Robot
A Bird Story

To the Moon-mannen Kan Gao levererar en ordlös liten berättelse om ensamhet och vänskap. Och en fågel.

#to-the-moon, #a-bird-story


Redaktör
Ponny
A Bird Story

My body is flygredo. Det här verkar fint.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv

Då väntar man bara på att folk ska skriva hur fult (pixligt) spelet är, att det är därför värdelöst och att trailern i den här artikeln inte är i 720p eller 1080p. Grafikberoende jäkla idioter.

För min del verkar det vara ett trevligt spel

Medlem

Finns på gog! http://www.gog.com/game/a_bird_story
Köpte det direkt. Ska börja spela detta på fredag efter tentan


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Har hållit ögonen på det här länge... Kul att det äntligen är här! Synd bara att vi nog får vänta ett tag till på nästa "fullängdare"... To the Moon var verkligen ett mästerverk.

Medlem

gulligt, men jag har inte tid

Medlem

En generell trend verkar vara att ju mindre "spel" det är i ett spel och ju mer story det är, desto bättre betyg får det.

Medlem
Skrivet av Management:

En generell trend verkar vara att ju mindre "spel" det är i ett spel och ju mer story det är, desto bättre betyg får det.

Ibland vill man helt enkelt bara ha en väldigt bra berättelse att varva ner med


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Management:

En generell trend verkar vara att ju mindre "spel" det är i ett spel och ju mer story det är, desto bättre betyg får det.

Det handlar nog snarare om hur effektivt ett spel använder sina spelmekaniker än själva mängden interaktivitet.

I fallet ABS är det historien som är det viktiga och spelinslagen används för att ge mer vikt och mening till somliga moment i handlingen och gör det, enligt mig iaf, på ett fantastiskt sätt.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Då väntar man bara på att folk ska skriva hur fult (pixligt) spelet är, att det är därför värdelöst och att trailern i den här artikeln inte är i 720p eller 1080p. Grafikberoende jäkla idioter.

För min del verkar det vara ett trevligt spel

Du verkar vara ute efter bråk, försvarar i förebyggande syfte. Ingen vettig person skulle klanka ner på den sortens spel för att det är pixligt. Det är som att kalla Minecraft pixligt. Ta nu ett par djupa andetag.

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av nhagyavi:

Då väntar man bara på att folk ska skriva hur fult (pixligt) spelet är, att det är därför värdelöst och att trailern i den här artikeln inte är i 720p eller 1080p. Grafikberoende jäkla idioter.

För min del verkar det vara ett trevligt spel

Du verkar vara ute efter bråk, försvarar i förebyggande syfte. Ingen vettig person skulle klanka ner på den sortens spel för att det är pixligt. Det är som att kalla Minecraft pixligt. Ta nu ett par djupa andetag.

Ne Faktiskt inte. Jag har sett grafikberoende personer kommentera på andra titlar som har snarlik grafik som A Bird Story. Men jag antar att de ignorerar den här artikeln, så fort de fick syn på den första bilden från spelet.

Medlem

Älskade To The Moon, så det här ska definitivt införskaffas framöver.

1
Skriv svar