Diablo 3-spelande mellan plattformar omöjligt

Robot
Diablo 3-spelande mellan plattformar omöjligt

Pc- och konsolversionerna skiljer sig för mycket åt för att kunna mötas online, säger Blizzard.

#diablo-iii


Medlem
Diablo 3-spelande mellan plattformar omöjligt

Lite synd på ett sätt. Det vore kul att kunna spela det med handkontroll på PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Lite synd på ett sätt. Det vore kul att kunna spela det med handkontroll på PC.

Dito. Köper jag en PS-4 så blir det för att slappa i soffan med D3 tillsammans med lill-tjejen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har inte provat Diablo med handkontroll, men borde inte mus och tangentbord ha ett betydligt försprång? Lite som i FPS/strategi?

Medlem

Värt att återuppta spelandet av D3? Och bör man i så fall börja om på en ny karaktär eller fortsätta med de man redan har?

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Har inte provat Diablo med handkontroll, men borde inte mus och tangentbord ha ett betydligt försprång? Lite som i FPS/strategi?

Jag har spelat igenom det på PS4 och måste säga att handkontrollen fungerar ypperligt. Har inte testat D3 på PC men jag antar att det fungerar på samma sätt som de tidigare spelen och i min mening fungerar handkontrollen minst lika bra. Det är ju svårt att säga hur det vore i ett scenario när man spelar ihop men jag misstänker att det hade fungerat fint.

/ LordDaimos

Medlem

Personligen tycker jag diablo3 är roligare med handkontroll iaf på xbox one, vet inte hur det blir om du kör det på pc.

Sen har dom lagt till att du kan rulla undan i olika riktningar för att undvika skador på konsoll samt att det även går att förstöra urnor samt vissa byggnader/miljöer .

klart det är lite annorlunda att komma åt menyer osv så tar liten stund o vänja sig men jag reagerar knappt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Svanberg:

Har inte provat Diablo med handkontroll, men borde inte mus och tangentbord ha ett betydligt försprång? Lite som i FPS/strategi?

Jag har spelat igenom det på PS4 och måste säga att handkontrollen fungerar ypperligt. Har inte testat D3 på PC men jag antar att det fungerar på samma sätt som de tidigare spelen och i min mening fungerar handkontrollen minst lika bra. Det är ju svårt att säga hur det vore i ett scenario när man spelar ihop men jag misstänker att det hade fungerat fint.

/ LordDaimos

Är det inte svårt att sikta då? Själva rörelsen måste vara skönt, då kameran är centrerad på karaktären och styrningen blir direkt, vilket passar handkontroll.
Är dock lite orolig för dom riktade förmågorna.

Medlem

Kan ju inte säga att konsolspelarna missar mycket. Det är bara att starta en karaktär från början och ge fan i kistan samt låta bli att placera ut paragon-poäng så är du där. Roligare än så är det verkligen inte.

Medlem

Kistan?

Ne det är ju samma spel, men imo roligare:) har både pc och konsoll versionen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Har inte provat Diablo med handkontroll, men borde inte mus och tangentbord ha ett betydligt försprång? Lite som i FPS/strategi?

Äger PC, PS3 och PS4 versionen och enligt mig så är handkontrollen mycket bättre än musen. Dessutom tycker jag det blir mera inlevelse på konsolversionen. Ska jag vara helt ärlig så har jag inte startat det på pc sedan jag fick köra på konsol. Kommer nog aldrig installera det på pc heller.

Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av Svanberg:

Har inte provat Diablo med handkontroll, men borde inte mus och tangentbord ha ett betydligt försprång? Lite som i FPS/strategi?

Jag har spelat igenom det på PS4 och måste säga att handkontrollen fungerar ypperligt. Har inte testat D3 på PC men jag antar att det fungerar på samma sätt som de tidigare spelen och i min mening fungerar handkontrollen minst lika bra. Det är ju svårt att säga hur det vore i ett scenario när man spelar ihop men jag misstänker att det hade fungerat fint.

/ LordDaimos

Är det inte svårt att sikta då? Själva rörelsen måste vara skönt, då kameran är centrerad på karaktären och styrningen blir direkt, vilket passar handkontroll.
Är dock lite orolig för dom riktade förmågorna.

På PC tappar du mycket tid när du för musen över skärmen för att välja var du ska skjuta för att sedan flytta musen till en annan plats för att välja var du ska röra dig.

Stora nackdelen med att spela på konsol är att man märker att spelet är byggt i grunden för mus och tangentbord då spelet i överlag är söligt. Att ha snabba kontroller gör att bossarna blir busenkla där man knappt behöver anstränga sig och ändå klarade det.

Enda gången jag märker någon typ av svårighet i spelet är när man får för många fiender efter sig och man inte kan ta sig undan, för när man spelar på svårare svårighetsgrad och har skitgrejer tar det minuter att döda "named" och fienderna slår som tåg.

Hade gärna sett en mindre nerdummad version till konsol med lite mer utmaning, mer story, mindre grind och framförallt snabbare eller mer komplicerade strider.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Lite synd på ett sätt. Det vore kul att kunna spela det med handkontroll på PC.

Går redan, en snabb sökning på youtube berättar hur.

1
Skriv svar