Overwatch är inte en Team Fortress 2-kopia

Robot
Medlem
Overwatch är inte en Team Fortress 2-kopia

Oväntad satsning av Blizzard, helt ny form av genre och ett helt ny IP.
Detta kan bara bli flopp eller succé, finns inget emellan.

Vi alla får se...

Medlem

När jag läste delen om demomen med svärd blev jag sugen på att spela TF2 igen. Jävlar vad roligt det varr att charga runt med svärdet och klyva skallar.

Avstängd
Skrivet av Ferren:

Oväntad satsning av Blizzard, helt ny form av genre och ett helt ny IP.
Detta kan bara bli flopp eller succé, finns inget emellan.

Vi alla får se...

Helt ny genre är väl att ta i. Många likheter med TF2 som sagt...
Men det ser spännande ut iaf.

Medlem

Skrev upp mig på betan så får se om man kommer in. Kommer definitivt att testa detta.

Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Ferren:

Oväntad satsning av Blizzard, helt ny form av genre och ett helt ny IP.
Detta kan bara bli flopp eller succé, finns inget emellan.

Vi alla får se...

Helt ny genre är väl att ta i. Många likheter med TF2 som sagt...
Men det ser spännande ut iaf.

Jag tror Ferren menar att det är en ny genre för Blizzard. Inte att de återuppfunnit hjulet.

Glömde också säga att jag är fruktansvärt pepp på det här spelet. Många fina FPS att se fram emot nu <3.

Medlem

Hennes glasögon kan kontrollera hennes rumpa ;3

Inaktiv
Skrivet av pantsu:

http://i.imgur.com/oomyzMS.gif

Hennes glasögon kan kontrollera hennes rumpa ;3

Hahahaha


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Tyckte gameplaytrailern skrek TF2 väldigt mycket, det tycker jag känns väldigt trevligt dock, jag gillar TF2 och ser gärna fler liknande spel. Framförallt såg det väldigt roligt ut! Ska bli mycket spännande att se hur det här utvecklar sig!

Medlem

Jag kan till viss del förstå varför folk jämför med TF2, men jag har två anmärkningar:

1) TF2 är, vad, 7-8 år gammal nu? Ännu äldre när Overwatch faktiskt kommer ut. Även om Blizzard bara kopierade Valves spel rakt av skulle jag inte ha något emot ett TF3.

2) Jag tycker att det påminner mer om ett MOBA än ett traditionellt lagbaserat skjutspel. Jag är inte riktigt en MOBA-spelare, men det låter ändå som en intressant idé och någonting som (om det stämmer) skulle skilja det rätt rejält från TF2.

Medlem
Skrivet av pantsu:

Hennes glasögon kan kontrollera hennes rumpa ;3

Och mage.

Medlem

Jag tycker mer det verkar vara ett MOBA fast i FPS form, och jag hoppas jag har rätt för det vore riktigt coolt

Medlem

Kan det floppa större än Heroes är ju frågan.

Skägg.
10 Chambers
Medlem

På tiden att någon annan utvecklar en ny hattsimulator!

Medlem
Skrivet av pantsu:

http://i.imgur.com/oomyzMS.gif

Hennes glasögon kan kontrollera hennes rumpa ;3

HAHA! Jag är mer imponerad att du såg det i filmen.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:

HAHA! Jag är mer imponerad att du såg det i filmen.

Gäller att ha ögonen på rätt ställe helt enkelt

Medlem
Skrivet av pantsu:

http://i.imgur.com/oomyzMS.gif

Hennes glasögon kan kontrollera hennes rumpa ;3

Uppenbart att förstoringen av både magen och rumpan är för att stabilisera hennes mittpunkt för att kunna sikta bättre och kompensera för rekylen.

Medlem

Känns lite sådär. Väldigt rörigt och många klasser som är variationer på varandra. För att lyckas måste de få till ett bra flyt och ha öppna banor.

Sen är frågan om det blir freetoplay som smite. Skulle vara bättre om man köper spelet och får hosta egna servrar/mods och några officiella servrar.

Medlem
Skrivet av KrejzY:
Skrivet av Ferren:

Oväntad satsning av Blizzard, helt ny form av genre och ett helt ny IP.
Detta kan bara bli flopp eller succé, finns inget emellan.

Vi alla får se...

Helt ny genre är väl att ta i. Många likheter med TF2 som sagt...
Men det ser spännande ut iaf.

Helt ny genre, FÖR BLIZZARD.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Ser ut som en TF2-klon fast med massa manga-inspiration. Är så trött på Blizzard och deras mangainspirerande stil. Vad är grejen med att springa jätteframlutat och ha jättesnabba rörelser?

Blev iaf sugen på TF2 nu, den saken är säker!

Medlem

Det är en FPS-kopia.

Medlem
Skrivet av eine_petule:

Det är en FPS-kopia.

Alla FPS är kopior på Wolfenstein 3D. Kappa

Medlem
Skrivet av pantsu:

http://i.imgur.com/oomyzMS.gif

Hennes glasögon kan kontrollera hennes rumpa ;3

Det kanske är hennes "ulti"

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Ser ut som en TF2-klon fast med massa manga-inspiration. Är så trött på Blizzard och deras mangainspirerande stil. Vad är grejen med att springa jätteframlutat och ha jättesnabba rörelser?

Blev iaf sugen på TF2 nu, den saken är säker!

Dagens Emo?

Medlem

Fattar inte varför alla drar paraleller till TF2? Är folk verkligen så rivna på det estetiska design valet? Det fanns spel innan TF2 som var lagbaserade. Fan man spelade CTF i Quake 1 och Unreal Tournament. Själv hade inte en tanke på TF2 när jag såg trailern för Overwatch första gången. Jag tänkte på Quake 3.

Medlem

Jag tycker inte det verkar vara en billig kopia av TF2. Det verkar vara en dyr kopia av TF2.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Den där förklaringen från Blizzard gör det bara mer uppenbart att det är likt TF2, de enda konkreta argumenten mot påståendet är ju att vissa klasser kan tex. flyga.
Även om det naturligtvis inte är TF2 så är nog konceptet samma men det är ju inte nödvändigtvis negativt, det finns ju knappt inte längre något nytt, bara förbättringar av fungerande koncept och det är så man för utvecklingen framåt.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Den där förklaringen från Blizzard gör det bara mer uppenbart att det är likt TF2, de enda konkreta argumenten mot påståendet är ju att vissa klasser kan tex. flyga.
Även om det naturligtvis inte är TF2 så är nog konceptet samma men det är ju inte nödvändigtvis negativt, det finns ju knappt inte längre något nytt, bara förbättringar av fungerande koncept och det är så man för utvecklingen framåt.

Samtidigt är det rätt svårt att göra ett spel idag som inte påminner om ett tidigare spel i något som helst avseende. FPS har gjorts förut, RTS, PRG, MMORPG, DOTA, Survival, Zombies, SF, Fantasy, Shoter, Retro, Peka-Klicka, F2P, P2W, Mobilt...allt har gjorts förut...och?

Jag hör just nu bara massa olyckskorpar som på förhand dissar ett spel vi sett några filmklipp ifrån...enbart för att det till en liten del påminner om ett annat spel?
Ska man välja nästa spelköp utifrån sådana preferenser så får man nog sitta och rulla tummarna många år framöver.

Medlem

Nu när vi ändå snackar TF2, finns det något spel med "realistisk" grafik (typ Far Cry, Battlefield osv) som har samma upplägg?

12
Skriv svar