The Forest – döda kannibaler med en kompis

Robot
The Forest – döda kannibaler med en kompis
Medlem
The Forest – döda kannibaler med en kompis

Nu fattas bara någon kompis som faktiskt spelar spel -.-

Medlem

Nu kanske man ska skaffa spelet för att lira med polare som har det

Medlem
Skrivet av Kritter:

Nu kanske man ska skaffa spelet för att lira med polare som har det

Du ska köpa spelet om du är redo att bistå utvecklarna med vettig feedback, inte bara för att spela och latja med din polare. Då är det bättre att vänta tills spelet faktiskt är färdigutvecklat.

Skrivet av Steam:

“The Forest is an Early Access title. It is currently still under heavy development with new features being added on a regular basis. Currently there will be bugs, locked off content, missing features and other possibly serious game breaking issues.

Please only purchase the game during this stage if you want to help support development and provide feedback and suggestions to the team.

Alpha access also includes the full game when it releases and all future updates.

Be sure to check our key features and upcoming additions below.”

Medlem

Det enda jag tycker är synd är att man bara kan ha en sparfil och att den försvinner efter varje uppdatering. Men det är ju också en väldigt tidig alpha så det är egentligen något man får acceptera

Riktigt kul spel för övrigt, och med väldigt engagerade utvecklare som kommunicerar bra med communityn.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Kritter:

Nu kanske man ska skaffa spelet för att lira med polare som har det

Du ska köpa spelet om du är redo att bistå utvecklarna med vettig feedback, inte bara för att spela och latja med din polare. Då är det bättre att vänta tills spelet faktiskt är färdigutvecklat.

Skrivet av Steam:

“The Forest is an Early Access title. It is currently still under heavy development with new features being added on a regular basis. Currently there will be bugs, locked off content, missing features and other possibly serious game breaking issues.

Please only purchase the game during this stage if you want to help support development and provide feedback and suggestions to the team.

Alpha access also includes the full game when it releases and all future updates.

Be sure to check our key features and upcoming additions below.”

Bistå gärna med feedback med mera, dock sätter jag mig gärna och gör det med polare inte ensam. Gillar inte singel player spel så mycket.

Medlem
Skrivet av Steam:

Please only purchase the game during this stage if you want to help support development and provide feedback and suggestions to the team.

Jag säger inte att det är fel men det låter ju ganska sjukt när man läser det. Man ska inte bara köpa spelet utan man ska hjälpa dem som utvecklar spelet på sin fritid helt gratis också?

Men, men. Var och en får väl göra som de vill.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Steam:

Please only purchase the game during this stage if you want to help support development and provide feedback and suggestions to the team.

Jag säger inte att det är fel men det låter ju ganska sjukt när man läser det. Man ska inte bara köpa spelet utan man ska hjälpa dem som utvecklar spelet på sin fritid helt gratis också?

Men, men. Var och en får väl göra som de vill.

Nja, inte helt gratis. Du får spelet för ett reducerat pris. Dom har sagt att dom kommer följa den sk "Minecraft modellen".

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Steam:

Please only purchase the game during this stage if you want to help support development and provide feedback and suggestions to the team.

Jag säger inte att det är fel men det låter ju ganska sjukt när man läser det. Man ska inte bara köpa spelet utan man ska hjälpa dem som utvecklar spelet på sin fritid helt gratis också?

Men, men. Var och en får väl göra som de vill.

Fast hela syftet med Early access är ju att man ska hjälpa till att hitta diverse buggar och andra problem för att dom inte alltid har tiden till att leta upp allt och du får då spelet som tack för en billig peng, vad är sjukt med det?

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Steam:

Please only purchase the game during this stage if you want to help support development and provide feedback and suggestions to the team.

Jag säger inte att det är fel men det låter ju ganska sjukt när man läser det. Man ska inte bara köpa spelet utan man ska hjälpa dem som utvecklar spelet på sin fritid helt gratis också?

Men, men. Var och en får väl göra som de vill.

Fast hela syftet med Early access är ju att man ska hjälpa till att hitta diverse buggar och andra problem för att dom inte alltid har tiden till att leta upp allt och du får då spelet som tack för en billig peng, vad är sjukt med det?

Tycker bara att spelbranschen är och har blivit lite knepig. Känns som att det finns många oseriösa projekt och personer som inte riktigt har vad det krävs för att utveckla spel men vill tjäna lite snabba pengar. Steam är väl ändå en rätt bra sida med sådant men jag syftar mer på kickstarter.

Kanske inte är så sjukt ändå, men jämför man spelbranschen med andra så sticker den ut lite i mängden.

Medlem

alfan var rätt kul, men jag köpte den mest för jag ville lira med oculus rift


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det enda jag tycker är synd är att man bara kan ha en sparfil och att den försvinner efter varje uppdatering. Men det är ju också en väldigt tidig alpha så det är egentligen något man får acceptera

Riktigt kul spel för övrigt, och med väldigt engagerade utvecklare som kommunicerar bra med communityn.

Kryssa ur "Keep this game up to date automatically" så kommer den sluta skriva över ditt save (men också sluta applicera patcharna automatiskt). Kan vara skönt i och med att changelog också släpps som kanske säger "Removed the moonwalking deer from airplane area. Sorry!".

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Bojkott:

Det enda jag tycker är synd är att man bara kan ha en sparfil och att den försvinner efter varje uppdatering. Men det är ju också en väldigt tidig alpha så det är egentligen något man får acceptera

Riktigt kul spel för övrigt, och med väldigt engagerade utvecklare som kommunicerar bra med communityn.

Kryssa ur "Keep this game up to date automatically" så kommer den sluta skriva över ditt save (men också sluta applicera patcharna automatiskt). Kan vara skönt i och med att changelog också släpps som kanske säger "Removed the moonwalking deer from airplane area. Sorry!".

Jag tycker det de lägger till i uppdateringarna överväger sparfilen Jag brukar ändå inte lägga ner så mycket tid på att bygga läger, utan jag jagar mest infödingarna och bygger effigies i deras läger Men en fullt fungerande sparfunktion hade ju inte skadat Tror dock att det kommer när de integrerar spelet bättre i Steam.

Medlem
Skrivet av Kritter:

Nu kanske man ska skaffa spelet för att lira med polare som har det

Bra!! Du vet var jag finns någonstans!! Jag har spelet sedan dag 1 och precis som Totte så är det väldigt få personer som har spelet!

1
Skriv svar