That Dragon, Cancer behöver hjälp via Kickstarter

Robot
That Dragon, Cancer behöver hjälp via Kickstarter
MEG
Medlem
That Dragon, Cancer behöver hjälp via Kickstarter

Tragiskt med barn som får cancer, vet dock inte hur man ska förhålla sig till detta kärleksbrev....


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers

Fyfan vad ont i magen det gör...


signatur
Medlem

Så jävla smärtsamt. Skulle aldrig klara av att spela det. Aldrig. Bara att se trailern gör att det svider i ögonvrårna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

"He was not in the wind, he was not in the earthquake, he was not in a fire. He was here, in that gentle whisper"

Medlem

Jobbig video att titta på nu när man vet att lille Joel har förlorat kampen mot cancer :'(

Inaktiv

Har sett fram emot det här spelet väldigt länge för att det var så personligt och verkar så ärligt. Men nu undrar jag om jag klarar av att spela det, och jag kan spela det mesta utan att få en klump i halsen. men det här, hans röst i slutet... det lät så full av ångest och sorg, jag fattade precis vad han menade.

Tror alla som har haft med cancer att göra på ett eller annat sätt kommer att få det jobbigt men åt andra sidan så tror jag det kommer att bli ett viktigt spel som belyser både vad cancer är och vad den vidriga sjukdomen gör med människor samt deras nära och kära.

Medlem

Misstänker att de som empatiserar med Joel, föräldrarna och hela upplägget blir alltför knäckta av att spela det... och de som inte empatiserar har gissningsvis inte mycket att hämta i spelet.

Själv räknar jag mig till de som empatiserar och får en vemodets klump i magen av det hela.

Hoppas dock såklart att spelet blir fundat och att det blir en värdig hyllning till grabben.

Medlem

Fan va jobbigt det måste vara att jobba med spelet. Tror inte jag hade klarat av det i längden. Varje dag gå till jobbet och ha det här som tema skulle nog inte vara bra i längden.
Bara tanken att förlora någon så nära i cancer ger mig en obehaglig känsla.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

inte för att vara den som är den men 666 användare? rolig slump. I övrigt så dog min pappa i slutet av förra året av canser och skulle inte röra något som tar upp det på ett seriöst sätt med en tång (kanske svagt av mig men vill inte ha minnena tillbaka).


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Man fick en väldigt olustig känsla av trailern, så jävla trist när barn drabbas av denna hemska sjukdom. Hemskt oavsett ålder förstås, kan vara att man är extra känslig med när en nära anhörig själv gått bort i skiten för ca 4 år sedan tror jag det är nu. Klarar knappt av filmer där det handlar om folk som kämpar mot cancer.

Synd att ekonomin inte tillåter mig för jag skulle inte spela spelet men man hade gärna hjälpt till så dom får släppa det.

Medlem

I'll back it. Spelar det också gärna. Har ungar själv i ungefär samma ålder som den cancerdrabbade i spelet så det kommer nog bli svårt att hålla tillbaks tårarna.

Min släkt är iallafall relativt förskonad från cancer än så länge tack och lov.

1
Skriv svar