Tom Clancy's The Division

Robot
Tom Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division folk att tappa hakorna när det annonserades på E3 förra året men vi vill veta vad som gömmer sig bakom stökiga gränder i det pestdrabbade New York.

#tom-clancys-the-division, #massive-entertainment


Medlem
Tom Clancy's The Division

Ser snajdigt ut. Bra att de inte vill släppa för mycket information i förväg.

Medlem

Snackade några av utvecklarn apå Gamex och av de berättat är det absolut inget DayZ. Fokus på PvE, och inge Permadeath.

Medlem

Så, kommer AK5C att vara med? Han gav ett lika tydligt svar som en politiker hade gjort.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så, kommer AK5C att vara med? Han gav ett lika tydligt svar som en politiker hade gjort.

Haha, eller hur. Han skulle klara ett KU-förhör galant. Personligen tror jag dock att det inte kommer vara AK5C med i spelet, av den enkla anledningen att de inte är så vanliga i USA.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Draug:

Snackade några av utvecklarn apå Gamex och av de berättat är det absolut inget DayZ. Fokus på PvE, och inge Permadeath.

Det sa inte heller denna snubbe intervjun, dom har fått inspiration endast. Man kan ha tagit vissa liknelser från dayz men inte stora saker alls. Han förklarade ju rätt bra vad han menade

(Det låter nästan lite som Dayz?

– Dayz har absolut inspierat många av oss på kontoret. Det är ju den känslan av osäkerhet och inte kunna förutsäga alla situationer som Dayz gör så väldigt bra. Det är ju det vi vill fånga i vissa delar av spelet.)

Medlem

Solklart dag1 köp!

Medlem

Klickade på artikeln på grund av DayZ-citatet, och så visar det sig att det bara var en kommentar sagd i förbifarten. Känner mig lite clickbaitad. Tack.

Medlem

Ak5C? Ge mig gamla hederliga ksp58 istället.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Hoppas innerligen att detta kommer bli ett bra spel. Det man sett utav det så verkar det helt och hållet falla i min smak.

Medlem

Haha, ja verkligen, trodde det var Karin Enström som gav svar på AK5C-frågan

Innan denna nyheten, var det NÅGON som kopplade ihop dayZ och detta spelet öht?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra att de håller tillbaka. Är ju knappt några spel som har en överraskande mekanik för de avslöjar allt innan spelet släpps. Det här är något alla spelföretag ska ta lärdom utav, de gör det bara dåligt för sig själva.

Som jag sa i en tidigare tråd för jag tror 1.5 år sen x)

Önskar att detta skulle vara lite mera "sandbox" också.
Typ att ist för "hubbarna" så kan du också överleva genom att du.

1. Hittar en tom lägenhet som du sen måste hitta plankor till så du kan barrikadera dörren för natten om någon annan spelare kommer strykande just för såna som dig.

2. Du måste tänka på att under vinter tid försöka hitta eld o värme och att göra det när du är långt bort från en hub i stan kan innebära att ljuset folk ser genom fönstret kan dra ändra trevligt elr otrevligt folk dit (trailern, killen gör ju något liknande)

I vilket fall så tror jag detta spel kommer bli underbart. När folk moddar detta till Oculus rift så kommer det bli galet, men det jag tror är att om dom skulle göra d till verklig "storstads dayZ" så skulle det nog bli "the star citizen of survival/rpg/mmo games".

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:

Som jag sa i en tidigare tråd för jag tror 1.5 år sen x)

Önskar att detta skulle vara lite mera "sandbox" också.
Typ att ist för "hubbarna" så kan du också överleva genom att du.

1. Hittar en tom lägenhet som du sen måste hitta plankor till så du kan barrikadera dörren för natten om någon annan spelare kommer strykande just för såna som dig.

2. Du måste tänka på att under vinter tid försöka hitta eld o värme och att göra det när du är långt bort från en hub i stan kan innebära att ljuset folk ser genom fönstret kan dra ändra trevligt elr otrevligt folk dit (trailern, killen gör ju något liknande)

3. Du måste hitta mat men eftersom så många gör det så kanske vissa bara gör det på natten.
och eftersom det är sanbox så kanske det verkligen blir gängbildningar typ, du går på stan och möter en snubbe som kryper runt bland husen. Du frågar något med, vad är du så skraj för? och han säger, Det är ju jakt tid för dom på taken elr på natten så ser du ingen ute alls för det är då gängen som hänger djupt ner i kloakerna och tunnelbanesystemen kommer upp för att söka efter lot och dom är aldrig roliga att stöta på.

I vilket fall dock så kommer detta spelet nog bli helt underbart.
Men skulle dom göra det jag beskrev över så skulle det bli Star Citizen av survival/sanbox/rpg/ games tror jag. Sen när folk modar detta med Oculus haha...

The division går inte ut på att överleva. Det går ut på att du som agent rör dig genom staden och återställer ordning genom att hjälpa bland annat poliser och brandmän så att de kan få samhället att fungera igen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Namn Namnsson:

Klickade på artikeln på grund av DayZ-citatet, och så visar det sig att det bara var en kommentar sagd i förbifarten. Känner mig lite clickbaitad. Tack.

Det gjorde dig nyfiken, det var en del av snacket. Har svårt att se hur det var clickbait. Fast du kan aldrig tro vad som hände sen, det lämnade mig mållös!


signatur
SoL
Medlem

Kommer svenska ak5c finnas "vi är medvetna om att en stor del av fansen går igång på sådana saker"

Medlem

Känner att detta är en pre-order-ta-ledigt-från-jobbet-titel på G.

Medlem

Angående AK5C's vara eller icke vara - om jag minns rätt satt jag och Carl och pratade lite allmänt om detaljer kring just vapendesign etc också, där av det svaret. Det kan vara så att jag glömde svara på den konkreta frågan, inte ville lämna ut detaljer om exakt vilka vapen vi har än eller helt enkelt svävade bort lite från målet. Jag låter er avgöra vilken anledning som känns mest sannolik. Oavsett, vi kommer att ha bössor. Gott om bössor Detaljer lär komma lite längre fram. Ha det gött, allesamman!

Medlem

Det här spelet känns väldigt luddigt angående vad det exakt kommer att gå ut på? Kommer det att finnas någon story som man ska spela online med andra eller enbart olika scenarion? Kommer det att bli Eldor scrolls online att det helt enkelt hypas och sedan visar det sig inte vara bra?

Spelet i min mening ser väldigt bra ut, men om det kommer att bli bra är frågan? Jag tänker då inte köpa det på Dag 1.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hultberg:

Angående AK5C's vara eller icke vara - om jag minns rätt satt jag och Carl och pratade lite allmänt om detaljer kring just vapendesign etc också, där av det svaret. Det kan vara så att jag glömde svara på den konkreta frågan, inte ville lämna ut detaljer om exakt vilka vapen vi har än eller helt enkelt svävade bort lite från målet. Jag låter er avgöra vilken anledning som känns mest sannolik. Oavsett, vi kommer att ha bössor. Gott om bössor Detaljer lär komma lite längre fram. Ha det gött, allesamman!

Tack Hultberg!


signatur
Medlem
Skrivet av pingkonk:

Bra att de håller tillbaka. Är ju knappt några spel som har en överraskande mekanik för de avslöjar allt innan spelet släpps. Det här är något alla spelföretag ska ta lärdom utav, de gör det bara dåligt för sig själva.

Precis, om det inte finns något spännande kvar att upptäcka vid release blir det alltsomoftast inget köp av mig.

Jag är naturligt skeptisk. Vad jag har hört har de knappt börjat med spelet, så det kommer ta lång tid att bli färdigt. Det gör inget att de är luddiga, egentligen tycker jag inte de behöver säga ett smack. Gör färdigt det, och ut med det, så slipper man spekulera varför det eller "det" inte var med i någon trailer som släppte tre år innan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser fram emot det här. Låter verkligen som något som kan bli riktigt bra! Sen får vi ju se hur det utförs...

Medlem
Skrivet av Hultberg:

Angående AK5C's vara eller icke vara - om jag minns rätt satt jag och Carl och pratade lite allmänt om detaljer kring just vapendesign etc också, där av det svaret. Det kan vara så att jag glömde svara på den konkreta frågan, inte ville lämna ut detaljer om exakt vilka vapen vi har än eller helt enkelt svävade bort lite från målet. Jag låter er avgöra vilken anledning som känns mest sannolik. Oavsett, vi kommer att ha bössor. Gott om bössor Detaljer lär komma lite längre fram. Ha det gött, allesamman!

Hallå Hultberg !
Utan att vara specifik, finns det några easter eggs med svensk anknytning i spelet ?

Medlem
Skrivet av floke:

Ak5C? Ge mig gamla hederliga ksp58 istället.

Hoppas också på lite äldre vapen. Låg level vapen kan gärna vara lite av en äldre variant.

Medlem

Håller inte med skribenten i att Destiny har lågt leveltak. Jag blev 30 först för 1 vecka sedan och jag har spelat väldigt mycket.

Att påstå att 20 är maxlevel är ganska felaktigt.

Medlem

Jag som ville bli taxi chaffis...skit också...

Medlem

det spel jag ser mest fram emot, alla kategorier.
Dock hoppas jag inte det har några som helst paralleller till Destiny som jag anser vara en flopp.

1
Skriv svar