Inga dedikerade servrar till CoD: Advanced Warfare

Robot
Inga dedikerade servrar till CoD: Advanced Warfare

Det verkar osannolikt med annan serverlösning i nya Call of Duty.

#call-of-duty-advanced-warfare, #activision, #sledgehammer-games


Medlem
Inga dedikerade servrar till CoD: Advanced Warfare

Men vänta nu, hade de inte sagt att det SKA bli dedikerade servrar? Så nu när de har sålt alla sina förbokade kopior går de ut och säger något annat? RIKTIGT dåligt i såna fall....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

crap, aja tji fick jag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det gör inte så mycket. Det funkar bra som det är nu.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Om det strular för massor av människor så är det väl bättre att ge folket dedikerat? Spela roll om det är samma till alla plattformar, man ska väl inte behöva lida för att det jävlas på pc.

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Medlem
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Känns fortfarande lite dyrt, för ett säkerligen halvklart lir ))))))

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Men vänta nu, hade de inte sagt att det SKA bli dedikerade servrar? Så nu när de har sålt alla sina förbokade kopior går de ut och säger något annat? RIKTIGT dåligt i såna fall....

hmmm finns inte detta risk att dom kan bli stämmda för detta?

Medlem

HAHAHAHAHAHAHHAHAA!

Fy fan vad roligt! Så jävla glad jag inte köpte spelet! En kompis gjorde det och säger det är det absolut sämsta jävla bajs skitspel någonsin i CoD serien!

Han säger att Ghosts till och med kan vara bättre.

Bojkottat CoD sedan Black Ops 1. Det var mitt sista spel. Inget MW3, Black Ops 2, Ghosts eller detta!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.

eh nej? bara du som tycker då och kanske några andra men aldrig upplevt ett endaste problem. så dagens garv går till dig bubben

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.

eh nej? bara du som tycker då och kanske några andra men aldrig upplevt ett endaste problem. så dagens garv går till dig bubben

Din "kompis" har fel.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.

eh nej? bara du som tycker då och kanske några andra men aldrig upplevt ett endaste problem. så dagens garv går till dig bubben

Största problemet, det fanns ingen möjlighet att spela tillsammans med sina vänner. Man kunde inte skapa ett party och sedan hänga ihop på samma lag och på samma servrar. Var du ensam spelare så fungerade det hjälpligt men hålla ihop i en klan var stört omöjligt om du var fler än tre och ville spela tillsammans.

Vidare, administreringen av en hyrd server var väldigt usel. Verktyget som skeppades med Steam var långsamt, buggigt och inte alls konfigurerbart på en acceptabel nivå. Vid problem var man ofta tvungen att gå in på ett webbaserat gränssnitt hos serverägaren för att ändra rätt inställningar, och den supporten var ett av det långsammaste och arroganta som någonsin upplevts. Dess supportforum finns förmodligen kvar om du vill gå in och läsa vad alla tyckte om den servicen.

Sen att närmaste serverpark låg i Danmark var inte så kul för oss i Sverige heller. Man fick till och med bättre ping om man relokerade servern till Holland (!).


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

vilka idioter ett sånt här spel måste ha dedikerade servrar och inte peer to peer skit, det är ju ständigt lagg problem och strul hur kan folk köpa ett spel som ska spelas online med alla dessa problem? jävla skit är vad cod har blivit...

Medlem

Då måste din kompis leva i sin egna lilla fantasi värld ifall han tycker att ghost e bättre än advanced warfare säger bara dags att komma till verkligheten igen aw piskar ghost lätt

Medlem

Men what!? Har de inte ens satt med musproblemet på den där listan??
Går ju inte att spela i nuvarande form så som musen twitchar fram och tillbaka för en. De kan omöjligt ha haft ett QA-team satt på att testa det där jävla spelet innan det släpptes.
Tror jag går tillbaka till Modern Warfare 1... -_-

Inaktiv
Skrivet av Milky_81:

Men vänta nu, hade de inte sagt att det SKA bli dedikerade servrar? Så nu när de har sålt alla sina förbokade kopior går de ut och säger något annat? RIKTIGT dåligt i såna fall....

Fortfarande går folk på saker och ting. Förbokar aldrig spel idag. Handlar spelen efter 1 år när priset har gått ner och allt är stabilt.

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.

eh nej? bara du som tycker då och kanske några andra men aldrig upplevt ett endaste problem. så dagens garv går till dig bubben

Din "kompis" har fel.

för det första så är det inte polarna som påstått detta, utan folk på nätet m.m när saker har klagats på. Jag har inte ens själv stött på problemen som ni påpekar jag tycker det fungerade bra. Hade ju inte spelat någon roll om jag ens tog upp cod 4 då hade ni ju gråtit hur som haver.

NuZ
Testpilot
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.

eh nej? bara du som tycker då och kanske några andra men aldrig upplevt ett endaste problem. så dagens garv går till dig bubben

Största problemet, det fanns ingen möjlighet att spela tillsammans med sina vänner. Man kunde inte skapa ett party och sedan hänga ihop på samma lag och på samma servrar. Var du ensam spelare så fungerade det hjälpligt men hålla ihop i en klan var stört omöjligt om du var fler än tre och ville spela tillsammans.

Vidare, administreringen av en hyrd server var väldigt usel. Verktyget som skeppades med Steam var långsamt, buggigt och inte alls konfigurerbart på en acceptabel nivå. Vid problem var man ofta tvungen att gå in på ett webbaserat gränssnitt hos serverägaren för att ändra rätt inställningar, och den supporten var ett av det långsammaste och arroganta som någonsin upplevts. Dess supportforum finns förmodligen kvar om du vill gå in och läsa vad alla tyckte om den servicen.

Sen att närmaste serverpark låg i Danmark var inte så kul för oss i Sverige heller. Man fick till och med bättre ping om man relokerade servern till Holland (!).

Man kan ju invita friends till en server. Som det skall vara på PC spel. Server browser och äga en egen server är ett måste för problemfri multiplayer. Så du menar att istället för att skylla på server uthyrarna så skyller du på spelet? MW 1 WAW och BO är de enda riktigt bra COD för clanspel varför man nu ska ha klan spel på PC på ett spel som inte har en esportscen. Esporten i detta spel är på xbox och inte direkt stor.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vilket skräp tur att man inte köpt cod sedan första modernwarfare.

Medlem

spawn i tdm är ju katastrof

Medlem

Om de innan släppet säger att det kommer att komma dedikerade servrar och sedan ändrar sig så borde ju detta vara någon form av falsk marknadsföring enligt mig.

Men eftersom lagarna där borta i USA verkar gynna denna sorts beteende så kommer det inte att få några legala konsekvenser, capitalism is king!

Sanningen är ju också den att även om alla PC gamers skulle bojkotta CoD så skulle det inte spela någon större roll då den största marknaden är på X1/PS4.


signatur

I got a Goldenshower.

Geeks Gaming
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zliddret:

Dom kan väl ta en liten titt hur fint det fungerar till black ops 1

Dagens garv. Black Ops var ju ett clusterfuck på PC när det gällde användarvänlighet i multiplayer.

eh nej? bara du som tycker då och kanske några andra men aldrig upplevt ett endaste problem. så dagens garv går till dig bubben

Största problemet, det fanns ingen möjlighet att spela tillsammans med sina vänner. Man kunde inte skapa ett party och sedan hänga ihop på samma lag och på samma servrar. Var du ensam spelare så fungerade det hjälpligt men hålla ihop i en klan var stört omöjligt om du var fler än tre och ville spela tillsammans.

Vidare, administreringen av en hyrd server var väldigt usel. Verktyget som skeppades med Steam var långsamt, buggigt och inte alls konfigurerbart på en acceptabel nivå. Vid problem var man ofta tvungen att gå in på ett webbaserat gränssnitt hos serverägaren för att ändra rätt inställningar, och den supporten var ett av det långsammaste och arroganta som någonsin upplevts. Dess supportforum finns förmodligen kvar om du vill gå in och läsa vad alla tyckte om den servicen.

Sen att närmaste serverpark låg i Danmark var inte så kul för oss i Sverige heller. Man fick till och med bättre ping om man relokerade servern till Holland (!).

Vänta va!!!!????
Det är ju så här man ska ha servrar ju. Du joinar servern med den kartan och den gamemode du vill spela.
Hyrde 2 servrar själv och de funka hur bra som helst. Confa dom va enkelt. Och nej inget gränssnitt genom serverägaren utan FTTP eller genom rcon program.
Problem med att dina polare inte kunde spela i samma lag? Då hade dom en sån bra funktion som inget cod spel har haft sedan dess som kallas "byta lag"

Okey detta är inte de optimala då jag själv hade velat hosta servern själv på min communitys servrar men det är 9999 gånger bättre än skräplobby systemen som dom använder nu. När du inte ens får välja vilken karta du vill köra.

Medlem

Fixar de inte dedikerade servrar, kommer detta spelet tappa många spelare snabbt. Jag kommer nog vara en av dem.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Men what!? Har de inte ens satt med musproblemet på den där listan??
Går ju inte att spela i nuvarande form så som musen twitchar fram och tillbaka för en. De kan omöjligt ha haft ett QA-team satt på att testa det där jävla spelet innan det släpptes.
Tror jag går tillbaka till Modern Warfare 1... -_-

Jag har också det problemet med musen. Tyvärr är den enda lösningen att ställa ner polling rate till 125hz, om du har högre. Inte för att jag har testat, för det är något jag inte borde vara tvungen till att ändra, då alla andra spel funkar.

bop
Medlem

konstigt för att i en artikel på ign.se står det att spelet kommer få dedikerade servrar
http://se.ign.com/call-of-duty-advance-warfare/75600/news/upp...

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av ForrestFox:

Men what!? Har de inte ens satt med musproblemet på den där listan??
Går ju inte att spela i nuvarande form så som musen twitchar fram och tillbaka för en. De kan omöjligt ha haft ett QA-team satt på att testa det där jävla spelet innan det släpptes.
Tror jag går tillbaka till Modern Warfare 1... -_-

Jag har också det problemet med musen. Tyvärr är den enda lösningen att ställa ner polling rate till 125hz, om du har högre. Inte för att jag har testat, för det är något jag inte borde vara tvungen till att ändra, då alla andra spel funkar.

Jag lyckades lösa mitt problem utan att ändra på polling rate, så kan tipsa dig om att prova detsamma.
Ändra följande fil på dessa tre ställen: config_mp.cfg som borde ligga på följande plats “\Steam\SteamApps\common\Call of Duty Advanced Warfare\players2″

seta cl_mouseAccel “0”
seta r_elevatedPriority “0”
seta in_mouse “2” <-- (Denna var det enda jag behövde ändra på. Har också att det ska gå att sätta den till 0 istället för 2. oklart vad skillnaden gör)

Detta fick spelet att bli klart mer awesome. K/D-ration gick upp i taket direkt

1
Skriv svar