Dragon Age: Inquisition – säg hej till The Iron Bull

Robot
Dragon Age: Inquisition – säg hej till The Iron Bull
Medlem
Dragon Age: Inquisition – säg hej till The Iron Bull

Känns som Bioware har dalat en stund nu. Dragon age 2, Old republic och ME:3 ( slutet och vissa andra delar i det).

Så nog är det lite upp till bevis nu. En tidig recension brukar dock vara ett gott tecken.

Medlem

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Om det verkar skoj kan det bli något att lira till julen

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta. Hoppas själva gameplayet rycker upp sig. Men så länge bioware behåller sitt överlägsna historieberättande så kommer jag älska spelet

Jag har till och med DA2 bland mina favoritspel på grund av hur mycket bättre bioware berättar historier. Tycker endast witcher spelen kommer i närheten i dagsläget.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.

Den dog kanske av din bitterhet The monitor can only take so much....

Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.

Omg you from teh future? jag menar om du spelar hela spelet och gjort alla missions, sätt allt som går och se så OMG you must be from teh future... kan du också isf svara mig på om jag får cashen som jag behöver till jul? Inte?

Så du är inte från framtiden? ... men hur kan du då veta? hmmm

Medlem

Jag är inget fan av Dragon Age, jag testade Dragon Age 2 och jag gillade det inte så mycket. Jag har inte spelat Dragon Age 1 fast det var gratis på Origin för någon vecka sedan så snappade upp det.

Har dock en polare som älskar serien och både han och jag älskar att spela coop så får se om detta blir värt pengarna eller inte.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.

Köp inte spelet då gnällp*tt.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.

vad gillade du inte med gamexdemon? har hört andra som sa att det inte visade så mycket öht av det riktiga spelet.

Medlem

Ni skriver "I morgon klockan 09:01 publicerar vi här på FZ vår recension av Dragon Age: Inquisition." i artikeln, nu till min fundering.

Hur kommer det sig att recensionen publiceras så tidigt, brukar de inte publiceras samma vecka som spelet släpps?

Vill bara poängtera att jag inte har något emot det, kan en anledning vara den att spelet släpps tidigare i en annan del av världen? Det är väl den 21 november den släpps i Sverige?

Medlem

Tur att man har sovmorgon så att man kan läsa recensionen imorgon


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jävlar med fanbois det finns här. Ni är fan skrattretande.

jo sjukt jobbigt när andra har annan smak än du själv

Medlem
Skrivet av Duck:

Ni skriver "I morgon klockan 09:01 publicerar vi här på FZ vår recension av Dragon Age: Inquisition." i artikeln, nu till min fundering.

Hur kommer det sig att recensionen publiceras så tidigt, brukar de inte publiceras samma vecka som spelet släpps?

Vill bara poängtera att jag inte har något emot det, kan en anledning vara den att spelet släpps tidigare i en annan del av världen? Det är väl den 21 november den släpps i Sverige?

Det är utgivaren av spelet som bestämmer när man får lägga ut sina reviews, och oftast är det samma vecka eller dag som det släpps men inte alltid.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Duck:

Ni skriver "I morgon klockan 09:01 publicerar vi här på FZ vår recension av Dragon Age: Inquisition." i artikeln, nu till min fundering.

Hur kommer det sig att recensionen publiceras så tidigt, brukar de inte publiceras samma vecka som spelet släpps?

Vill bara poängtera att jag inte har något emot det, kan en anledning vara den att spelet släpps tidigare i en annan del av världen? Det är väl den 21 november den släpps i Sverige?

Det är då embargot lyfter, så alla kommer att publicera då och vi vill inte vara efter.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Duck:

Ni skriver "I morgon klockan 09:01 publicerar vi här på FZ vår recension av Dragon Age: Inquisition." i artikeln, nu till min fundering.

Hur kommer det sig att recensionen publiceras så tidigt, brukar de inte publiceras samma vecka som spelet släpps?

Vill bara poängtera att jag inte har något emot det, kan en anledning vara den att spelet släpps tidigare i en annan del av världen? Det är väl den 21 november den släpps i Sverige?

Det är då embargot lyfter, så alla kommer att publicera då och vi vill inte vara efter.

Får man fråga vilken plattform ni kommer testa på? För jag sitter och velar mellan xbox one och pc-versionen haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.

När var det du testade spelet?
Jag älskade också sten! Men jag tror att Bioware har lyssnat på sina fans. Under en video visade de huvudmenyn och att DAI verkar bli en bra pc-version.

Mycket kan ha förändrats till spelets släpp nu den 18:e november. Fast, ja. Det hade varit trevligt med ett demo eller dylikt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Jag tyckte nog Sten var den svagaste karaktären i DA: O även om han bidrog med att berätta lite om kanariefåglarna.
Jag tycker att hornen ger mycket mer karaktär och särskiljer dem på ett passande sätt från övriga raser.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Godofcheese:

Tycker verkligen inte om de hornade Qunari.
More of Sten please.

Och angående spelet, kommer bli skit, var skit när jag testade det på Gamex, spydde fan nästan.
Typ lika reaktion när jag testade dragon age 2 när det släpptes, min monitor dog den dagen.. Sure gammal, men tror det berodde på spelet, inte åldern på skärmen.

När var det du testade spelet?
Jag älskade också sten! Men jag tror att Bioware har lyssnat på sina fans. Under en video visade de huvudmenyn och att DAI verkar bli en bra pc-version.

Mycket kan ha förändrats till spelets släpp nu den 18:e november. Fast, ja. Det hade varit trevligt med ett demo eller dylikt.

Testade det för 1-2 veckor sen på Gamex/Comic Con på Kistamässan
Då lyckades jag få spela i drygt 30 minuter, Yes I know, det är kort tid, men det var premade gubbar etc etc, så man fick testa på allt möjligt,
Spelstilen var nästan exakt som DA2, Hack´n´Slash aktigt, för man fick inte testa pc version, så den kan jag inte kommentera om,
Xbone versionen var nerdummad, tagit bort healers t.ex, och sen var det straight forward hoppa in och slå som en galning

Taktik läget var inte nödvändigt att använda, för dom hade det på så himla låg svårighetsgrad, och det var hemskt med controller, undrar varför dom ens har det i konsollversionerna.

Men grafiskt sätt så var spelet mycket gulligt, det var det enda "positiva" med min upplevelse, och nej, jag tycker inte att flashiga effekter and shit gör ett spel bra.

"Edit"
Sidenote, i versionen jag testade så var det att man kunde sätta armor etc, på Followers, men dom ändrade inte utseende, precis som i Dragon Age 2.
Vet inte varför dom vill gå med denna approach.
Troligen för att slippa lägga ner mer arbete.
Fanns ett mod till DS2 som gjorde att man kunde ändra rustning, men hade man inte rätt skor t.ex. eller inga skor alls, så hade karaktären inga fötter.

Så, Spara tid, och pengar.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ens followers ser visst annorlunda ut om man byter armor. Och det var alltså inte nödvändigt med tactical mode för att dom satt det på easy? Är det dåligt? Kör på hard om du vill ha det svårt, det säger väl sig självt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Duck:

Ni skriver "I morgon klockan 09:01 publicerar vi här på FZ vår recension av Dragon Age: Inquisition." i artikeln, nu till min fundering.

Hur kommer det sig att recensionen publiceras så tidigt, brukar de inte publiceras samma vecka som spelet släpps?

Vill bara poängtera att jag inte har något emot det, kan en anledning vara den att spelet släpps tidigare i en annan del av världen? Det är väl den 21 november den släpps i Sverige?

Det är då embargot lyfter, så alla kommer att publicera då och vi vill inte vara efter.

Får man fråga vem som skriver recensionen?

Skribent
Skrivet av donhenri:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Duck:

Ni skriver "I morgon klockan 09:01 publicerar vi här på FZ vår recension av Dragon Age: Inquisition." i artikeln, nu till min fundering.

Hur kommer det sig att recensionen publiceras så tidigt, brukar de inte publiceras samma vecka som spelet släpps?

Vill bara poängtera att jag inte har något emot det, kan en anledning vara den att spelet släpps tidigare i en annan del av världen? Det är väl den 21 november den släpps i Sverige?

Det är då embargot lyfter, så alla kommer att publicera då och vi vill inte vara efter.

Får man fråga vem som skriver recensionen?

Mannen, myten, värmlänningen. Alltså Joakim Kilmen, som nämns vid namn i slutet av nyheten.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

De lyckas i varje fall skapa en hype! Ser fram emot detta mer än vad jag trodde från början. Men så har de haft 3-4 år på sig också istället för drygt 1 som var fallet med DA2.

Skrivet av Bahoven:

Känns som Bioware har dalat en stund nu. Dragon age 2, Old republic och ME:3 ( slutet och vissa andra delar i det).

Så nog är det lite upp till bevis nu. En tidig recension brukar dock vara ett gott tecken.

SWTOR är inte ett Bioware spel, utan det skapades av EA som öppnade Bioware Austin specifikt för att göra SWTOR!

Det spelet har inte med det kanadensiska Bioware att göra över huvud taget, annat än namnet. Å andra sidan har EA varit runt och petat på allt inom Bioware, ändrat, rört runt, dag 1 dlc etc etc etc. Dessutom lämnade ju grundarna företaget för ett tag sen.

Så ja upp till bevis om man fortfarande kan skapa ett grymt fantasy rpg, för de sitter ohotade på tronen när det kommer till Sci-fi rpg's. Finns inga spel eller ip's som ens är i närheten av deras Mass Effect serie.

Skrivet av Mirage:

Jävlar med fanbois det finns här. Ni är fan skrattretande.

Det är FZ,forum för dig. Nuförtiden värre än dom största fanboy forumen på nätet du kan hitta
*host N4g host*

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Swedish_Gr3mlin:
Skrivet av Mirage:

Jävlar med fanbois det finns här. Ni är fan skrattretande.

Det är FZ,forum för dig. Nuförtiden värre än dom största fanboy forumen på nätet du kan hitta
*host N4g host*

Nu tycker jag du överdriver. Tycker att det är bra stämning i jämförelse med många andra kommentarsfält.


signatur
1
Skriv svar