Dragon Age: Inquisition

Robot
Dragon Age: Inquisition

Efter näsan fyra år är Dragon Age tillbaka. Större, öppnare och vackrare, och med massor av berättelser om krig och fred, och om kärlek och hat. Ett rollspel det är svårt att inte älska.

#bioware, #dragon-age-inquisition


Gen
Medlem
Dragon Age: Inquisition

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Medlem

Härligt, väntar ivrigt på att få lira detta.

Medlem

"finns sidouppdrag att ta sig an, resurser att skörda och en satans massa skräp att samla på. "

Så länge det går att sälja dessa för att få sjysta items eller dylikt går det väl bra

"Kontrollerna är uppenbart strömlinjeformade efter en handkontroll, vilket gör att mus och tangentbord faktiskt fungerar sämre.".

Och Bioware som i en tidigare video sagt att stridssystemet ska fungera utmärkt till tangentbord och mus. Nåväl. Får väl testa själv och se

Annars, spelet verkar trevligt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Det här samlandet på prylar gör mig lite skraj. Det värsta jag vet är att gå runt och behöva samla tio saker av en grej och sen tjugo av en annan. Andra saker verkar dock mer lovande. Jag ser fram emot relationerna med mina kompanjoner. Det är det bästa med Dragon Age.

Medlem

Det här låter ju helt fantastiskt

Medlem

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Medlem

Låter perfekt. Blir att köpa det här till julledigheten, då dom förhoppningsvis har hunnit patcha de flesta buggarna. Bra recension också. Tack!

k3m
Medlem
Skrivet av Gen:

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Vänta tills de riktiga recensionerna kommer ut,innan du köper spelet. Glöm inte bort att Dragon age 2 blev hyllat av de betalda recensenterna.som sedan visade sig vara totalt skit.

Ett spel jag varit skeptisk till under en längre tid då jag gärna hade sett ett rent taktiskt grupp RPG (typ DA1 eller hellre BG1) eller något mer äventyr ala skyrim. Positivt överraskad, bra recension, och det ska bli kul att testa på.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Springa igenom ettan? Kanske om du spelade på lättaste svårighetsgraden. Jag blev slaktad gång på gång i prologen på näst svåraste.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Om du vill ha loren så kan du lika gärna kolla igenom YT videos ^^
Saves från 1:an o 2:an funkar inte men de kan användas för att lägga grunden för Dragon Age Keep världen du kan bygga.

Medlem
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Locktail:

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Om du vill ha loren så kan du lika gärna kolla igenom YT videos ^^
Saves från 1:an o 2:an funkar inte men de kan användas för att lägga grunden för Dragon Age Keep världen du kan bygga.

ja, keep är en bra lösning. Men det är ändå synd att man inte kan importera sina saves.
Det är lite svårt att komma ihåg valen man gjorde för 4+ år sen...blir lätt man man väljer de bra valen rakt igenom.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gen:

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Vänta tills de riktiga recensionerna kommer ut,innan du köper spelet. Glöm inte bort att Dragon age 2 blev hyllat av de betalda recensenterna.som sedan visade sig vara totalt skit.

Om du inte tycker detta är en "riktigt" recension, varför är du ens inne och läser och kommenterar? Är det bara för att klaga lite, för klagandets skull?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Locktail:

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Om du vill ha loren så kan du lika gärna kolla igenom YT videos ^^
Saves från 1:an o 2:an funkar inte men de kan användas för att lägga grunden för Dragon Age Keep världen du kan bygga.

ja, keep är en bra lösning. Men det är ändå synd att man inte kan importera sina saves.
Det är lite svårt att komma ihåg valen man gjorde för 4+ år sen...blir lätt man man väljer de bra valen rakt igenom.

Grejen är att den drar in valen från dina karaktärer som sparades på deras cloud system (Stats & Achievements) och sedan kan du kombinera & fixa o trixa dom som du vill.
Problemet imo är att de inte blir exakt som man själv spelade karaktären då det saknas vissa punkter i spelen för att kunna reflektera ens karaktär på Keep.

Medlem

Blir intressant att se vad andra säger om spelet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

k3m
Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gen:

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Vänta tills de riktiga recensionerna kommer ut,innan du köper spelet. Glöm inte bort att Dragon age 2 blev hyllat av de betalda recensenterna.som sedan visade sig vara totalt skit.

Om du inte tycker detta är en "riktigt" recension, varför är du ens inne och läser och kommenterar? Är det bara för att klaga lite, för klagandets skull?

Nej! Jag gör detta för att hjälpa mina medspelare att inte bli lurade. Visst finns det folk som gillar da2, det säger jag inte. Jag är dock inte en av de. Sedan vet jag att jag inte är ensam om det.

Medlem

Vad säger alla whiners nu då? Grymt bra jobbat FZ och detta blir nog ett bra uppföljare för skräpet DA2 var

Medlem

Har kikat på 6 olika videorecensioner nu. Spelet verkar oerhört lovande. Synd att man inte har sån fritid bara haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skribent
Skrivet av k3m:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gen:

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Vänta tills de riktiga recensionerna kommer ut,innan du köper spelet. Glöm inte bort att Dragon age 2 blev hyllat av de betalda recensenterna.som sedan visade sig vara totalt skit.

Om du inte tycker detta är en "riktigt" recension, varför är du ens inne och läser och kommenterar? Är det bara för att klaga lite, för klagandets skull?

Nej! Jag gör detta för att hjälpa mina medspelare att inte bli lurade. Visst finns det folk som gillar da2, det säger jag inte. Jag är dock inte en av de. Sedan vet jag att jag inte är ensam om det.

Det här är väldigt långt ifrån de snäva, bruna korridorerna i DA2. Jag lovar. Det finns mer variation, bättre uppgraderingsmöjligheter med crafting och gott om utrustning till dina karaktärer (ja, man kan utrusta sina kompanjoner som man vill också - som sig bör).

Men du gör rätt i att vara skeptisk. Det ska man alltid vara, kan jag tycka

Skrivet av Propy:
Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Locktail:

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Om du vill ha loren så kan du lika gärna kolla igenom YT videos ^^
Saves från 1:an o 2:an funkar inte men de kan användas för att lägga grunden för Dragon Age Keep världen du kan bygga.

ja, keep är en bra lösning. Men det är ändå synd att man inte kan importera sina saves.
Det är lite svårt att komma ihåg valen man gjorde för 4+ år sen...blir lätt man man väljer de bra valen rakt igenom.

Du kan importera saves, men eftersom du spelar en ny karaktär här så är det bara valen och vissa (men rätt många) händelser som förs över. Det funkar ganska bra, även om det mest påverkar en del dialoger och cameos.

Skrivet av Locktail:

Om man inte spelat de tidigare, är detta värt? Vad gör detta så bra? Hört att ettan kunde man springa igenom, tvåan läste jag inte mycket om.

Du missar en del i form av referenser till tidigare händelser, och relationen till de återvändande karaktärerna. Det går nog att spela ändå, för Inquisition är ett riktigt bra rollspel i sin egen rätt, men du bör läsa på lite innan vad tidigare spel gick ut på.

Finns dock gott om texter och lore även i Inquisition att läsa och grotta ner sig i som förklarar och fördjupar.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Vad säger alla whiners nu då? Grymt bra jobbat FZ och detta blir nog ett bra uppföljare för skräpet DA2 var

Vad är din poäng? Du tackar fz och säger att da2 var skräp samtidigt försöker du kamma hem några poäng med att kalla folk för whiners när du själv klagar på det tidigare spelet. Och roligast av allt är att det fick samma betyg som da2. Fortsätt hylla du

Redaktör
Skrivet av k3m:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gen:

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Vänta tills de riktiga recensionerna kommer ut,innan du köper spelet. Glöm inte bort att Dragon age 2 blev hyllat av de betalda recensenterna.som sedan visade sig vara totalt skit.

Om du inte tycker detta är en "riktigt" recension, varför är du ens inne och läser och kommenterar? Är det bara för att klaga lite, för klagandets skull?

Nej! Jag gör detta för att hjälpa mina medspelare att inte bli lurade. Visst finns det folk som gillar da2, det säger jag inte. Jag är dock inte en av de. Sedan vet jag att jag inte är ensam om det.

Först mutanklagar du FZ. Sen säger du att det finns folk som faktiskt gillar DA2. Du tror inte att FZ:s recensent kan ha hört till den senare gruppen?

Jag vet att det här är internet, att man inte ska ta saker på allvar och allt sånt. Men jag tycker det är jävligt fult att slänga ur sig mutanklagelser hit och dit av slentrian. Du behöver inte tycka om allt vi gör, men ska du kritisera oss får du göra det sakligt.


signatur
Medlem

Buggigt? Då känns det bättre med att inte ha nog med datorkraft för tillfället. Ny burk lagom till jullovet och då borde ju det mesta vara patchat ^^

Förutom Youtube, finns det något bra ställe där ettan och tvåans story sammanfattas?
Bara kört ettan och det var ju...5 år sedan (?) så man är ju lite rostig i detaljerna.

Lite besviken att man inte verkar kinna köra samma karaktär som i ettan. Hade velat se hur saker slutar denne och Morrigan.

Skribent

Kan också tillägga att av de tre timmar jag spelade multiplayer så var det rätt kul. Inget revolutionerande, men stabilt och roligt för vad det är.

MP bygger på samma modell som i Mass Effect 3, och är alltså lagbaserad co-op där ni tillsammans måste söka er igenom en bana full av jobbiga svin, leta loot och förhoppningsvis ta er till målet.

Finns gott om olika klasser att låsa upp och allt sånt där, även om banorna är rätt få för tillfället (tre karttyper med fyra variationer vardera).

Kanske inget jag kommer att lägga enormt mycket tid på, men det bidrar till mervärdet och det är värt att testa.

Medlem
Skrivet av herrkilman:

Kan också tillägga att av de tre timmar jag spelade multiplayer så var det rätt kul. Inget revolutionerande, men stabilt och roligt för vad det är.

MP bygger på samma modell som i Mass Effect 3, och är alltså lagbaserad co-op där ni tillsammans måste söka er igenom en bana full av jobbiga svin, leta loot och förhoppningsvis ta er till målet.

Finns gott om olika klasser att låsa upp och allt sånt där, även om banorna är rätt få för tillfället (tre karttyper med fyra variationer vardera).

Kanske inget jag kommer att lägga enormt mycket tid på, men det bidrar till mervärdet och det är värt att testa.

Hur är det med mantlestödet? Bioware lovade att det skulle finnas med vid release.

Det skulle vara kul om ni la in bilder på vad för inställningar man kan förväntas hitta i menyer och dylikt


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av k3m:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Gen:

Enda vettiga preordern i November? Gött FZ!
Förbokat och klart!

Vänta tills de riktiga recensionerna kommer ut,innan du köper spelet. Glöm inte bort att Dragon age 2 blev hyllat av de betalda recensenterna.som sedan visade sig vara totalt skit.

Om du inte tycker detta är en "riktigt" recension, varför är du ens inne och läser och kommenterar? Är det bara för att klaga lite, för klagandets skull?

Nej! Jag gör detta för att hjälpa mina medspelare att inte bli lurade. Visst finns det folk som gillar da2, det säger jag inte. Jag är dock inte en av de. Sedan vet jag att jag inte är ensam om det.

Först mutanklagar du FZ. Sen säger du att det finns folk som faktiskt gillar DA2. Du tror inte att FZ:s recensent kan ha hört till den senare gruppen?

Jag vet att det här är internet, att man inte ska ta saker på allvar och allt sånt. Men jag tycker det är jävligt fult att slänga ur sig mutanklagelser hit och dit av slentrian. Du behöver inte tycka om allt vi gör, men ska du kritisera oss får du göra det sakligt.

jag uttryckte mig klumpigt. Jag menade betalande recensenter som jobbar med att recensera media. Har ingenting med mutor att göra.

Skribent
Skrivet av magma:
Skrivet av herrkilman:

Kan också tillägga att av de tre timmar jag spelade multiplayer så var det rätt kul. Inget revolutionerande, men stabilt och roligt för vad det är.

MP bygger på samma modell som i Mass Effect 3, och är alltså lagbaserad co-op där ni tillsammans måste söka er igenom en bana full av jobbiga svin, leta loot och förhoppningsvis ta er till målet.

Finns gott om olika klasser att låsa upp och allt sånt där, även om banorna är rätt få för tillfället (tre karttyper med fyra variationer vardera).

Kanske inget jag kommer att lägga enormt mycket tid på, men det bidrar till mervärdet och det är värt att testa.

Hur är det med mantlestödet? Bioware lovade att det skulle finnas med vid release.

Det vet jag faktiskt inte. Det får jag kolla upp i så fall.

Medlem

Utav någon anledning så litar jag inte på denna recension, finns det verkligen ingen dålig kritik alls att framföra, förutom att det förekommer buggar ibland, och du har förståelse för dom haha ? Jag tycker att du mer beskriver spelet än att recensera,ja det är skillnad. Ska bli intressant att se andra recensioner, får känslan att dom inte kommer vara lika nådiga i kritiken.

Medlem

GTA eller Dragon Age hmm hmm hmm...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skribent
Skrivet av magma:

"finns sidouppdrag att ta sig an, resurser att skörda och en satans massa skräp att samla på. "

Så länge det går att sälja dessa för att få sjysta items eller dylikt går det väl bra

"Kontrollerna är uppenbart strömlinjeformade efter en handkontroll, vilket gör att mus och tangentbord faktiskt fungerar sämre.".

Och Bioware som i en tidigare video sagt att stridssystemet ska fungera utmärkt till tangentbord och mus. Nåväl. Får väl testa själv och se

Annars, spelet verkar trevligt!

Det funkar okej med tangentbord och mus också. Men jag personligen fick inte lika bra känsla för just striderna då. I alla fall inte i actionläget. Tyckte det var lätt att missa och börja slå i luften åt fel håll, etc.

Skriv svar