Se sex minuter gameplay från Overwatch!

Medlem

Det ser smått roligt ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jättetaggad på detta!

Medlem

Blizzard gör inte bara mmo så varför tror folk på ett nytt mmo hela tiden ? + varför klanka ner på ett spel ni bara sett en liten bit av. Folk är så jävla snabba på att klanka ner spel efter ett enda klipp. tyckte iallafall att det så bra ut visst det liknar tf2 men so what ? alla mobagames ser också nästan lika ut. / puss o kram

Medlem

Ser kul ut tycker jag. Påminner om litet äldre fps, i stil med team fortress.

Medlem
Skrivet av Cptjana:

Blizzard gör inte bara mmo så varför tror folk på ett nytt mmo hela tiden ? + varför klanka ner på ett spel ni bara sett en liten bit av. Folk är så jävla snabba på att klanka ner spel efter ett enda klipp. tyckte iallafall att det så bra ut visst det liknar tf2 men so what ? alla mobagames ser också nästan lika ut. / puss o kram

För folk är egoistiska, elaka och mår bättre över sitt egna ofullständiga liv genom att klanka ner på andra människor och andra saker. Tyvärr. Dessutom är man ju "anonym" på internet, så man behöver ju inte ens bli konfronterad för sitt skitsnack.
I grund och botten är det väl dålig självkänsla som gör att man måste klanka ner på andra.

Medlem

Det finns fan inte ett dugg Blizzard kan göra för att göra de flesta fz folk nöjda.
Nytt SC/WC = Dom bara mjölkar,
HOTS = Skit dota klon
WOW = mjölka och barngrafik.
Diablo = sämsta de någonsin gjort.
Varför gör de alldrig något nytt!!.. De är så jävla lata!.

Men nu när det kommer nytt? skit, tråkigt, barnsligt...osv osv..
Aldrig mer "vuxen" rts? Tänk på att när ni körde alla tidigare spel så var ni själva även 10 år yngre.

Jag är helt taggad på detta. Ser fram emot att se mer av det och se vilka rew det krävs för att köra.
Och bara för att det ser ut som det gör betyder inte att det är dåligt, speciellt inte heller "hålla tillbaka utvecklingen".
Ser hellre att spelet får ett sjysst flyt och bra kontroller med många spelare än ett spel som ett fåtal spelar och sedan överger det efter 1-2 månader då grafiken inte duger längre.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Det finns fan inte ett dugg Blizzard kan göra för att göra de flesta fz folk nöjda.
Nytt SC/WC = Dom bara mjölkar,
HOTS = Skit dota klon
WOW = mjölka och barngrafik.
Diablo = sämsta de någonsin gjort.
Varför gör de alldrig något nytt!!.. De är så jävla lata!.

Men nu när det kommer nytt? skit, tråkigt, barnsligt...osv osv..
Aldrig mer "vuxen" rts? Tänk på att när ni körde alla tidigare spel så var ni själva även 10 år yngre.

Jag är helt taggad på detta. Ser fram emot att se mer av det och se vilka rew det krävs för att köra.
Och bara för att det ser ut som det gör betyder inte att det är dåligt, speciellt inte heller "hålla tillbaka utvecklingen".
Ser hellre att spelet får ett sjysst flyt och bra kontroller med många spelare än ett spel som ett fåtal spelar och sedan överger det efter 1-2 månader då grafiken inte duger längre.

Well said, 100%. Varför tror folk att WoW har lyckats genom åren? Genom att vara inriktad mot ett så stort målgrupp som möjligt, både vad gäller den grafiska stilen, och lättheten med att komma igång med spelet.

Med det sagt, Overwatch är inte fult. Tecknat ja, men inte nödvändigtvis barnsligt. Tecknade filmer och spel är till för alla åldrar, inte bara barn. Själv är jag 30 år fyllda, och gillar fortfarande att se på tecknade/animerade filmer av och till. Bara folk som helt tappat barnasinnet, som inte gillar när det är tecknat, och kräver 100% realism. Man spelar ändå spel oftast för att komma ifrån verkligheten. Om man vill ha verklighet, så går man utanför sin dörr eller?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Holy crap! Så jävla coolt!!! Påminner mig om Big hero 6


signatur

Idono. That's me!

Medlem

the hype is REAL!!

Blizzard gör det dom är bäst på ännu en gång, tar det bästa ifrån vad som är bra just nu (läs; cs:go, tf2, league of legends, dota2) och sätter sin egen prägel på det! Detta kommer GARANTERAT bli bra!

Medlem

Blizzards payback på valve för Dota-incidenten? Ser coolt ut dock, är sugen på att testa.

Medlem

tycker det börjar bli lite tjatigt med deras stil, kunde om inte iaf kommit med någon ny.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

Va fan Blizzard? Om ni saknar passionen för ett nytt mmo och detta är fött ur askan av Titan, undrar man hur det skulle sett ut om de orkar fortsätta... För detta ser både läckert och roligt ut!

Medlem

Jag är ganska ointresserad av det mesta Blizzard gör (undantaget Diablo-serien), så jag avfärdade det här spelet direkt när jag först såg nyheten om det. Men eftersom jag är uppe alldeles för sent tänkte jag att jag väl ändå kunde kika in trailern, och inledningsvis tyckte jag inte att det såg särskilt spännande ut.

Ju mer jag så av det, desto mer förändrades det intrycket, dock. Sex minuter senare är jag faktiskt hyfsat intresserad av vad de kan göra med Overwatch. Det påminner om flera spel som jag gillar, men det är inte någonting negativt egentligen. Jag diggar blandningen. Det här kan bli riktigt intressant, tror jag.

Medlem

Jag spelade precis Overwatch, två matcher. Det påminner väldigt mycket om TF2 och är redan väldigt polerat och riktigt kul. Tracer är snabb och hennes förmåga att spola tillbaka tiden var cool. Plus för väldigt kort downtime när man dör också.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag spelade precis Overwatch, två matcher. Det påminner väldigt mycket om TF2 och är redan väldigt polerat och riktigt kul. Tracer är snabb och hennes förmåga att spola tillbaka tiden var cool. Plus för väldigt kort downtime när man dör också.

Aw! Vi har en insider här! Kul att höra att det redan verkar polerat.. Ser verkligen fram emot det här spelet, kul med nytt från Blizzard, äntligen! Ha kul där borta, kul med en update från någon som är på plats.

Medlem
Skrivet av Keza:
Skrivet av Stephan:

Jag spelade precis Overwatch, två matcher. Det påminner väldigt mycket om TF2 och är redan väldigt polerat och riktigt kul. Tracer är snabb och hennes förmåga att spola tillbaka tiden var cool. Plus för väldigt kort downtime när man dör också.

Aw! Vi har en insider här! Kul att höra att det redan verkar polerat.. Ser verkligen fram emot det här spelet, kul med nytt från Blizzard, äntligen! Ha kul där borta, kul med en update från någon som är på plats.

Tack! Det är faktiskt ganska utmattande att vara mitt i det här hela dagen så jag är tillbaka på hotellet nu och kan skriva lite mer.

Matcherna var snabba - den karta jag spelade var en "försvara punkt A, tappar du den försvara punkt B"-fight i japansk miljö. Vi förlorade den rätt snabbt, tror att det tog ungefär 6-7 minuter. Andra matchen var längre, den vann vi kanske på 9-10. Min kompis testade Mercy, en supportkaraktär med fokus på healing och var inte lika imponerad. Hon bytte till Tracer och hade mycket roligare.

Jag ska ta några matcher till imorgon och testa andra karaktärer också!

Medlem

jag blev posetivt överraskad haha ser skitkul ut, bra ide att ge alla helt olika abilitys!

Medlem

Var väl bara en tidsfråga innan Blizzard skulle använda sin 3D-motor i ett FPS. Tycker också att det är coolt att köra sin egen grafiska stil även när de byter speltyp.

Medlem
Medlem

Ser ut som en blandning utav TF2 och Diablo3
Man såg tydligt att dom hade Barbarian, Monk och Demon Hunter i spelet

Medlem

Tycker det verkar stört coolt. som ett tf2 blandat med wow eller dota. Fps där man även har spells och ultis liksom, hur kul som helst

Medlem

Ser verkligen fram emot detta, en arena shooter i mix utav dota i FPS Vy Gillas starkt!

Kommer nog vara f2p och expanderade utav nya hjältar som andra mobas.

Skrivet av Skelögd:

För många klasser.

Hur ska dom kunna få detta att bli balanserat? :/

Jag tror inte man kör med klasser utan med unika karaktärer, som i ett moba.

Det var iaf känslan jag fick.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Soulless:

Nä fy, detta såg verkligen tråkigt ut. Som en blandning av tribes och tf2, men bara väldigt oorginellt.

Nåväl, det är ju länge kvar till släppet och detta är ju för tidigt att bedöma men inget bra första intryck iaf.

Istället för att skapa en ny tramsig värld, varför inte bara göra ett lagbaserat fps på starcraft.

Va snackar du om? "Spelet ser o-originellt ut... istället för nytt material gör Starcraft-fps"?

Detta måste ju vara det mest originella jag sett på flera år. Inga jävla umerica-marines. Inga jävla talibaner/koreaner/ryssar/kineser/britter m.fl.

Detta påminner starkt om Quake 3 med sina unika karaktärer men med snäppet högre då alla verkar ha egna färdigheter. Ser ut som ett MOBA-fps. Hade det varit gjort i UE4 engine med GoW design hade alla sagt UT klon. Nu är det "cartoonish" och då drar alla TF2 kortet.

Var glada att någon hade stake o faktiskt göra nåt "nytt"

Oj då, nån som tog det personligt.

Jag hade hoppats på ett fps-moba, vilket detta kanske blir men av filmen att döma ser det mest ut som en emkel blandning av tf2 och lite tribes.

Verkligen inget originellt.
Starcraft fps hade definitivt passat bättre, med eller utan 'merica marines.

Sluta va så jävla aggressiv...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Varför ska de alltid göra alla "rogue"-klasser så himla lama.

En Auto-aimande AOE ability, kul skill-element... not!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Härlig mix, kan bli skoj,

Och som dom själva , dom tittar på genre dom gillar tar alla element från dom och mixar till nått ännu bättre sen om det blir så får man ju se.

Kul dom går ifrån warcraft lore lite.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Bara jag som ända sedan wc3 hade hoppats på att blizzard skulle gå mer åt det allvarliga hållet och inte åt vad som nu blivit vilken animerad pg-13 (om ens det) film som helst. Till och med diablo 3 är alldeles för lamt i mitt tycke. Men det är väl barnsligt som de flesta vill ha.

Kanske kan bli bra men är inget fps fan så kommer nog aldrig spela någon längre period.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Tycker bara det känns jäkla rörigt. Så många klasser blir bara ett enda virrvarr.
Nej, inte spännande alls enligt min mening.

Medlem

Verkar bra men hade hoppas på någon helt ny värld med story, ett "riktigt" spel alltså. Detta verkar vara ännu ett F2P-spel med referenser till deras andra spel. Blir säkert bra men trist att de går den vägen.

Medlem

Jag tycker spelet liknar Warsow, Quake och TF2. Om tempot är högt och de lyckas skapa samma spelkänsla/flyt som i alla blizzards spel tror jag att detta blir riktigt bra. Skulle inte förvåna mig om gamla Quake och CS-spelare bänkar sig framför detta i fortsättningen.

123
Skriv svar