Far Cry 4 – ökad realism med teknik från Nvidia
Det är väl bara att hala fram plånboken och köpa sig ett nytt grafikkort antar jag.... gtx 780 lär väl inte hålla :S
Optimal
Supported OS
MS Windows 7 SP1, MS Windows 8/8.1 (64bit versions only)
Processor
Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or better
Memory
8GB
Video Card
NVIDIA GeForce GTX 680 or AMD Radeon R9 290X or better (2GB VRAM)
Direct X
Version 11
Hard Drive
30 GB available space
Sound Card
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Så du ska nog kunna spela det
Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly
Det är väl bara att hala fram plånboken och köpa sig ett nytt grafikkort antar jag.... gtx 780 lär väl inte hålla :S
Fiska upp en till 780 från beg marknaden för att vara på den säkra sidan. Korten är inte speciellt dyra om man kollar runt och är snabb.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Bara de optimerar spelet. Jag vågar inte förhandsboka spel längre.
Finns ingen större poäng längre att förboka, åtminstone inte på PC. De flesta köper sina spel digital genom Steam eller andra tjänster, och det är ju inte direkt så att det säljs slut där precis
Förbokade gjorde man förr i tiden för att försäkra att man fick det innan det försvann från hyllorna och det kunde ta veckor innan de fanns att köpa igen.
Det är väldigt sällan jag förbokar idag. Bara om det är bra förbokningserbjudanden så gör jag det, men om det bara är något kosmetiskt skit som man bara kommer använda i början av spelet, eller om spelet saknar erbjudande helt och hållet så avvaktar jag.
Oftast kommer det ju recensioner innan release, och då kan man vara snabb och förboka om det får bra betyg, men inte ens då är man säker på att man får det man hoppas på.
Jag gillade första Far Cry, avskydde 2:an, älskade 3:an, men Ubisofts senaste tabbar gör att jag inte vågar förboka 4:an, även om jag tror att det kommer vara väldigt lik 3:an.
Det är väl bara att hala fram plånboken och köpa sig ett nytt grafikkort antar jag.... gtx 780 lär väl inte hålla :S
Optimal
Supported OS
MS Windows 7 SP1, MS Windows 8/8.1 (64bit versions only)
Processor
Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or better
Memory
8GB
Video Card
NVIDIA GeForce GTX 680 or AMD Radeon R9 290X or better (2GB VRAM)
Direct X
Version 11
Hard Drive
30 GB available space
Sound Card
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Så du ska nog kunna spela det
Inte mer?? Hoppas att du har rätt
Finns ingen större poäng längre att förboka, åtminstone inte på PC. De flesta köper sina spel digital genom Steam eller andra tjänster, och det är ju inte direkt så att det säljs slut där precis
Till konsol brukar jag förboka för att få det billigare. Ofta kan man få AAA spel för under 400kr och är man snabb får man tillbaka minst 350kr på beg marknaden.
Far Cry 4 är dock ett spel jag kommer spela till PC så det blir ingen bokning för min del.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Bara de optimerar spelet. Jag vågar inte förhandsboka spel längre.
Finns ingen större poäng längre att förboka, åtminstone inte på PC. De flesta köper sina spel digital genom Steam eller andra tjänster, och det är ju inte direkt så att det säljs slut där precis
Förbokade gjorde man förr i tiden för att försäkra att man fick det innan det försvann från hyllorna och det kunde ta veckor innan de fanns att köpa igen.
Det är väldigt sällan jag förbokar idag. Bara om det är bra förbokningserbjudanden så gör jag det, men om det bara är något kosmetiskt skit som man bara kommer använda i början av spelet, eller om spelet saknar erbjudande helt och hållet så avvaktar jag.
Oftast kommer det ju recensioner innan release, och då kan man vara snabb och förboka om det får bra betyg, men inte ens då är man säker på att man får det man hoppas på.
Jag gillade första Far Cry, avskydde 2:an, älskade 3:an, men Ubisofts senaste tabbar gör att jag inte vågar förboka 4:an, även om jag tror att det kommer vara väldigt lik 3:an.
Gör detsamma på alla punkter du har nämnt. Förhandsbokar spel som jag är riktigt säker på att de kommer bli bra. Oftast är det mindre spelutvecklare som visar framfötterna på den fronten. Större spelföretag säger mycket mer än vad de lovar tråkigt nog. Jag har inte förhandsbokat ett spel från Ubisoft sen Brothers in Arms på Xbox. Bara för att ge ett exempel.
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Fast i Tomb Raider var det ju faktiskt AMDs tressFX teknik som låg bakom Laras hår och personligen så tyckte jag att det tillförde en del till spelupplevelsen
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Fast i Tomb Raider var det ju faktiskt AMDs tressFX teknik som låg bakom Laras hår och personligen så tyckte jag att det tillförde en del till spelupplevelsen
Tycker också att det var jävligt fint i Tomb Raider och tillförde verkligen något till karaktären. Hade inte radeon just då och tressfx verkligen dödade prestandan innan det blev patchat senare, så jag spelade igenom spelet till PC utan tressfx.
Körde senare igenom Tomb Raider till PS4 där tressfx är på och vilken stor skillnad! När man klättrade runt och håret svajade med vinden och i alla scener med close ups rörde sig håret riktigt bra.
Verkligen något jag vill se mer av! Synd bara att jag har nvidia i spelburken så får väl hoppas på tressfx till något spel som passar till konsol så får man det på PS4 iaf.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Fast i Tomb Raider var det ju faktiskt AMDs tressFX teknik som låg bakom Laras hår och personligen så tyckte jag att det tillförde en del till spelupplevelsen
Tycker också att det var jävligt fint i Tomb Raider och tillförde verkligen något till karaktären. Hade inte radeon just då och tressfx verkligen dödade prestandan innan det blev patchat senare, så jag spelade igenom spelet till PC utan tressfx.
Körde senare igenom Tomb Raider till PS4 där tressfx är på och vilken stor skillnad! När man klättrade runt och håret svajade med vinden och i alla scener med close ups rörde sig håret riktigt bra.
Verkligen något jag vill se mer av! Synd bara att jag har nvidia i spelburken så får väl hoppas på tressfx till något spel som passar till konsol så får man det på PS4 iaf.
Sedär, jag hade verkligen för mig att det var Nvidia. Man lär sig något varje dag.
Håreffekterna mördade verkligen min fps i Tomb Raider. Jag visste inte att det var en ny fancy pancy-effekt, så när jag kikade igenom inställningarna slog det mig aldrig att slå av "bättre hår" för att komma till rätta med problemet. Fattade inte vad det var för fel förrän jag började söka online och såg hur mycket fps det åt.
Jag tyckte inte att effekterna såg särskilt imponerande ut, men så fick jag det aldrig att funka ordentligt heller. Jag kan tänka mig att upplevelsen blir betydligt bättre om att flyter på fint och man når de lite mer imponerande miljöerna än jag befann mig i när jag testade det.
Det är väl bara att hala fram plånboken och köpa sig ett nytt grafikkort antar jag.... gtx 780 lär väl inte hålla :S
Fiska upp en till 780 från beg marknaden för att vara på den säkra sidan. Korten är inte speciellt dyra om man kollar runt och är snabb.
Skojar du? Tror du verkligen inte han kommer kunna spela det på iaf high inställningar med ett 780...
Bara de optimerar spelet. Jag vågar inte förhandsboka spel längre.
Finns ingen större poäng längre att förboka, åtminstone inte på PC. De flesta köper sina spel digital genom Steam eller andra tjänster, och det är ju inte direkt så att det säljs slut där precis
Förbokade gjorde man förr i tiden för att försäkra att man fick det innan det försvann från hyllorna och det kunde ta veckor innan de fanns att köpa igen.
Det är väldigt sällan jag förbokar idag. Bara om det är bra förbokningserbjudanden så gör jag det, men om det bara är något kosmetiskt skit som man bara kommer använda i början av spelet, eller om spelet saknar erbjudande helt och hållet så avvaktar jag.
Oftast kommer det ju recensioner innan release, och då kan man vara snabb och förboka om det får bra betyg, men inte ens då är man säker på att man får det man hoppas på.
Jag gillade första Far Cry, avskydde 2:an, älskade 3:an, men Ubisofts senaste tabbar gör att jag inte vågar förboka 4:an, även om jag tror att det kommer vara väldigt lik 3:an.
När det senast fanns någon bra anledning till att förhandsboka ett spel minns jag inte... om det ens funnit. Har alltid köpt de intressanta spelen på releasedagen ändå. Aldrig varit med om att ett spel sålt slut.
Bara de optimerar spelet. Jag vågar inte förhandsboka spel längre.
Finns ingen större poäng längre att förboka, åtminstone inte på PC. De flesta köper sina spel digital genom Steam eller andra tjänster, och det är ju inte direkt så att det säljs slut där precis
Förbokade gjorde man förr i tiden för att försäkra att man fick det innan det försvann från hyllorna och det kunde ta veckor innan de fanns att köpa igen.
Det är väldigt sällan jag förbokar idag. Bara om det är bra förbokningserbjudanden så gör jag det, men om det bara är något kosmetiskt skit som man bara kommer använda i början av spelet, eller om spelet saknar erbjudande helt och hållet så avvaktar jag.
Oftast kommer det ju recensioner innan release, och då kan man vara snabb och förboka om det får bra betyg, men inte ens då är man säker på att man får det man hoppas på.
Jag gillade första Far Cry, avskydde 2:an, älskade 3:an, men Ubisofts senaste tabbar gör att jag inte vågar förboka 4:an, även om jag tror att det kommer vara väldigt lik 3:an.
När det senast fanns någon bra anledning till att förhandsboka ett spel minns jag inte... om det ens funnit. Har alltid köpt de intressanta spelen på releasedagen ändå. Aldrig varit med om att ett spel sålt slut.
Förr i tiden släpptes det ibland demos innan release, och det var inte ovanligt att det var både SP och MP. Idag släpper man alpha och betaversioner så att man kan lägga in en varningstext om att det inte motsvarar slutprodukten, vilket det oftast ändå gör.
När vi hade tillgång till demos så fick man en försmak av det riktiga spelet. I samma veva som spelet gick guld så släppte man även demot, aningen i tidningar som PC Gamer eller över nätet. Det var mycket lättare att avgöra om det var värt ett köp eller inte. Idag känns det som att man inte kan basera ett köp på en beta.
Det var i alla fall under den tiden som jag kände mig som tryggast i vad jag köpte. Sen gjorde man väl en del dåliga köp även på den tiden, men då var det rena oturen. Idag är det som rysk roulette när man förbokar.
Gjorde inte Ubisoft något liknande med Watch Dogs och visade upp realism etc etc? Det gick ju bra!.... Eller vänta nu lite. Nej det gick ju inte bra tills en moddare löste det >.>
Intressant att Ubisoft räknar "god rays" som "cutting edge". De pushades i en DX10-trailer för det nya spelet Stalker: Clear Sky, som visst råkade komma ut för, få se... sex år sedan, dvs i september 2008, en månad innan Far Cry 2 kom ut. Det är väl på tiden för Ubisoft att de pushar sin "technology and quality level further than ever before".
PS Lite mer historik. Just Stalker: Clear Sky patchades sen från att vara ett DX10- till att bli ett DX10.1-spel (precis som Far Cry 2), och iom det tappade det sponsringen från Nvidia och blev istället sponsrat av AMD. Blev väldigt förvånad när Nvidaloggan efter en patch plötsligt hade byts ut mot AMD, Nvidia hade ju inte några DX10.1-kort. Lite snopet för pr-avdelningen, kan jag tänka mig.
Det är väl bara att hala fram plånboken och köpa sig ett nytt grafikkort antar jag.... gtx 780 lär väl inte hålla :S
Fiska upp en till 780 från beg marknaden för att vara på den säkra sidan. Korten är inte speciellt dyra om man kollar runt och är snabb.
Skojar du? Tror du verkligen inte han kommer kunna spela det på iaf high inställningar med ett 780...
3an krävde något snabbare än 680 för flyt i 1200p. Förväntar mig att 4an kräver mer speciellt med alla extra effekter.
http://www.guru3d.com/articles_pages/far_cry_3_graphics_perfo...
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Fast i Tomb Raider var det ju faktiskt AMDs tressFX teknik som låg bakom Laras hår och personligen så tyckte jag att det tillförde en del till spelupplevelsen
Tycker också att det var jävligt fint i Tomb Raider och tillförde verkligen något till karaktären. Hade inte radeon just då och tressfx verkligen dödade prestandan innan det blev patchat senare, så jag spelade igenom spelet till PC utan tressfx.
Körde senare igenom Tomb Raider till PS4 där tressfx är på och vilken stor skillnad! När man klättrade runt och håret svajade med vinden och i alla scener med close ups rörde sig håret riktigt bra.
Verkligen något jag vill se mer av! Synd bara att jag har nvidia i spelburken så får väl hoppas på tressfx till något spel som passar till konsol så får man det på PS4 iaf.
Sedär, jag hade verkligen för mig att det var Nvidia. Man lär sig något varje dag.
Håreffekterna mördade verkligen min fps i Tomb Raider. Jag visste inte att det var en ny fancy pancy-effekt, så när jag kikade igenom inställningarna slog det mig aldrig att slå av "bättre hår" för att komma till rätta med problemet. Fattade inte vad det var för fel förrän jag började söka online och såg hur mycket fps det åt.
Jag tyckte inte att effekterna såg särskilt imponerande ut, men så fick jag det aldrig att funka ordentligt heller. Jag kan tänka mig att upplevelsen blir betydligt bättre om att flyter på fint och man når de lite mer imponerande miljöerna än jag befann mig i när jag testade det.
Var ju tur jag rättade dig då så du inte gick in i nåt forum och gjorde bort dig totalt
Det är väl bara att hala fram plånboken och köpa sig ett nytt grafikkort antar jag.... gtx 780 lär väl inte hålla :S
Optimal
Supported OS
MS Windows 7 SP1, MS Windows 8/8.1 (64bit versions only)
Processor
Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4.0 GHz or better
Memory
8GB
Video Card
NVIDIA GeForce GTX 680 or AMD Radeon R9 290X or better (2GB VRAM)
Direct X
Version 11
Hard Drive
30 GB available space
Sound Card
DirectX 9.0c compatible sound card with latest drivers
Så du ska nog kunna spela det
Intressant att dem försöker likställa GTX 680 med ett 290X.
Jag tror inte att man får någon större fördel att köra Nvidia över AMD. Det flesta effekter fungerar på båda märkena väldigt väl.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Fast i Tomb Raider var det ju faktiskt AMDs tressFX teknik som låg bakom Laras hår och personligen så tyckte jag att det tillförde en del till spelupplevelsen
Tycker också att det var jävligt fint i Tomb Raider och tillförde verkligen något till karaktären. Hade inte radeon just då och tressfx verkligen dödade prestandan innan det blev patchat senare, så jag spelade igenom spelet till PC utan tressfx.
Körde senare igenom Tomb Raider till PS4 där tressfx är på och vilken stor skillnad! När man klättrade runt och håret svajade med vinden och i alla scener med close ups rörde sig håret riktigt bra.
Verkligen något jag vill se mer av! Synd bara att jag har nvidia i spelburken så får väl hoppas på tressfx till något spel som passar till konsol så får man det på PS4 iaf.
Sedär, jag hade verkligen för mig att det var Nvidia. Man lär sig något varje dag.
Håreffekterna mördade verkligen min fps i Tomb Raider. Jag visste inte att det var en ny fancy pancy-effekt, så när jag kikade igenom inställningarna slog det mig aldrig att slå av "bättre hår" för att komma till rätta med problemet. Fattade inte vad det var för fel förrän jag började söka online och såg hur mycket fps det åt.
Jag tyckte inte att effekterna såg särskilt imponerande ut, men så fick jag det aldrig att funka ordentligt heller. Jag kan tänka mig att upplevelsen blir betydligt bättre om att flyter på fint och man når de lite mer imponerande miljöerna än jag befann mig i när jag testade det.
Nvidia är ena riktiga svin, med deras stängda programvaror. Hoppas fler spelutvecklare inser det och använder AMDs öppna programvaror.
Nvidia gillar verkligen sin simulera-realistiskt-hår-teknik, trots att jag inte hört någon spelare som riktigt uppskattat den.
Kanske är det för att de pushar den i fel spel. Bryr jag mig om att Laras hår svajar fint i Tomb Raider, eller att tigerpälsar ser lite finare ut medan de äter upp mig här i FC4? Tveksamt. Lägg däremot in det i typ ett Saints Row-spel så snackar vi omedelbart intresse från min sida. Ge min gangsterpresident superrealistiska dreadlocks/afrofrissa/neonfärgade liberty spikes, yo!
Fast i Tomb Raider var det ju faktiskt AMDs tressFX teknik som låg bakom Laras hår och personligen så tyckte jag att det tillförde en del till spelupplevelsen
Tycker också att det var jävligt fint i Tomb Raider och tillförde verkligen något till karaktären. Hade inte radeon just då och tressfx verkligen dödade prestandan innan det blev patchat senare, så jag spelade igenom spelet till PC utan tressfx.
Körde senare igenom Tomb Raider till PS4 där tressfx är på och vilken stor skillnad! När man klättrade runt och håret svajade med vinden och i alla scener med close ups rörde sig håret riktigt bra.
Verkligen något jag vill se mer av! Synd bara att jag har nvidia i spelburken så får väl hoppas på tressfx till något spel som passar till konsol så får man det på PS4 iaf.
Sedär, jag hade verkligen för mig att det var Nvidia. Man lär sig något varje dag.
Håreffekterna mördade verkligen min fps i Tomb Raider. Jag visste inte att det var en ny fancy pancy-effekt, så när jag kikade igenom inställningarna slog det mig aldrig att slå av "bättre hår" för att komma till rätta med problemet. Fattade inte vad det var för fel förrän jag började söka online och såg hur mycket fps det åt.
Jag tyckte inte att effekterna såg särskilt imponerande ut, men så fick jag det aldrig att funka ordentligt heller. Jag kan tänka mig att upplevelsen blir betydligt bättre om att flyter på fint och man når de lite mer imponerande miljöerna än jag befann mig i när jag testade det.
Var ju tur jag rättade dig då så du inte gick in i nåt forum och gjorde bort dig totalt