Är detta de konstigaste konsolkontrollerna?

Robot
Är detta de konstigaste konsolkontrollerna?

Blir du en bättre spelare med spakar, skruvar och gummisnoddar?

#sony, #microsoft


Medlem
Är detta de konstigaste konsolkontrollerna?

Var det inte Avenger som det blev sådant jävla liv om efter att utvecklaren tappade greppet och började förolämpa personer i parti och minut? Ser hursomhelst jädrigt suspekt ut.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

*sigh* peasants...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Avstängd
Skrivet av NympH:

*sigh* peasants...

Suck... Ännu en pc master retard som gått vilse.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

men vääärt...mus tagentbord sä äger du


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av NympH:

*sigh* peasants...

Suck... Ännu en pc master retard som gått vilse.

Medlem

Hört att dom där ska funka hyffsat bra faktiskt, finns flertalet recensioner där folk talat mer gott än dåligt om dom. Personligen om jag skulle använda detta så skulle det mer vara i vägen än fylla sitt syfte.

Men sånt skadar ju inte att pröva någon gång i livet

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Var det inte Avenger som det blev sådant jävla liv om efter att utvecklaren tappade greppet och började förolämpa personer i parti och minut? Ser hursomhelst jädrigt suspekt ut.

Nej, det var ett företag/en person som skötte marknadsföringen som ballade ur. Kotkin Enterprises, som tillverkar Avenger, fick mycket skit pga, trots att de bara hade råkat få kontakt med ett riktigt mongo.

Själva kontrollen i sig har vad jag vet fått rätt bra kritik.

Medlem

kanske e bra om man har någon funktionsnedsättning ?

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Ravenknight:

Var det inte Avenger som det blev sådant jävla liv om efter att utvecklaren tappade greppet och började förolämpa personer i parti och minut? Ser hursomhelst jädrigt suspekt ut.

Nej, det var ett företag/en person som skötte marknadsföringen som ballade ur. Kotkin Enterprises, som tillverkar Avenger, fick mycket skit pga, trots att de bara hade råkat få kontakt med ett riktigt mongo.

Själva kontrollen i sig har vad jag vet fått rätt bra kritik.

Jo det stämde. Jävla historia när man läser in sig på det. Slutsats: Mucka inte ostraffat med Penny Arcade.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av NympH:

*sigh* peasants...

Suck... Ännu en pc master retard som gått vilse.

Den som lade detta i PC-sektionen har gått vilse.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Tycker dessa kontroller visar hur pass dåliga standardkontroller är till tex FPS spel.

Medlem

Skulle gärna se fler artikelserier i Johan Martinssons anda. Var grymt rolig läsning. Härligt skrivet. Tack för det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av snickerboa:

Skulle gärna se fler artikelserier i Johan Martinssons anda. Var grymt rolig läsning. Härligt skrivet. Tack för det.

Kul!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NympH:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av NympH:

*sigh* peasants...

Suck... Ännu en pc master retard som gått vilse.

Den som lade detta i PC-sektionen har gått vilse.

Gamepads kan användas på pc. Skärp till tonen.


signatur
Medlem

Den där Delta Six Gaming vore rolig att dra igenom ett par kampanjer med
"This is my rifle, this is my gun! This is for killing, this is for fun" som Stewie säger


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag håller mig till mina scufs ^^

Medlem

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?

Såhär, brukar ju självfallet ha tummen på styrkorset, men gick inte när man höll kontrollen med en hand.

Medlem

Jag hade hellre kopplat ett tangentbord och mus till min konsol för dom gångerna jag spelar FPS på konsol.
Förstår inte varför det ska vara så svårt att lägga till stöd för.
Det finns mycket som en gamepad är bra på, FPS är inte en av dom.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?

Såhär, brukar ju självfallet ha tummen på styrkorset, men gick inte när man höll kontrollen med en hand. http://i176.photobucket.com/albums/w170/Rwaat/PS3_zps1568a3bc...

Ninja!


signatur
Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?

Såhär, brukar ju självfallet ha tummen på styrkorset, men gick inte när man höll kontrollen med en hand. http://i176.photobucket.com/albums/w170/Rwaat/PS3_zps1568a3bc...

Jag ser ju fördelen med att slippa släppa styrspaken, men jag skulle vricka fingret ur led om jag försökte trycka på de bortre knapparna.

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?

Såhär, brukar ju självfallet ha tummen på styrkorset, men gick inte när man höll kontrollen med en hand. http://i176.photobucket.com/albums/w170/Rwaat/PS3_zps1568a3bc...

Är det inte jobbigt att trycka fyrkant och trekant samtidigt hela tiden?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?

Såhär, brukar ju självfallet ha tummen på styrkorset, men gick inte när man höll kontrollen med en hand. http://i176.photobucket.com/albums/w170/Rwaat/PS3_zps1568a3bc...

Madness! Du kommer hit o ba, this is Sparta!!!!!!

Jag själv skulle vrida fingret ur led men funkar nog bra för dig


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Manna:

Är det inte jobbigt att trycka fyrkant och trekant samtidigt hela tiden?

Man trycker dem inte samtidigt bror ju på hur man trycker med fingret.

Inaktiv

Bitter gubbe incomming: Jag stör mig på sådana här nya kontroller med en massa jox och skit som bara kan paja. Har en dual shock 4 till min ps4 nu som har pajat efter ett års spelande. Gummit på ena spaken har släppt och en "trigger" har pajat så nu måste jag köpa en ny för 600(!) kr bara för att någon liten jävla plastbit där inne har lossnat i någon jävla "rörelsekänslig" trigger.

Samtidigt har jag ett gäng NES-kontroller som har fått utstå tortyr från både mig, mina kompisar och min lillebror men fungerar ändå efter närmare 30 år.

Gör saker som håller!

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Rwaat:

Bara jag som använder pekfingret till A-B-X-Y / X O Fyrkant Trekant?

Hur är det fysiskt möjligt?

Såhär, brukar ju självfallet ha tummen på styrkorset, men gick inte när man höll kontrollen med en hand. http://i176.photobucket.com/albums/w170/Rwaat/PS3_zps1568a3bc...

Det där var intressant. Jag måste testa det någon gång. Vilken typ av spel använder du det till? Kan tänka mig att FPS och racing fungerar bra med det då knapparna inte är lika viktiga som i brawlers eller rpgn.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Nepp.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det där var intressant. Jag måste testa det någon gång. Vilken typ av spel använder du det till? Kan tänka mig att FPS och racing fungerar bra med det då knapparna inte är lika viktiga som i brawlers eller rpgn.

Enda racing spelet jag kör är GT och då behöver man aldrig använda X O etc. (Gasar och bromsar med ena sticken)

FPS är det skit bra i då man kan exempelvis, hoppa samtidigt som man roterar siktet, och exempelvis "melee attackerar" någon.

Funkar skit bra i Souls spelen också, då man kan springa (O/B) samtidigt som man kan rotera kameran för att göra skarpare svängar, samt så går det att springa åt ett håll, men ha kameran åt ett annat. (Väldigt effektivt i PVP då motståndaren inte förväntar sig att man fortfarande har kameran på dem, när man springer ifrån dem)

1
Skriv svar