Goblins vs Gnomes är nästa Hearthstone-expansion

Robot
Medlem
Goblins vs Gnomes är nästa Hearthstone-expansion

Wohoo! Och om bara en månad! tidig julklapp helt klart

Medlem

http://www.hearthpwn.com/ hittar ni mängder med information

Medlem

Underbart med nya kort, äntligen. Detta behövs för att variera de olika lekarna man spelar och möter. Måste säga att jag gillar temat men tycker samtidigt det är synd att så många av korten de visat hittills verkar vara RNG/YOLO-kort som förlitar sig på att man har turen på sin sida. Synd då HS börjar bli populärt på esportscenen och det är redan lite tråkigt att se matcher avgöras beroende på vad Ragnaros träffar etc. Vill hellre se mer skicklighet och grymma plays avgöra.

Så hoppas att de ligger till även mer ”vanliga” kort för alla de spelar som inte enbart vill förlita sig på turen. Ser hur som helst väldigt mycket fram emot de nya korten och det hade vart skoj om alla klasser nu blir spelbara även på högsta nivån.

Medlem
Skrivet av Yuber:

Underbart med nya kort, äntligen. Detta behövs för att variera de olika lekarna man spelar och möter. Måste säga att jag gillar temat men tycker samtidigt det är synd att så många av korten de visat hittills verkar vara RNG/YOLO-kort som förlitar sig på att man har turen på sin sida. Synd då HS börjar bli populärt på esportscenen och det är redan lite tråkigt att se matcher avgöras beroende på vad Ragnaros träffar etc. Vill hellre se mer skicklighet och grymma plays avgöra.

Så hoppas att de ligger till även mer ”vanliga” kort för alla de spelar som inte enbart vill förlita sig på turen. Ser hur som helst väldigt mycket fram emot de nya korten och det hade vart skoj om alla klasser nu blir spelbara även på högsta nivån.

Tycker tvärtom faktiskt, att det är skönt med såpass mycket fler kort som är RNG-baserade, eftersom det idag knappt finns några som är det minsta lilla viable. Ragnaros är kanske inte bästa exemplet där, men nästan alla RNG-kort går att spela runt till viss mån, vilket enkelt och snabbt kan skifta matchens riktning helt och hållet. Just nu är det alldeles för begränsat antal lekar som är användbara i metan, och även mellan de olika lekarna är det många kort som används universalt. Slutar detta vara fallet blir jag helnöjd personligen.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Håller med vad Ben Brode sa på presentationen att skickligheten ökar i många fall när turelement är inblandade, för man behöver anpassa sig efter vad som händer på bordet.

Visst ibland kan man möta någon som har vansinnig tur och vinner pga det men samma sak händer ju en själv också.
Hearthstone är väldigt likt Poker som också är mycket underhållande att titta på inte minst pga att slumpen kan avgöra mycket.

Agreed. Mer RNG är ett bra sätt att komma från cookie cuttern som metan är för tillfället där decken som presterar top-end är extremt statiska.

Medlem

Ja men det var ju lite hastigt och olustigt... nu blir det till o tokspela så man får upp guldet igen.. har legat på latsidan de senaste 2 månaderna.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Ja men det var ju lite hastigt och olustigt... nu blir det till o tokspela så man får upp guldet igen.. har legat på latsidan de senaste 2 månaderna.

Där är vi två. Tröttnade lite på spelet och trodde att jag skulle ha mer tid på mig att spela ihop guld till expansionen!

Medlem

Tycker det är lite konstigt att de går så hårt på avgörande RNG baserade kort, när de samtidigt försöker göra spelet tävlingsinriktat för esport.

Alla borde verkligen titta på detta föredrag av Richard Garfield (skaparen av Magic), som handlar om just tur och skicklighet i multiplayer spel.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Tycker det är lite konstigt att de går så hårt på avgörande RNG baserade kort, när de samtidigt försöker göra spelet tävlingsinriktat för esport.

Alla borde verkligen titta på detta föredrag av Richard Garfield (skaparen av Magic), som handlar om just tur och skicklighet i multiplayer spel.

https://www.youtube.com/embed/dSg408i-eKw

Skall bli intressant att se i morgon, för sent nu. Tror ändå inte att det finns så mycket alternativ till RNG fall de använder in-game purchases. Skulle inte bli mycket mer än p2w då misstänker jag.

Medlem
Skrivet av Ender:

Skall bli intressant att se i morgon, för sent nu. Tror ändå inte att det finns så mycket alternativ till RNG fall de använder in-game purchases. Skulle inte bli mycket mer än p2w då misstänker jag.

Hänger inte med i vad du menar med RNG och in-game purchases, utveckla gärna.

Berätta gärna också vad du tyckte om föredraget, själv tycker jag det är mycket intressant och lärorikt. Tror många här på FZ hade uppskattat det, om de tog sig tid att titta på det.

1
Skriv svar