Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Unity

Robot
Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Unity

Ubisoft har gjort ett makalöst vackert Paris, men det är buggigt och hackar fram.

#assassins-creed-unity, #ryse-son-of-rome


Medlem
Både höga och låga betyg för Assassin's Creed: Unity

Låter som ett praktexempel på att man inte köper ett "färdigt spel", utan att patchar ska lösa dessa problem i efterhand... De kanske skulle ha lagt 1-3 månader till på finslip för att släppa ett mer komplett spel. Då kanske de hade fått bättre betyg av fler.

För övrigt så älskar jag serien, men väntar lite med detta då jag har för mycket att göra på andra håll just nu.

Medlem

Det blir helt klart PC versionen om man ska spela detta då man själv kan påverka vilken grafik/fps man vill ha

Medlem

Hoppas de optimerar till PC. Sänka inställningar går ju inte! ^_^

Medlem

Fasansfullt dåligt optimerat med tanke på IGN's siffror till PC.

Inaktiv

När man läser denna artikel så får man ubisoft feelings. Dom är verkligen totalt värdelösa på att göra buggfria spel. Och det där med optimering har de inte lyckats med sen första far cry.

Inaktiv
Skrivet av Zane86:

Låter som ett praktexempel på att man inte köper ett "färdigt spel", utan att patchar ska lösa dessa problem i efterhand... De kanske skulle ha lagt 1-3 månader till på finslip för att släppa ett mer komplett spel. Då kanske de hade fått bättre betyg av fler.

För övrigt så älskar jag serien, men väntar lite med detta då jag har för mycket att göra på andra håll just nu.

Det är Ubisoft, ingen är väl förvånad?

Medlem

Jadu... Vi dödliga jävlar får inte veta förens vid midnatt....

Däremot så verkar det som att folk med SLI setups och monsterdatorer överlag har mer problem än dom med "vanliga" speldatorer

Medlem
Medlem

Jag får väl som vanligt lägga undan det förbeställda spelet och vänta på uppdateringarna (till PS4). Usch!

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag vet inte om det är att jag har ett jävla flyt, men när spel som dessa (många och stora klagomål på buggar/liknande) är jag i princip alltid helt förskonad och oförstående till kritiken när jag väl sitter och lirar själv, så jag får hoppas att det är likadant denna gång då jag faktiskt förbokat liret.

Men nu jinxade jag väl mig själv åt helvete.

Medlem

Hur man lyckas göra en sämre version till den starkare konsolen bör ju vara frågan man ska ställa...

Medlem

Jag vill spela detta men inte tumma för mycket på grafiken.
i7 4710HQ, GTX870M och 16Gb RAM borde väl räcka för att driva det i respektabel fps med hyffsat snygg grafik.
Hoppas jag...

Medlem

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

Medlem

Om Black Flag inte hade haft skepp- och havsdelen hade det utan tvekan varit det sämsta AC-spelet hittills. Ubisoft hade egentligen inte ens behövt göra det spelet till ett AC, det kunde varit ett helt eget IP.

Medlem
Skrivet av cinort:

När man läser denna artikel så får man ubisoft feelings. Dom är verkligen totalt värdelösa på att göra buggfria spel. Och det där med optimering har de inte lyckats med sen första far cry.

Första far cry var ett bra spel och bra optimerat.
Det var väll dessutom crytek som låg bakom.
Ubi ägde väll namnet så crytek gick vidare med Crysis och far cry namnet fick andra utvecklare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

För att jag vill ha mitt spel så fort som möjligt. Det är mina pengar, eller hur?
Du förstår väl att detta inte kommer att ändras. Spel kommer fortsätta släppas för tidigt. Det handlar om företag, inte välgörenhet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

Jag veeet. Det är bara det att jag är så pundad så jag hela tiden går på alla vackra reklamfilmer och vackra (stillastående) bilder. Några år innan spelen skall släppas. Sedan FÅR man ju så mycket extra DLC. FÖRLÅT! :(.

Medlem

Vet inte vad dessa recensenter gör för fel sitter själv på en gtx680 med 4gb vram, en k4770 och 16gb 2133mhz ram. Stängde av bloom efekten då jag tycker den är lite jobbig ibland och gissa vad det flyter på riktigt bra, resterande inställningar på high då.
Det som jag stött på under spelets gång är buggar som t.ex inte triggar quest eller att texturer inte laddas in riktigt men det fixar man bara genom reload checkpoint.


signatur

I got an offer you cant refuse!

Inaktiv

Ubisoft levererar på inlevelse i miljöerna och deras tidigare vinnande koncept kommer igen och igen i deras titlar. Jag ser fram emot att testa Unity. Men jag hoppas det är bättre prestanda än IGN:s test, Black Flag flöt perfekt på gtx 570.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Synd! Vart nästan lite sugen på spelet, men jag har lärt mig att vänta enda spelen jag förbokat är Left4Dead, fallout och GTA, visste ju att dom skulle bli bra

Vem använder Bloom effekter? Det är det första man stänger av..


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vem använder Bloom effekter? Det är det första man stänger av..

Nej, det första som ryker är Depth of Field, och Motion Blur.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Kimpur:

Vem använder Bloom effekter? Det är det första man stänger av..

Nej, det första som ryker är Depth of Field, och Motion Blur.

He said it.

Har aldrig förstått varför man skulle vilja ha just dom två :S

k3m
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

För att jag vill ha mitt spel så fort som möjligt. Det är mina pengar, eller hur?
Du förstår väl att detta inte kommer att ändras. Spel kommer fortsätta släppas för tidigt. Det handlar om företag, inte välgörenhet.

Om vi slutar betala för ofärdiga spel. Så blir det förändring.

Medlem

Jag har lägre specs än minimum... det flyter inte alls bra. XD
Req's är ju brutalt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av k3m:

Om vi slutar betala för ofärdiga spel. Så blir det förändring.

Om FZ.se, IGN, Kotaku och så vidare VÄGRAR följa embargon, och släpper recensioner före releasedatum.....

Då skulle spelförlagen bli tvingade att inte ha recensioner ALLS, eller godta att recensioner släpps före spelens releasedatum.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

För att jag vill ha mitt spel så fort som möjligt. Det är mina pengar, eller hur?
Du förstår väl att detta inte kommer att ändras. Spel kommer fortsätta släppas för tidigt. Det handlar om företag, inte välgörenhet.

Om vi slutar betala för ofärdiga spel. Så blir det förändring.

Medlem

Gör som jag, ta lärdom. Efter Black Flag fiaskot förra året och Watch Dogs skiten detta året så måste man ändå lära sig, Ubisoft doesn't know jack shit or doesn't care jack shit about optimzing their games. Vill du spela deras spel så köp en dator för 20 000 svenska riksdaler.

Medlem

Beställde det efter att ha läst FZ recensionen, verkade vara ett kanonspel. Får se hur nöjd jag är när det trillar ner i brevlådan i morgon.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Oneone:

Kan folk sluta förhandsboka så att vi kan få bra och färdiga spel istället? fattar inte hur folk tänker...ger spelföretagen pengar INNAN de ens vet hur spelet är.

För att jag vill ha mitt spel så fort som möjligt. Det är mina pengar, eller hur?
Du förstår väl att detta inte kommer att ändras. Spel kommer fortsätta släppas för tidigt. Det handlar om företag, inte välgörenhet.

Om vi slutar betala för ofärdiga spel. Så blir det förändring.

om tillräckligt många gör det, ja. Men inte annars. Tills desstänker jag köpa de spel jag vill och tvingas avstå för att andra är missnöjda. I slutändan är det ju ändå min åsikt som räknas mest.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

123
Skriv svar