Assassin's Creed Unity

Medlem

Ska betyget uppfattas som ironiskt?

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

snart kommer ac-creed reklamen i spalterna på den här sajten.

Vet du något bättre ställe där Ubisoft bör göra reklam för en av årets större spelsläpp än på en sida där deras målgrupp befinner sig?

Medlem

Hmm....stor majoritet av recensioner där ute ger spelet ett medelmöttigt till knappt ok i betyg och 5/5, konspirations teorier flödar

Nej seriöst detta måste vara en riggad recension, sen går det inte att gömma sig bakom vackra ord

Medlem

När jag testade Unity på ComicCon i Sthlm, så var det väldigt extrema FPS problem till XboxOne. Märkte av de klart och tydligt hur de sjönk till extremt låga nivåer när man skulle slåss, parkorade på hustak eller var i folksamlingar. Kändes på snudd till ospelbart. Tycker att man kan förvänta sig stabila 30FPS åtminstone.

Men detta var till XboxOne som sagt så kan ej uttala mig om PS4/PC versionen. Men avråder att köpa spelet till xbox, om det visar sig att fler upplever samma problem som jag upplevde.


signatur
Medlem
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan du ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2 meter från karaktären?

https://www.youtube.com/embed/O-Bl_ZK_w9E

Ubisoft ville bara öka realismen i Animus och ge den en äkta Ubisoft reality-känsla.

Medlem

Wow, 5/5 det kom oväntat o.O

Redaktör
Ponny

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Skulle just bli FZ-supporter men verkar som de får in en hel del pengar från UBI-soft så spar mina.

Tror jag aldrig sett en mer köpt artikel i mina dagar.

Medlem

Jag vill köra på PC men vågar inte köpa det vid release pga Ubisofts tidigare katastrofala portar. Ffa 3an var totalt värdelöst på PC. aldrig över 30fps.
4an var ändå hyfsat OK.

Men är jävligt sugen.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

5 av 5? Detta bevisar hur efterblivet ett poäng system är..
Ska man ge ett spel 5 av 5 i betyg så borde det inte finnas minsta lilla negativitet Ändå klagas det på både laddningstider och kontrollerna.

Verkar inte heller som om jag är den enda som ser problemet med detta betyg.

Medlem

Nej herregud så köpt recension bäst vi tar och drar in gamergate i det här också finns säkert nån som blivigt kränkt av att nån klagat på nått som nån annan inte tycker man ska klaga på.
Lägg ner låter på många som det är lika vi slutar med recensioner helt och vi lägger ner spelsidor så ingen kan ge nått spel bra betyg utan allt är bara skit


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

Har inte sett ett enda sådant. Lust att länka några? I övrigt ska man ta alla recensioner med en nypa salt.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/2lzbfp/assassins_creed...

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Haha! Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Om vi säger såhär då. Ifall man gillade de förra spelen i AC serien, kommer man tycka om det här då? Om man inte har tekniska problem d.v.s

Medlem

Vissa ger spelet 2.5/5 och vissa 8/10. Finns alltid högre och lägre betyg när det gäller alla bedömningar, ibland ligger FZ i botten på vissa spel och toppen på vissa spel jämfört med andra recensenter/hemsidor.

Folk är bara trångsynta.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Haha! Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.

itsaconspiracy.jpg osv...

Hursomhelst, blev jag lite sugen nu men ändå är rätt osäker då man inte vet hur PC versionen kommer vara, med tanke på... tja du vet Ubisoft...

Är det några planer på en kort PC recension må tro?

Medlem

Vet inte om jag missade nått i texten. Men varför nämns det ingenting om de kistor man enbart kan öppna genom att grina "companion" appen till spelet? Eller du gula kistorna som bara finns om du är online?

Förövrigt kan detta vara någonting att tänka på

Detta skriver TotalBiscuit om spelet också https://twitter.com/Totalbiscuit/status/532208955939102720

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

Har inte sett ett enda sådant. Lust att länka några? I övrigt ska man ta alla recensioner med en nypa salt.

http://www.reddit.com/r/Games/comments/2lzbfp/assassins_creed...

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Haha! Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Om vi säger såhär då. Ifall man gillade de förra spelen i AC serien, kommer man tycka om det här då? Om man inte har tekniska problem d.v.s

Hur kan man få de där till "jävligt dåliga betyg"? Om du nu tycker det... vad har då spel som har ett genomsnitt på 1-3 i betygskalan? Uber super dåliga skitbetyg?

Tyckte det såg ut att vara blandade åsikter men övervägande positivt


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Fungerar säkert bra på konsol och värdelöst till pc :<

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är "fanboy" samt recensionen är "riggad". Haha! Det är kul att ni är engagerade, men jag tycker sakliga argument är roligare än orimliga.

Here we go again: en recension är inte en sanning, förutom recensentens. Jag tar mina betyg och texter på största möjliga allvar. Att dela ut fem av fem gör jag inte utan att mena det.

Med det sagt: bilda er egna uppfattningar, väg olika åsikter mot varandra. I min värld är detta tillsammans med Brotherhood seriens höjdpunkt. Och vet du, alla kommer inte tycka som mig.

Strunta i allt tjafs.

Nu till det väsentliga, smakade kebaben bra ? (du verkar slukat den snabbt med tanke på tiden mellan dina inlägg)

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur mycket kan man lita på det här? Har inte Fredrik varit en riktig AssCreed Fanboy?

Du förstår väl att en recension är en persons personliga åsikt om något, i detta fallet ett spel? Det är ingen vetskap.

Ändrar inte riktigt min fråga. Vill gärna ha en människa som ändå säger vad de tycker och inte praisar allt bara för det är AssCreed. Frågar eftersom jag inte vet och har för mig han blivit kallad Fanboy och annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av totte1015:

Borde man gå på main story uppdragen helt först, eller sidouppdrag?
Det är alltid något jag har funderat på i AssCreed serien, vilket man borde göra först

Blanda friskt som i alla sandbox spel?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av totte1015:

Borde man gå på main story uppdragen helt först, eller sidouppdrag?
Det är alltid något jag har funderat på i AssCreed serien, vilket man borde göra först

Man ska göra båda ungefär samtidigt så blir det inte tråkigt i längden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför står det Testplattform: PC, Xbox One, PS4 i början, när det bara utgår från PS4?

Medlem

Det verkar iaf se spelbart ut på Ps4-streamen så kanske inte är så farligt dålig fps då

Medlem

Var lite sugen på spelet tidigare och när den får 5 av 5 blir man bara mer sugen.

Tror dock jag ska vänta tills det är patchat på PS4 innan köp. Så får nog vänta tills nästa år, då det garanterat är patchat några gånger så man slipper alla problem som videon tidigare visat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Gen
Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Både Xbone och PS4:an

Att dom förbiser prestanda och buggar i stora AAA titlar är ett vanligt återkommande problem på FZ och många andra spelsidor. Ha också ett kritiskt öga över perfekta betyg. De har blivit allt för vanliga även när spel inte förtjänar det.

Kunde inte hålla med mer. Tycker tekniska aspekter som stabilitet, buggar osv vid release borde väga tungt vid betygssättningen, annars fortsätter utvecklarna släppa betor och bara patcha in normal funktionalitet veckor/månader senare. Verkligen skamligt!

Medlem
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

10/10 av Playstation Lifestyle

http://www.playstationlifestyle.net/2014/11/11/assassins-cree...

Gen
Medlem
Skrivet av WardonE:

Hm, alla andra recensioner har gett AC Unity jävligt dåliga betyg. :/ Känns som att man ska ta denna med en nypa salt

"Jävligt dåliga betyg"? Njae 7+ av 10 är ju inte jävligt dåligt Med vissa undantag gav ju alla 7+

http://www.vg247.com/2014/11/11/assassins-creed-unity-reviews...

Medlem

LOL 5/5.

fz nu för tiden >.>

Medlem

5/5 ska ju vara något enormt episkt spel som man minns länge, men tyvärr så får ju nästan vilket spel som helst högt betyg. 4/5 ok, men får ett spel 5/5 så ska det vara något enormt imponerande, något man kommer minnas länge.

Medlem
Skrivet av Faulisto:

5/5 ska ju vara något enormt episkt spel som man minns länge, men tyvärr så får ju nästan vilket spel som helst högt betyg. 4/5 ok, men får ett spel 5/5 så ska det vara något enormt imponerande, något man kommer minnas länge.

Påvisar ju svagheter med betygssystemet om du frågar mig.
5 grader är alldeles för lite kan man tycka.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skriv svar