Assassin's Creed Unity

Robot
Assassin's Creed Unity

I en av de mest fantastiska spelvärldar som någonsin byggts slår nästa del i Assassin's Creed-sagan ner. Och revolutionsvindarna blåser på fler än ett sätt.

#ubisoft


Medlem
Assassin's Creed Unity

woot


signatur

//monster

Medlem

Borde man gå på main story uppdragen helt först, eller sidouppdrag?
Det är alltid något jag har funderat på i AssCreed serien, vilket man borde göra först

Medlem

öhh...hur kan du ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2 meter från karaktären?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Redaktör
Ponny
Skrivet av totte1015:

Borde man gå på main story uppdragen helt först, eller sidouppdrag?
Det är alltid något jag har funderat på i AssCreed serien, vilket man borde göra först

Jag skulle rekommendera dig (åtminstone i Unity) att blanda friskt, då du då får råd att investera i bra utrustning och insupa andra sidor av Paris. Men kör gärna hela kapitel i ett svep, annars blir det lätt lite... tja, styckat.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Herrejävlar!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Både Xbone och PS4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Två storslagna recensioner på samma dag!! Imponerad!

Medlem

Lät ju väldigt intressant
Bör jag köra 3an och black flat före detta eller går det att hoppa på direkt.
Sista spelet jag körde var revelations och det var "ZzzzZzz"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som kna

https://www.youtube.com/embed/länk/kod

ppt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

https://www.youtube.com/embed/O-Bl_ZK_w9E

Herr Fredrik kanske inte har upplevt dessa problem?
Har du?

Förövrigt skönt, FZ´s recensioner brukar pricka rätt när det gäller mig med spel iallafall Ska bli sköj att lira på Torsdag!

Redaktör
Ponny
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Både Xbone och PS4:an

Knappt spelbart? Jag låter min text tala för sig. Mina egentliga problem var att kontrollen inte alltid var med till hundra procent och att laddningstiderna bitvis var orimliga.

Men "inploppade" npc:s och vansinniga dippar hade jag inga problem med. Kanske något någon gång, men inget som jag direkt tänkte på. Jag körde för övrigt på PS4:an.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Holy crap, 5 av 5? Som gammalt fan av AC som känt att serien blivit lite urvattnad på sistone är det här jävligt fina nyheter.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Både Xbone och PS4:an

Att dom förbiser prestanda och buggar i stora AAA titlar är ett vanligt återkommande problem på FZ och många andra spelsidor. Ha också ett kritiskt öga över perfekta betyg. De har blivit allt för vanliga även när spel inte förtjänar det.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Går det att spela coop genom hela main storyn?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lät ju väldigt intressant
Bör jag köra 3an och black flat före detta eller går det att hoppa på direkt.
Sista spelet jag körde var revelations och det var "ZzzzZzz"

Vad du än gör spela inte AC3! det är ett uselt spel.
Black flag är ett underbart pirat spel och det rekommenderas varmt men du behöver inte ha spelat dom för att förstå vad som händer i Unity, så hoppa in bara

Medlem

Historiska aspekterna är ju rätt coola men det är synd att man ska dansa runt som en ballerina när man strider i AC spelen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av DragonPuffer:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som kna

https://www.youtube.com/embed/länk/kod

ppt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

https://www.youtube.com/embed/O-Bl_ZK_w9E

Herr Fredrik kanske inte har upplevt dessa problem?
Har du?

Förövrigt skönt, FZ´s recensioner brukar pricka rätt när det gäller mig med spel iallafall Ska bli sköj att lira på Torsdag!

Nej, kanske något någon gång, men inte alls i en utsträckning som störde mig. Så illa som i klippet, t.ex., upplevde inte jag det.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av mickemat:

Går det att spela coop genom hela main storyn?

Nej, det är specifika co-op- och heist-uppdrag. De är en relativt liten del av helheten.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan du ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2 meter från karaktären?

https://www.youtube.com/embed/O-Bl_ZK_w9E

Öhh... Är videon din egen? Om inte, hur kan du då hävda något som sanning bara för att du ser en video på youtube om det?

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Molotov:

Lät ju väldigt intressant
Bör jag köra 3an och black flat före detta eller går det att hoppa på direkt.
Sista spelet jag körde var revelations och det var "ZzzzZzz"

Vad du än gör spela inte AC3! det är ett uselt spel.
Black flag är ett underbart pirat spel och det rekommenderas varmt men du behöver inte ha spelat dom för att förstå vad som händer i Unity, så hoppa in bara

True, 3an dödade serien för mig. Läs igenom storyn på wikipedia eller något istället


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

Redaktör
Ponny

Det ska bli genuint intressant att höra vad ni alla tycker om det när ni väl får spela det. Jag, som det kanske framgår, har älskat nästan varje ögonblick i Paris. Men här tycks åsikterna gå rejält isär, vilket jag tycker är ett sundhetstecken i en spelvärld där allt som oftast spel Metacritic-snittar på 95+.

Jag dyker upp då och då under kvällen i debatten. Nu tänkte jag äta kebab efter fyra dagars marathonspelande. Cuz I'm worth it.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Hur mycket kan man lita på det här? Har inte Fredrik varit en riktig AssCreed Fanboy?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

läs användar-recensionerna på steam innan ni köper det också .. dom flesta som köpt det till pc hatar det, och det är fungerar knappt alls. Laggigt som fan , och buggar ..extremt mkt buggar och krasher ..folk ramlar genom hål i världen.. spelet krashar oavbrutet .. och tar evigheter att ladda igen efter man ändrat ngt. Det verkar va mer regel än undantag på nextgen-titlar till pc .. ändra en grafikinställning och vänta 5-7 minuter innan du kan spela igen som cod advanced warfare.

Ubisoft är inte direkt snabba på att patcha saker heller, om dom ens bryr sig. Watchdogs är fortfarande trasigt t ex.

Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

snart kommer ac-creed reklamen i spalterna på den här sajten.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

Har inte sett ett enda sådant. Lust att länka några? I övrigt ska man ta alla recensioner med en nypa salt.

Medlem

Tyvärr ännu en dålig port från ubishit, inte så förvånande ändå.
Men vad jag läst hittills lider PC versionen av extrema performance-problem som heter duga. Främst läst från Totalbisquid, inpoppande texturer/npcer, kan knappt pusha 60fps med dubbla 980's.

Blir nog inget köp här, och är definitivt inte värt 5/5.

Förslagsvis om du är sugen, håll koll på https://twitter.com/Totalbiscuit och kolla när han släppt sin WTF is... Inte värt att köpa på PC just nu i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur mycket kan man lita på det här? Har inte Fredrik varit en riktig AssCreed Fanboy?

Du förstår väl att en recension är en persons personliga åsikt om något, i detta fallet ett spel? Det är ingen vetskap.

Skriv svar