AC: UNITY suger...

Medlem
AC: UNITY suger...

... ut alla mina GB jag har på mitt mobila surf...Men visst funkade titeln bra som klickbete? ^_^

Varför jag sitter på mobilt surf? Jo... som jag skrev i ett tidigare inlägg skulle mitt bostadsrättsförening få telias 100/100mbit fiberlina för en väldigt billig peng. Jag var försiktigt optimistisk efter telia har krånglat innan för mig.

Den sista oktober stängdes comhems bredband av och telia skulle komma igång 1 nov... 2 veckor senare sitter jag här med min 4G-mobil som delar ut internetuppkoppling för att fibern inte har kommit igång än... eller ja, fibern funkar och vill jag så kan jag skaffa vanlig dyr abonnemang genom telia, men erbjudandet som vi alla ska få för 200kr i månaden är inte klar än pga pappersexercis... suck...

AC: Unity till ps4 införskaffades idag iaf eftersom jag älskar AC-serien, och FZ:s recension fick mig bara mer intresserad.

Min åsikt så länge? Kört opatchat i 3-4 timmar, det var så lång tid det tog att ladda hem först firmware update till ps4an på 250mb och sen patchen till AC:U på 900mb med min mobil som trådlös modem. Kan ju säga att mina 3gb gratis surf som ingick i abonnemangen gått och gråtit för länge sen och har fått betala mer för att få 4gb till, har väl nu efter patchandet 2gb kvar så hoppas min fiber kommer igång typ imorrn eller nåt.

.... AC:U var det ja.... lite seg start, men sen lossnar det och blir underhållande. Performancemässigt har jag inte haft några större problem. Lite popups av folk som laddas in i folkmassor märker man ibland, men inte lidit av att frameraten skulle sjunka till runt 10 fps som vissa varit med om. Visst, nån gång har säkert fpsen droppat lite men inte så att jag har reagerat och blivit störd av det. Får testa imorgon med nya patchen och se om det hjälper med popups av folk vilket jag ser som det "största" problemet hittills, vilket för min del inte är något problem alls. Det syns ibland, men stör inte spelandet.

Älskar alla customization-saker de lagt till.. lite störd på att man måste använda mobilappen för att låsa upp alla kistor, men det är mest för att den appen är 500mb stort och har inte lust ladda ner den nu också utan bredband hemma. Multiplayer har jag inte heller testat pga bredbandet... så vore ju kul få testa de grejerna med om telia får tummen ur där bak snart.

tl;dr - hittills håller jag med vår käre recensent jag glömt namnet på här på FZ. AC:U är ett riktigt bra spel, älskar att springa runt i gamla Paris, franska revolutionen är en riktigt bra period att basera spelet i. Får väl se om jag ändrar uppfattning längre in i spelet men tror inte det, gillar alla ac hittills förutom ac3 vilken var ett riktigt bottennapp i mitt tycke, så har höga förväntningar på fortsättningen av AC:U med.

#blogg

Redaktör
AC: UNITY suger...

Så ska en rubrik dras!


signatur
Skrivet av Tompa:

Så ska en rubrik dras!

Det finna med titeln är ju att de flesta har problem med spelet, vilket "UNITY" understryker


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ZF
Medlem

en gång för alla, alla för en, av med huvudet pån!

på tal om huvuden, en jägare för aftonpressen kommer säkert snart jaga upp dig. i rekrytsyfte.

Testpilot

Mobilappen suger , den har paywall. För att låsa upp missions måste du klara av pussel , pusslen är svåra att klara om man inte köper fler "scans" och dessa kostar poäng , som snart tar slut och såklart kan man köpa nya för $$

Suck!

1
Skriv svar