Här är alla nya enheterna från Legacy of the Void

Robot
Medlem
Här är alla nya enheterna från Legacy of the Void

Vissa grejer känns som om de kommer att nerfa ganska direkt. Lyfta siageade tanks känns alldeles för op t.ex. De flesta nyheterna verkade dock ganska spännande och genomtänkta, särskilt herc och att ändra sköldarna på immortal

Inaktiv

Håller med...och det kan bli jäkligt intressant att se hur Battlecruisers och Nydus Worms kommer att användas.

Medlem

Verkar fortfarande som att PvZ kommer vara ospelbart.

Medlem

Terran Siege tank transport kommer att göra spelet ospelbart.

Ett exempel. Du transporterar in tanks i en bas på hög mark där motståndaren bara har melee units. Om motståndaren anfaller så plockar du upp tanksen och flyger ner på den lägre nivån och har ett transportskepp som ger vision så att tanksen kan skjuta in i basen. Om motståndaren vill springa ut och stoppa så plockar du upp tanksen och flyger in i basen igen. osv osv..

Battlecruiser teleport verkar också överstarkt. Bygg ett par BC 5-10 som försvar och vänta tills motståndaren anfaller inte har en så värst stor armé. Teleportera sedan in Battlecruisers till motståndarens resurser och döda alla arbetare och huvudbyggnad = WIN

Det fanns en hel del units som kändes billiga i vissa sammanhang.
De där protosskloten som gjorde Aoe till exempel. Gör dom osynliga så är spelet över man möter en motståndare som inte kör avancerade units. Dessa klot fungerar även för bra om man kör med minorna som fryser sina motståndare.

Frys motståndarna -> Åk in med osynliga klot -> Döda allt. Denna taktik lär vara helt sinnessjuk om man kommer in till motståndarens resurser då alla arbetare skulle dö på någon enstaka Aoe.

Inaktiv

Ser fram emot det! Men det känns som att... alla changes... är bara "jobbiga". Det känns bara som att dem har gjort alla irriterande taktiker viable och OP.

Inaktiv
Skrivet av martinerrol:

Ser fram emot det! Men det känns som att... alla changes... är bara "jobbiga". Det känns bara som att dem har gjort alla irriterande taktiker viable och OP.

Håller med. Det känns som om det är för mycket. Men jag antar att det kommer försvinna lite saker och göras om efter alla betatester.

ELF
Medlem

Låter som att vi noobs kommer åka på ännu hårdare däng.
Jag gillar StarCraft, men folk är alldeles för snabba.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Känns verkligen inte som att detta kommer vara något för folk som mig. Tyckte det var för mycket micro att hålla reda på redan som det var i orginal SC2, och nu kommer det här och lägger till micro-abilities och attacker man manuellt måste dodgea för varje enhet. Tycker att man som commander bara bör behöva bekymra sig med den överliggande taktiken och att enskilda soldater borde ha intelligens nog för att ta skydd, använda sina förmågor och undvika faror själva.

Koreanska APM-gudar lär jubla åt förändringarna dock.

Medlem
Skrivet av ELF:

Låter som att vi noobs kommer åka på ännu hårdare däng.
Jag gillar StarCraft, men folk är alldeles för snabba.

Man måste träna upp sina ''Actions Per Minute'' nå rejält för att spela sc2.
Ett krav är att man ligger på runt 160+/- om man vill att det ska gå riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Terran Siege tank transport kommer att göra spelet ospelbart.

Ett exempel. Du transporterar in tanks i en bas på hög mark där motståndaren bara har melee units. Om motståndaren anfaller så plockar du upp tanksen och flyger ner på den lägre nivån och har ett transportskepp som ger vision så att tanksen kan skjuta in i basen. Om motståndaren vill springa ut och stoppa så plockar du upp tanksen och flyger in i basen igen. osv osv..

Battlecruiser teleport verkar också överstarkt. Bygg ett par BC 5-10 som försvar och vänta tills motståndaren anfaller inte har en så värst stor armé. Teleportera sedan in Battlecruisers till motståndarens resurser och döda alla arbetare och huvudbyggnad = WIN

Det fanns en hel del units som kändes billiga i vissa sammanhang.
De där protosskloten som gjorde Aoe till exempel. Gör dom osynliga så är spelet över man möter en motståndare som inte kör avancerade units. Dessa klot fungerar även för bra om man kör med minorna som fryser sina motståndare.

Frys motståndarna -> Åk in med osynliga klot -> Döda allt. Denna taktik lär vara helt sinnessjuk om man kommer in till motståndarens resurser då alla arbetare skulle dö på någon enstaka Aoe.

Du verkar inte tänkt igenom den kommentaren direkt, du menar alltså du ska ha 5-10 bc, och motståndaren ska ha en bas? wat?

inte ens goldbracket det där ju

angående siege, den timingen att ha siege upgraderad och siege tanks vi säger runt 5 st och även ha 2 medivacs.

jadu jag ber dig att titta igenom gas kostnaden, skulle du köra så kmr alla punisha dig och köra över dig.

Det låter kanske smart i dina ögon, kmr inte fungera speciellt inte emot bra spelare, du ser du blundar och tänker inte på Gas per minut limiten och crystal per minute, och vad andra kan få ut.

Det kmr finnas en jobbig hybrid strat men går att contra.

Saker kmr förändras dock, gas kostnad till upgraderingar till få vissa units m.m

Medlem

battlecruiser... teleport över hela karten, alright, alright... Låter inte alls förjävligt jobbigt och ha o göra med

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Jeehao:

Terran Siege tank transport kommer att göra spelet ospelbart.

Ett exempel. Du transporterar in tanks i en bas på hög mark där motståndaren bara har melee units. Om motståndaren anfaller så plockar du upp tanksen och flyger ner på den lägre nivån och har ett transportskepp som ger vision så att tanksen kan skjuta in i basen. Om motståndaren vill springa ut och stoppa så plockar du upp tanksen och flyger in i basen igen. osv osv..

Battlecruiser teleport verkar också överstarkt. Bygg ett par BC 5-10 som försvar och vänta tills motståndaren anfaller inte har en så värst stor armé. Teleportera sedan in Battlecruisers till motståndarens resurser och döda alla arbetare och huvudbyggnad = WIN

Det fanns en hel del units som kändes billiga i vissa sammanhang.
De där protosskloten som gjorde Aoe till exempel. Gör dom osynliga så är spelet över man möter en motståndare som inte kör avancerade units. Dessa klot fungerar även för bra om man kör med minorna som fryser sina motståndare.

Frys motståndarna -> Åk in med osynliga klot -> Döda allt. Denna taktik lär vara helt sinnessjuk om man kommer in till motståndarens resurser då alla arbetare skulle dö på någon enstaka Aoe.

Du verkar inte tänkt igenom den kommentaren direkt, du menar alltså du ska ha 5-10 bc, och motståndaren ska ha en bas? wat?

inte ens goldbracket det där ju

angående siege, den timingen att ha siege upgraderad och siege tanks vi säger runt 5 st och även ha 2 medivacs.

jadu jag ber dig att titta igenom gas kostnaden, skulle du köra så kmr alla punisha dig och köra över dig.

Det låter kanske smart i dina ögon, kmr inte fungera speciellt inte emot bra spelare, du ser du blundar och tänker inte på Gas per minut limiten och crystal per minute, och vad andra kan få ut.

Det kmr finnas en jobbig hybrid strat men går att contra.

Saker kmr förändras dock, gas kostnad till upgraderingar till få vissa units m.m

Det är tur vi har dig, FuzioN, som är en gud på alla spel du spelar.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Du verkar inte tänkt igenom den kommentaren direkt, du menar alltså du ska ha 5-10 bc, och motståndaren ska ha en bas? wat?

inte ens goldbracket det där ju

angående siege, den timingen att ha siege upgraderad och siege tanks vi säger runt 5 st och även ha 2 medivacs.

jadu jag ber dig att titta igenom gas kostnaden, skulle du köra så kmr alla punisha dig och köra över dig.

Det låter kanske smart i dina ögon, kmr inte fungera speciellt inte emot bra spelare, du ser du blundar och tänker inte på Gas per minut limiten och crystal per minute, och vad andra kan få ut.

Det kmr finnas en jobbig hybrid strat men går att contra.

Saker kmr förändras dock, gas kostnad till upgraderingar till få vissa units m.m

Det finns alltid tillfällen när mina taktiker kommer att fungera. Om du har lyckats att slå ut majoriteten utav motståndarens trupper så är siege attacken fullt brukbar och motståndaren kommer inte att kunna göra någonting alls. Man måste inte endast droppa sieges. du kan ha några mariner som försvar och 2+ tanks som gör den största skadan.

Du verkar tro att man måste rusha med tank drops och Battlecruisers efter någon minut för att göra detta. Om man ständigt går på motståndaren så att motståndaren får lite trupper så kan man flyga in med sieges eller leka med BC lite hur man vill när ens ekonomi är bättre än motståndarens. Jag har kört en hel del siege drops sedan SC1 släpptes och dom är alltid kraftfulla när motståndaren inte har nog med trupper.

Det som låter smart i mina ögon är smart i vissa situationer.
Mobila siege tanks går att använda på många sätt om man kan micromanagement.
Om du står utanför motståndarbasen och motståndaren inte har några tillgängliga ranged trupper så kan du bara ta siege tanksen och flyga in och döda alla arbetare lite snabbt för att sedan flyga ut igen. Då finns det ingen chans för comeback och man vinner.

Medlem

Fortfarande ingen som kommenterar changes till Zerg? Just glömde alla spelar ju Zerg i SC2 då det är OP och får bara mer buff i LotV

Geeks Gaming

tycker bara zerg får mer buffs hela tiden :/

Medlem
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av FuzioN:

Du verkar inte tänkt igenom den kommentaren direkt, du menar alltså du ska ha 5-10 bc, och motståndaren ska ha en bas? wat?

inte ens goldbracket det där ju

angående siege, den timingen att ha siege upgraderad och siege tanks vi säger runt 5 st och även ha 2 medivacs.

jadu jag ber dig att titta igenom gas kostnaden, skulle du köra så kmr alla punisha dig och köra över dig.

Det låter kanske smart i dina ögon, kmr inte fungera speciellt inte emot bra spelare, du ser du blundar och tänker inte på Gas per minut limiten och crystal per minute, och vad andra kan få ut.

Det kmr finnas en jobbig hybrid strat men går att contra.

Saker kmr förändras dock, gas kostnad till upgraderingar till få vissa units m.m

Det finns alltid tillfällen när mina taktiker kommer att fungera. Om du har lyckats att slå ut majoriteten utav motståndarens trupper så är siege attacken fullt brukbar och motståndaren kommer inte att kunna göra någonting alls. Man måste inte endast droppa sieges. du kan ha några mariner som försvar och 2+ tanks som gör den största skadan.

Du verkar tro att man måste rusha med tank drops och Battlecruisers efter någon minut för att göra detta. Om man ständigt går på motståndaren så att motståndaren får lite trupper så kan man flyga in med sieges eller leka med BC lite hur man vill när ens ekonomi är bättre än motståndarens. Jag har kört en hel del siege drops sedan SC1 släpptes och dom är alltid kraftfulla när motståndaren inte har nog med trupper.

Det som låter smart i mina ögon är smart i vissa situationer.
Mobila siege tanks går att använda på många sätt om man kan micromanagement.
Om du står utanför motståndarbasen och motståndaren inte har några tillgängliga ranged trupper så kan du bara ta siege tanksen och flyga in och döda alla arbetare lite snabbt för att sedan flyga ut igen. Då finns det ingen chans för comeback och man vinner.

Då missförstod jag vad du menar jag helt klart finns det en taktik mid/late där du kan köra det, men gå optimistiskt rakt på rush på det så kmr du förlora rakt av, det trodde jag du menade

Men finns andra saker andra laget kan göra, ex carriers blir extremt svårt att hantera.

Medlem

Verkar i mina ögon som om alla raserna fått en hel del nytt för sieges. Många late game tricks för att ta sig förbi eventuella försvar. Antar att det kan få ner längden på många matcher och att de där 45+ minuters-spelen man ser nån gång i kvartalet kommer försvinna helt. Inte helt i min smak som feg sköldpadda. Men det kanske livar upp på twitch. Vem vet?

Själv tycker jag nog den otäckaste buffen är osårbara Nydus Worms. Zerg-spelare med superb makro blev genast ännu farligare. Tror det kan funka ruggigt bra mot Protoss som hamnat bara lite efter.

Måste också säga att Terrans nya enheter verkar väldigt "Meh" även om deras buffar verkar desto mer spännande.

Och Lurkers! Älskar att hata dem. Men glad för alla Zerg där ute. Kanske inte det bästa här i världen men vem kan klaga när vi får tillbaka våra kära gamla BW-enheter?

Medlem
Skrivet av Acriax:

Känns verkligen inte som att detta kommer vara något för folk som mig. Tyckte det var för mycket micro att hålla reda på redan som det var i orginal SC2, och nu kommer det här och lägger till micro-abilities och attacker man manuellt måste dodgea för varje enhet. Tycker att man som commander bara bör behöva bekymra sig med den överliggande taktiken och att enskilda soldater borde ha intelligens nog för att ta skydd, använda sina förmågor och undvika faror själva.

Koreanska APM-gudar lär jubla åt förändringarna dock.

Det finns andra spel för det. Starcraft har alltid handlat mer om realtidsdelen i RTS snarare än stratergidelen. Den med bäst mechanics vinner helt enkelt. Eller i alla fall oftast.

1
Skriv svar