Klassisk drakslakt i trailer för Pillars of Eternity

Robot
Medlem
Klassisk drakslakt i trailer för Pillars of Eternity

Kickstartat och klart. Obsidian brukar leverera.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

BÖrjar bli mer övertygad


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser bara bättre & bättre ut!

Medlem

Ser sjukt kul ut men får man fortfarande ingen xp när man dödar mobs?

Medlem

Så sjukt taggad på detta. Kommer att bli så bra!

Gen
Medlem

Det blir alltså ett Divinity:Original Sin liknande spel? Lika svårt eller lite mer casual?

Medlem
Skrivet av Gen:

Det blir alltså ett Divinity:Original Sin liknande spel? Lika svårt eller lite mer casual?

Tänk mer Baldurs Gate. Inte turordningsbaserat som Divinity.

Medlem

Kan inte skriva annat än: ":))))))))))"

Medlem

ehm baldurs gate är turbaserad.. D&D regler.

Gen
Medlem

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Medlem

Formulerade mig konstigt. Baldurs Gate och Pillars of eternety är turbaserade men under ytan. Man gör inte sina drag, klickar på en knapp och ser vad motståndaren gör som i Divinity.

Medlem
Skrivet av Gen:

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Det liknar Baldurs Gate. Obsidian ville göra ett spel som fångade känslan av de gamla Infinity Engine-spelen (BG, Planescape, Icewind Dale).

Medlem
Skrivet av Gen:

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Om du är inne på rollspel så dra ner BG från Steam och testa. Kostar inte mycket och är oerhört prisvärt än idag med tanke på hur mycket speltid man får för pengarna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Gen:

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Om du är inne på rollspel så dra ner BG från Steam och testa. Kostar inte mycket och är oerhört prisvärt än idag med tanke på hur mycket speltid man får för pengarna.

Skulle rekommendera att skippa ettan och börja med tvåan direkt. Inte för att ettan är dålig, men tvåan är pretty much det bästa RPG:et genom tiderna.

Medlem

Någon som kör betan på PoE? Läste att du inte får xp när du dödar mobs stämmer detta?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gen:

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Det är just "old school"-spelen det liknar. Baldur's Gate och Icewind Dale, framför allt.

Gen
Medlem

Tack för alla svar. Får testa BG, ID eller kolla gameplay.

k3m
Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Gen:

Så vad liknar det då?
Aldrig kört Baldurs Gate, dock Planescape Torment när jag var grabb men minns inte mycket av de förutom att det var svårt.

Om du är inne på rollspel så dra ner BG från Steam och testa. Kostar inte mycket och är oerhört prisvärt än idag med tanke på hur mycket speltid man får för pengarna.

Ta det från gog i stället. Då äger du spelet och kan göra vad du vill med det. Exempelvis sälja det begagnat

Medlem

Hoppas det påminner om Neverwinter Nights, tidernas enligt mig bästa rollspel <3 Älskar att man pausar och kan lägga drag på kö. BG2 hade urbra system också men jag saknade att kunna lägga drag på kö.

1
Skriv svar