Elite: Dangerous släpps nästa månad

Robot
Elite: Dangerous släpps nästa månad
Medlem
Elite: Dangerous släpps nästa månad

Gött!! Äntligen

Medlem

Jag måste erkänna att jag är mäkta imponerad över hur fort spelet har utvecklats. Det kändes som att det var en ny relativt stor uppdatering varje gång man loggade in i spelet.

Det ska bli underbart att sitta i pyjamas på morgonen med snö utanför fönstret på balkongen, medan man dricker varm glögg och utvinner diverse material ur asteroider.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

David Braben är där uppe tillsammans med Sid Meier och Todd Howard. <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Kommer definitivt att köpa efter att Oculus har släppts

Medlem

Nästa stora steg för spelet kommer bli att man kan kan gå runt i sitt skepp och sedan lämna det när man besöker rymdstationer. En framtida expansion kommer erbjuda möjligheten att vandra runt på planeter, men först blir det som sagt att besöka rymdstationernas butiker, barer, verkstäder och andra spelare.
The Future of Elite: Dangerous

Skrivet av RuneClaw:

Nästa stora steg för spelet kommer bli att man kan kan gå runt i sitt skepp och sedan lämna det när man besöker rymdstationer. En framtida expansion kommer erbjuda möjligheten att vandra runt på planeter, men först blir det som sagt att besöka rymdstationernas butiker, barer, verkstäder och andra spelare.
The Future of Elite: Dangerous

https://www.youtube.com/embed/8yd-m9AR7mY

Så med andra ord lite Star Citizen copy över det hela.
Inte för att jag klagar då jag kommer garanterat köpa båda.
(ska köpa elite kommande helg är det tänkt)

Har ett 780 3gb och en lite hostig processor så kommer sadly nog bara kunna spela Star Citizen på high/medium med oculus rift och detta ser ut att vara mycket snällare mot gfx o proc så blir ett skönt byte.

Gillar ordentligt vart dom är på g i det här må jag säga.
Och med oculus runt hörnet så "byebye real world"

Medlem

Oculus Rift kan inte komma fort nog. Här skall flygas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hngh, Oculus! Länge sedan jag varit så här hypad över (ratt/pedaler/växelspakar exkluderat) hårdvara. Riktigt skönt att få nånting nytt på riktigt.

Medlem

Kan någon snabbt och enkelt förklara vad detta spelet går ut på? Tack!

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Kan någon snabbt och enkelt förklara vad detta spelet går ut på? Tack!

Det går ut på att du ska njuta!


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Kan någon snabbt och enkelt förklara vad detta spelet går ut på? Tack!

http://www.elitedangerous.com/about/

där kan du läsa om spelet

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av Svanberg:

Kan någon snabbt och enkelt förklara vad detta spelet går ut på? Tack!

Det går ut på att du ska njuta!

Haha ja, det låter ju bra i alla fall!

Skrivet av Zkruv:
Skrivet av Svanberg:

Kan någon snabbt och enkelt förklara vad detta spelet går ut på? Tack!

http://www.elitedangerous.com/about/

där kan du läsa om spelet

Jo, jag vet hur man söker information om spel på internet, men det var inte det jag frågade.
Det är enklare att få en överblick av något när en riktig person berättar. Informationen man hittar på t.ex. sidan du länkade säger ju inte så mycket om själva gameplayet. Det gör det nästan aldrig på dom officiella spelsidorna.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av RuneClaw:

Nästa stora steg för spelet kommer bli att man kan kan gå runt i sitt skepp och sedan lämna det när man besöker rymdstationer. En framtida expansion kommer erbjuda möjligheten att vandra runt på planeter, men först blir det som sagt att besöka rymdstationernas butiker, barer, verkstäder och andra spelare.
The Future of Elite: Dangerous

https://www.youtube.com/embed/8yd-m9AR7mY

Så med andra ord lite Star Citizen copy över det hela.
Inte för att jag klagar då jag kommer garanterat köpa båda.
(ska köpa elite kommande helg är det tänkt)

Är det någon som kopierat någon annan så är det knappast David Braben. Han är det moderna rymdsimmets fader och det är flera som kopierat friskt från just honom.

Medlem
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av RuneClaw:

Nästa stora steg för spelet kommer bli att man kan kan gå runt i sitt skepp och sedan lämna det när man besöker rymdstationer. En framtida expansion kommer erbjuda möjligheten att vandra runt på planeter, men först blir det som sagt att besöka rymdstationernas butiker, barer, verkstäder och andra spelare.
The Future of Elite: Dangerous

https://www.youtube.com/embed/8yd-m9AR7mY

Så med andra ord lite Star Citizen copy över det hela.
Inte för att jag klagar då jag kommer garanterat köpa båda.
(ska köpa elite kommande helg är det tänkt)

Har ett 780 3gb och en lite hostig processor så kommer sadly nog bara kunna spela Star Citizen på high/medium med oculus rift och detta ser ut att vara mycket snällare mot gfx o proc så blir ett skönt byte.

Gillar ordentligt vart dom är på g i det här må jag säga.
Och med oculus runt hörnet så "byebye real world"

Elite släppte sin crowdfundingkampanj någon månad efter star citizen. Däremot var väl Braben (Elite) ca 6 år före Roberts (Wingcommander) med sitt första rymdspel. Enda problemet jag har med att de släppts så tätt är hur jag ska ha tid att spela båda xD

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Kan någon snabbt och enkelt förklara vad detta spelet går ut på? Tack!

Elite handlar om att, bland annat, nå statusen Elite(en status baserat på antalet skepp man skjutit ner). Det är helt upp till spelaren hur denne bestämmer sig för att nå denna mycket eftertraktade status.

I början har man ett skepp och lite pengar och för att få mer pengar är det enklast att köpa och sälja saker. Bästa sättet att snabbt öka sin inkomst är att hitta system som är så nära varandra som möjligt men samtidigt generar mycket pengar samt att det är ett säkert system där risken att råka på pirater är minimal. I början tar det lite tid men efter ett tag så kommer man ha råd att uppgradera sitt skepp och därmed kan man köpa och sälja mer saker.

Edit:
Vet att jag skrev mer än detta men det bästa sättet att snabbt få sig en uppfattning av hur ett spel fungerar är att se när någon spelar det som i videon nedan.

Medlem

utöver skyrim så blir detta andra spelet jag någonsin köper utan att ens tänka tanken på att testa det först


signatur

//monster

Medlem

btw, angående tid att spela båda så ska ju faktiskt elite släppas nu mkt snart, och star citizen är inte planerat att släppas förrän 2016


signatur

//monster

Medlem

Så nån sorts rymd-MMO alltså? Jag måste erkänna att jag blir lite sugen. Vad kostar kalaset, och vad tycker de som testat?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Tycker spelet är väldigt trevligt i beta3 men jag saknar planet-landningar och möjligheten att lämna pilotsätet. När dessa tillägg släpps kommer det bli svårt att lämna spelet.

Har också testat det med Occulus dk2, något att rekommendera om man har möjligheten - Fungerar riktigt bra!


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Lite för tidigt, tycker jag. Efter varje betasläpp har det introducerats nya och STORA buggar, och flera av buggarna som kom i och med beta 3 är inte fixade än.

Men men, det är ett bra spel, bara väldigt irriterande när du förlorar ditt skepp och alla pengar för att spelet spawnar ditt skepp inuti väggen på en rymdstation.

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av RuneClaw:

Nästa stora steg för spelet kommer bli att man kan kan gå runt i sitt skepp och sedan lämna det när man besöker rymdstationer. En framtida expansion kommer erbjuda möjligheten att vandra runt på planeter, men först blir det som sagt att besöka rymdstationernas butiker, barer, verkstäder och andra spelare.
The Future of Elite: Dangerous

https://www.youtube.com/embed/8yd-m9AR7mY

Så med andra ord lite Star Citizen copy över det hela.
Inte för att jag klagar då jag kommer garanterat köpa båda.
(ska köpa elite kommande helg är det tänkt)

Har ett 780 3gb och en lite hostig processor så kommer sadly nog bara kunna spela Star Citizen på high/medium med oculus rift och detta ser ut att vara mycket snällare mot gfx o proc så blir ett skönt byte.

Gillar ordentligt vart dom är på g i det här må jag säga.
Och med oculus runt hörnet så "byebye real world"

Elite släppte sin crowdfundingkampanj någon månad efter star citizen. Däremot var väl Braben (Elite) ca 6 år före Roberts (Wingcommander) med sitt första rymdspel. Enda problemet jag har med att de släppts så tätt är hur jag ska ha tid att spela båda xD

Elite var väl till och med redan under utveckling när de startade sin crowdfunding?

eld
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av rosski:
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av RuneClaw:

Nästa stora steg för spelet kommer bli att man kan kan gå runt i sitt skepp och sedan lämna det när man besöker rymdstationer. En framtida expansion kommer erbjuda möjligheten att vandra runt på planeter, men först blir det som sagt att besöka rymdstationernas butiker, barer, verkstäder och andra spelare.
The Future of Elite: Dangerous

https://www.youtube.com/embed/8yd-m9AR7mY

Så med andra ord lite Star Citizen copy över det hela.
Inte för att jag klagar då jag kommer garanterat köpa båda.
(ska köpa elite kommande helg är det tänkt)

Har ett 780 3gb och en lite hostig processor så kommer sadly nog bara kunna spela Star Citizen på high/medium med oculus rift och detta ser ut att vara mycket snällare mot gfx o proc så blir ett skönt byte.

Gillar ordentligt vart dom är på g i det här må jag säga.
Och med oculus runt hörnet så "byebye real world"

Elite släppte sin crowdfundingkampanj någon månad efter star citizen. Däremot var väl Braben (Elite) ca 6 år före Roberts (Wingcommander) med sitt första rymdspel. Enda problemet jag har med att de släppts så tätt är hur jag ska ha tid att spela båda xD

Elite var väl till och med redan under utveckling när de startade sin crowdfunding?

Elite har varit under potentiell utveckling under många år, saknades alltid pengar och publisher.

Elite 2 hade redan 1993 en hel galax och möjlighet att landa på planeter utan laddningstid, så man kan säga att elite försöker kopiera elite.

Medlem
Skrivet av Devices:

Så nån sorts rymd-MMO alltså? Jag måste erkänna att jag blir lite sugen. Vad kostar kalaset, och vad tycker de som testat?

Vet inte exakt hur mycket det kostar men inte mer än ett vanligt spel. Köp. Köp. Köp.

Medlem
Skrivet av eld:

Elite 2 hade redan 1993 en hel galax och möjlighet att landa på planeter utan laddningstid, så man kan säga att elite försöker kopiera elite.

Det var ett fantastiskt spel, men lite väl svårt för mig som otålig grabb. Som tur var så fanns det en bugg man kunde utnyttja för att tjäna hur mycket pengar som helst. Om man köpte ett life support system för sin cargo bay på Mars dör man började, tog ett uppdrag att transportera en person någonstans och sedan försökte sälja skeppet så fick man meddelandet att man inte kunde sälja skeppet när man hade en passagerare ombord, men man fick ändå pengarna.

Bara att plugga in en joystick med autofire och gå och kolla på tv i en timme så kunde man köpa ett mycket roligare skepp.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Devices:

Så nån sorts rymd-MMO alltså? Jag måste erkänna att jag blir lite sugen. Vad kostar kalaset, och vad tycker de som testat?

Vet inte exakt hur mycket det kostar men inte mer än ett vanligt spel. Köp. Köp. Köp.

60 Euro om man vill in i betan, 40 Euro om man köper det när det släpps. Sen kan man köpa svindyra skins till sina skepp om man vill.

Medlem
Skrivet av O-san:

Tycker spelet är väldigt trevligt i beta3 men jag saknar planet-landningar och möjligheten att lämna pilotsätet. När dessa tillägg släpps kommer det bli svårt att lämna spelet.

Har också testat det med Occulus dk2, något att rekommendera om man har möjligheten - Fungerar riktigt bra!

Håller helt med dig, det absolut mest spännande är att se hur de löser planetlandningar, och om man kommer att kunna utvinna råvararor eller bygga upp ett jordbruk och tjäna pengar på det viset, vilket jag hoppas, så det inte bara blir en rent kosmetisk grej.

Jag hoppas att Elite blir en stor succé så att Frontier fortsätter att utveckla fler saker till spelet i många år framöver, tills det är dags för Elite: Dangerous II.

Medlem

En sak till till er som funderar på att köpa spelet: ni måste ha allra minst en joystick, helst en HOTAS-setup.

Visst, det GÅR att spela utan, men det är NÄSTAN omöjligt att kontrollera skeppet på ett meningsfullt sätt.

Medlem
Skrivet av LVX156:

En sak till till er som funderar på att köpa spelet: ni måste ha allra minst en joystick, helst en HOTAS-setup.

Visst, det GÅR att spela utan, men det är NÄSTAN omöjligt att kontrollera skeppet på ett meningsfullt sätt.

Skrivet av LVX156:

En sak till till er som funderar på att köpa spelet: ni måste ha allra minst en joystick, helst en HOTAS-setup.

Visst, det GÅR att spela utan, men det är NÄSTAN omöjligt att kontrollera skeppet på ett meningsfullt sätt.

Räcker det med en joystick samt tangentbord?

Medlem

Jag tycker det räcker med en joystick med gasreglage&pov + tangentbord. Hotas är trevligt men jag tycker personligen att det blir för klumpigt på bordet. Jag köpte en Thrustmaster T-16000M enkomt för E:D och är väldigt nöjd.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

12
Skriv svar