Heroes of the Storm får nya hjältar och rankat spel

Robot
Medlem
Heroes of the Storm får nya hjältar och rankat spel

Hero league (any size group queue) and Team league (fixed size teams only)
Så man kan stompa 5man mot randoms?

Medlem

Snabb action som är förlåtande och casual, roligare än att bli utskälld i LoL eller dota2


signatur
Medlem

"Leavers - If you leave games too often, you will only be matched with other people that leave games too often. You can undo this by not leaving games."

Medlem

Betalversion? Vad har jag missat gällande detta spel?

Skribent
Skrivet av zliddret:

Betalversion? Vad har jag missat gällande detta spel?

Beta, inte betal!

Skrivet av popperino:

Hero league (any size group queue) and Team league (fixed size teams only)
Så man kan stompa 5man mot randoms?

Ser så ut.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Pierre:

...bli utskälld i LoL eller dota2...

Det där var den bästa sammanfattningen av nämnda spel jag läst! Vill även lägga till Smite till den listan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Pierre:

Snabb action som är förlåtande och casual, roligare än att bli utskälld i LoL eller dota2

Får se hur det blir när spelet släpps till pöbeln... Då blir man väl utskälld, hotad och förnedrad även här.
Hittills har jag roligt med Heroes of the Storm, mycket pga att man slipper dom fruktansvärda medspelarna som man måste dras med i LoL osv.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av zliddret:

Betalversion? Vad har jag missat gällande detta spel?

Beta, inte betal!

Skrivet av popperino:

Hero league (any size group queue) and Team league (fixed size teams only)
Så man kan stompa 5man mot randoms?

Ser så ut.

aha! läste alltså fel

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av zliddret:

Betalversion? Vad har jag missat gällande detta spel?

Beta, inte betal!

Skrivet av popperino:

Hero league (any size group queue) and Team league (fixed size teams only)
Så man kan stompa 5man mot randoms?

Ser så ut.

Först o främst så har de sagt att de kommer prioritera pre-mades vs pre-mades (Blizzards data pekade mot att pre-mades hade ett övertag mot icke-premades, konstigt *hurr durr*) och om jag minns korrekt så kommer man kunna spela pre-mades mot randoms men jag är ytterst tveksam på att det kommer vara så fritt i matchmakingen att du kommer få spela tillräckligt många sådana games för att du märker av dom

PS: Var ganska så trött när jag kollade på streamen så kan ha missuppfattat något.

Medlem

Ni glömde nämna Sylvanas? aa Sylvanas är påväg också

Medlem
Skrivet av popperino:

Hero league (any size group queue) and Team league (fixed size teams only)
Så man kan stompa 5man mot randoms?

Spelar du team league möter du bara andra team league lag och båda ligorna sköts separat. Hero league använder samma system som dota2 gör och försöker matcha 3stack med 3stqck osv

Medlem
Skrivet av Kecka:
Skrivet av popperino:

Hero league (any size group queue) and Team league (fixed size teams only)
Så man kan stompa 5man mot randoms?

Spelar du team league möter du bara andra team league lag och båda ligorna sköts separat. Hero league använder samma system som dota2 gör och försöker matcha 3stack med 3stqck osv

försöker

Medlem

Mycket pastellfärger. Barnen kommer älska de här spelet.

Medlem

Jag fick invite till alphan. Jag är ingen Moba fantast så jag kan inte yttra mig riktigt om hur de ska vara. Skillnaden från LoL är stor. (Enda moba jag spelat). Det finns inga items. Och alla levlar samtidigt. Så det handlar mer om teamplay. Det går inte att bli "feedad" eftersom xp delas med hela laget. Faran här känner jag att om hela laget är starkare blir det väldigt svårt att göra en "comeback" som man kan göra i LoL till exempel. Dem har ersätt items med skillupgrades. Så du gör mer skada osv med dina q,w,e,r abilites. Kan vara att jag missat nåt. Men det kan nog vara kul efter ett tag.

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Mycket pastellfärger. Barnen kommer älska de här spelet.

Och alla stenhårda machomän kommer att hata det. Blizzard borde ha ersatt alla färger med svart. Svart och blodstänk. Och hjärnsubstans. Häftigt!

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av faceslicer:

Mycket pastellfärger. Barnen kommer älska de här spelet.

Och alla stenhårda machomän kommer att hata det. Blizzard borde ha ersatt alla färger med svart. Svart och blodstänk. Och hjärnsubstans. Häftigt!

Måste va skoj och argumentera med folk när du lägger ord i munnen på dom. Eller är din värld svart och vit?
Kanske ska göra likadant, men sen o andra sidan är jag ju inget barn och blir inte upprörd ifall nån kritiserar ett spel jag gillar. . .

Medlem

Man ser både Butcher från Diablo, King Leoric och Rexxar i slutet när man ser alla hjältar så där har vi tre till bekräftade.

Medlem

Någon som har en betanyckel över?

Medlem

Otroligt casual och objective based spel, inget för dom som gillar dota.

Medlem

Tycker det är grymt kul, överträffade mina förväntningar. Aldrig gillat lr fastnat för något moba spel men detta är skit roligt och har bara stött på nån enstaka med dota2/hon/lol mentalitet

Medlem
Skrivet av Pierre:

Snabb action som är förlåtande och casual, roligare än att bli utskälld i LoL eller dota2

roligare att bli utskälld i HotS eller?
har bara hunnit köra runt 5 matcher men jag har redan stött på folk som kallar alla lagkamrater idioter för att de inte gör exakt som hen säger.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Pierre:

...bli utskälld i LoL eller dota2...

Det där var den bästa sammanfattningen av nämnda spel jag läst! Vill även lägga till Smite till den listan.

Vad säger att detta inte kommer bli likadant? Det är ju samma typ av spelare som kommer spela det.

Medlem

Idioter finns i alla mp spel, man slipper inte undan dom. Viktigast är ju att det hanteras om möjligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Med rankade spel så kommer det ilskna barn och tonåringar som inte kan ta ett par förluster utan att börja dödshota sina medspelare.

Medlem
Skrivet av Pierre:

Snabb action som är förlåtande och casual, roligare än att bli utskälld i LoL eller dota2

Du kommer nog bli lika utskälld och "Noobad" som i LoL när detta spel väl är släppt
"Play for fun" is just a myth!

Medlem

Har inget emot att det finns rankat i spel, men med det kommer det ilskna barn. Spelar iofs alltid med /mute all i rankat, säger väll hur tragiskt det är.
Ett större problem är ju att det inte ens går köra normala games utan att man får mer om man vinner, så om man ska prova nått nytt blir det ju även ett jävla liv där.
inför lika xp / pengar eller va det nu må vara för skit vid vinst och förlust i normal o ha rankat för mer seriöst (whine?)

Medlem

Ni glömde skriva Sylvanas, hon står med i samma artikel.
Sen när man tittade i slutet på Sky Temple trailern såg man

Leroic The Skeleton King, The Butcher, The Crusader och
Samuro Blademaster.

Medlem

Fick access häromdagen, bara spelat ett par matcher men riktigt kul!
Adda mig om nån är sugen på att köra!
MrMan#2600

1
Skriv svar