Omkring 10 miljoner Xbox One sålda till butik

Robot
Omkring 10 miljoner Xbox One sålda till butik
Medlem
Omkring 10 miljoner Xbox One sålda till butik

Mitt i allt använder de ordet "sold (till butiker)" istället för "shipped (alltså inte egentligen sålda exemplar)", låter som de vill hypa upp sin popularitet före julen?


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Mitt i allt använder de ordet "sold (till butiker)" istället för "shipped (alltså inte egentligen sålda exemplar)", låter som de vill hypa upp sin popularitet före julen?

Ja, det är precis vad dom försöker göra!

Medlem
Medlem

Jag känner inget speciellt köpsugna för nån av dom nya konsolerna med xbone är verkligen i botten i köpsug.
Spelas mest på pc nu köper nog ett nytt grafikkort kommer ge mer nöje än nån konsol.
Blir det en konsol iaf så blir det ps4 och så får xb360 förpassad till. Än av ungarnas rum


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Enligt Gamereactor sa har det salts 13,5 miljoner ps4 till butik, inte till kund som FZ skriver.
Att drygt 10 miljoner xbones salts till butik stammer, men att Gamereactor sager butik for ps4 och FZ kund da undrar man ju vem som skrivit fel.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Mitt i allt använder de ordet "sold (till butiker)" istället för "shipped (alltså inte egentligen sålda exemplar)", låter som de vill hypa upp sin popularitet före julen?

Tekniskt sett har dem sålt 10 miljoner, då butiker uppenbarligen har köpt in direkt ifrån Microsoft. Men ifall alla blir sålda hos respektive butik är en annan femma.

Inaktiv
Skrivet av crazycat690:

Mitt i allt använder de ordet "sold (till butiker)" istället för "shipped (alltså inte egentligen sålda exemplar)", låter som de vill hypa upp sin popularitet före julen?

Vem tror du att du citerar?

"The response to this wave of blockbuster game releases and new bundles has been amazing, and sales have skyrocketed since the new price took effect on Nov. 2. Compared to the previous week, Xbox One sales in the US have more than tripled, which is exciting as more and more friends will be playing together this holiday. As we head into the busy holiday season Xbox One led generation 8 console sales in the US for the past two weeks. Shortly, we will have sold in to retailers more than 10 million Xbox One consoles."

http://news.xbox.com/2014/11/xbox-one-sales-on-the-rise

Sonys 13,5 miljoner är också till butik. Sedan sista september dock.

Medlem

Det skulle vara intressant att veta hur de definierar ordet "shortly". Är det en vecka eller två månader?

Varför inte bara klämma ur sig en aktuell siffra?

ZF
Medlem

gissar den inte säljer så lätt i Sverige iaf. nån elkedja skickade ut nått för ett tag sen där man får 4 spel eller nått med den. för ungefär samma pris som en PS4, utan spel.

Medlem

Sunset Overdrive är ju exklusivt och så jäkla kul med ett spel har jag inte haft på länge. är supernöjd med min xboxone.

twm
Medlem

Lär säljas en del konsoler under "Black Friday".

Medlem
Skrivet av TheRob:
Skrivet av crazycat690:

Mitt i allt använder de ordet "sold (till butiker)" istället för "shipped (alltså inte egentligen sålda exemplar)", låter som de vill hypa upp sin popularitet före julen?

Tekniskt sett har dem sålt 10 miljoner, då butiker uppenbarligen har köpt in direkt ifrån Microsoft. Men ifall alla blir sålda hos respektive butik är en annan femma.

Sant, det är ju plus i kanten för MS fast exemplaren i butikerna inte blir sålda, så länge butikerna har köpt dem. Lagrar antagligen för Julen.

Skrivet av Rockartisten:

Vem tror du att du citerar?

"The response to this wave of blockbuster game releases and new bundles has been amazing, and sales have skyrocketed since the new price took effect on Nov. 2. Compared to the previous week, Xbox One sales in the US have more than tripled, which is exciting as more and more friends will be playing together this holiday. As we head into the busy holiday season Xbox One led generation 8 console sales in the US for the past two weeks. Shortly, we will have sold in to retailers more than 10 million Xbox One consoles."

http://news.xbox.com/2014/11/xbox-one-sales-on-the-rise

Sonys 13,5 miljoner är också till butik. Sedan sista september dock.

Ja tänkte på en engelsk källa nog, IGN eller något liknande. Tidigare så har de använt ordet "shipped" specifikt, inte "sold". Ord betyder ganska mycket, det är antagligen medvetet beslut att nu före julen säga att sålt istället för skeppat.

Vad gäller Sony så vet jag inte alls hur de räknar, om de har något sätt att räkna ut faktiskt sålda exemplar eller om de bara använder mer kompakt marknads snack för samma information. Antagligen det senare men det förändrar ju inte situationen värst mycket.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Stackars Xbone och dess få fanboys. Man får väl tröstköpa en ifall det kommer något intressant exklusivt spel någon gång, på rea.

Är du fattig eller?

Medlem
Skrivet av Daven:

Sunset Overdrive är ju exklusivt och så jäkla kul med ett spel har jag inte haft på länge. är supernöjd med min xboxone.

nu fokuserar du ju på helt fel saker. roliga spel? pfft. kom tillbaka när det är i 1080p och 60fps.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Daven:

Sunset Overdrive är ju exklusivt och så jäkla kul med ett spel har jag inte haft på länge. är supernöjd med min xboxone.

nu fokuserar du ju på helt fel saker. roliga spel? pfft. kom tillbaka när det är i 1080p och 60fps.

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

KoP
Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Daven:

Sunset Overdrive är ju exklusivt och så jäkla kul med ett spel har jag inte haft på länge. är supernöjd med min xboxone.

nu fokuserar du ju på helt fel saker. roliga spel? pfft. kom tillbaka när det är i 1080p och 60fps.

Alarm. Nybörjargamer som uppenbarligen inte förstår essensen i vad som gör ett spel roligt.

ZF
Medlem
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

Skrivet av KoP:

Alarm. Nybörjargamer som uppenbarligen inte förstår essensen i vad som gör ett spel roligt.

ironidetektorn defekt?

Inaktiv

för mig spelar det ingen roll när det kommer till 1080p 60fps eller 720p 60 fps 30fps bara att spelet ser bra ut och kör bra är nog bra för mig tänker inte slösa time med nån jävel some är bara gnällig och säjer det ska vara 1080p 60fps jagtänker inte vara nån gnäller på små och dumma saker som detta

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Där ser man, det flyter så fint att jag trode det var 60 fps....my bad!

Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

hatar när det händer

Medlem

Hur mycket sånt här har handlarna - undrar man:
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Hur mycket krävs innan de slutar sälja pga av kundproblem.
Mekaniska skrapmärken på diskar, diskar fungerar ibland - de byter får utbytesgrejer som låter mer än den förra man hade osv.

Varje postad issue där, hur många tusen är det i verkliga livet.

Är det olika batchar på olika kontinenter - allt görs väl i Kina idag.

ZF
Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Där ser man, det flyter så fint att jag trode det var 60 fps....my bad!

det visar kanske att de flesta spel av den typen, för de flesta, inte behöver mer.

när UC4 kommer så hoppas iaf jag mer på strålspårade regnbågar i vattenfallen än 60fps.

Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

hatar när det händer

versaler är som HD för text, liksom i spel meningslöst när innehållet inte är höguppläst.

Skrivet av LariosoDog:

Hur mycket sånt här har handlarna - undrar man:
http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Hur mycket krävs innan de slutar sälja pga av kundproblem.
Mekaniska skrapmärken på diskar, diskar fungerar ibland - de byter får utbytesgrejer som låter mer än den förra man hade osv.

Varje postad issue där, hur många tusen är det i verkliga livet.

Är det olika batchar på olika kontinenter - allt görs väl i Kina idag.

landet har nog inte så mycket med saken att göra. överarbetade underbetalda kineser slarvar antagligen inte mer än (tex) överarbetade underbetalda polacker.

men säg att i en fabrik så har en maskindel fått en avvikande spec, som en gjutform för en del i läsaren. denna kan sen skeppas ut till diverse av de olika slutmonteringsanläggningarna.

eller så är var detta meningen hela tiden. Microsofts tanke från början var trots allt ju att man inte skulle ha skivorna i maskinen särskilt ofta.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Där ser man, det flyter så fint att jag trode det var 60 fps....my bad!

det visar kanske att de flesta spel av den typen, för de flesta, inte behöver mer.

när UC4 kommer så hoppas iaf jag mer på strålspårade regnbågar i vattenfallen än 60fps.

Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

hatar när det händer

versaler är som HD för text, liksom i spel meningslöst när innehållet inte är höguppläst.

Menar du att du hör när folk använder versaler i text som de läser högt?

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Döbringer:

Stackars Xbone och dess få fanboys. Man får väl tröstköpa en ifall det kommer något intressant exklusivt spel någon gång, på rea.

Är du fattig eller?

Ja, mycket.


signatur

yolo

ZF
Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Där ser man, det flyter så fint att jag trode det var 60 fps....my bad!

det visar kanske att de flesta spel av den typen, för de flesta, inte behöver mer.

när UC4 kommer så hoppas iaf jag mer på strålspårade regnbågar i vattenfallen än 60fps.

Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

hatar när det händer

versaler är som HD för text, liksom i spel meningslöst när innehållet inte är höguppläst.

Menar du att du hör när folk använder versaler i text som de läser högt?

nej, men så kan man ju också se på det.

vad jag menade var att om innehållet är ointressant så hjälper det inte med stora bokstäver, och om det är så kan man sätta sig närmre. som med en Tjeckoslovakisk dockfilm.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Där ser man, det flyter så fint att jag trode det var 60 fps....my bad!

det visar kanske att de flesta spel av den typen, för de flesta, inte behöver mer.

när UC4 kommer så hoppas iaf jag mer på strålspårade regnbågar i vattenfallen än 60fps.

Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

hatar när det händer

versaler är som HD för text, liksom i spel meningslöst när innehållet inte är höguppläst.

Menar du att du hör när folk använder versaler i text som de läser högt?

nej, men så kan man ju också se på det.

vad jag menade var att om innehållet är ointressant så hjälper det inte med stora bokstäver, och om det är så kan man sätta sig närmre. som med en Tjeckoslovakisk dockfilm.

Förlåt men jag tror inte du vet vad versaler är...kolla upp det

Medlem

vERSALGENERATORN FIXAD.

ZF
Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Morlizer:

Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

två fel av två möjliga.

fast det blir ju iof hela 100% det, sen om det är en bra siffra eller ej är en annan sak kanske.

Där ser man, det flyter så fint att jag trode det var 60 fps....my bad!

det visar kanske att de flesta spel av den typen, för de flesta, inte behöver mer.

när UC4 kommer så hoppas iaf jag mer på strålspårade regnbågar i vattenfallen än 60fps.

Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av boota:
Skrivet av Morlizer:

Vad spelar det för roll vad han fokuserar på, menar du att han inte kan ha kul för att det inte är 1080p och 60 fps? Btw så är Sunset just 1080p och 60 fps....

ironidetektorn defekt?

Japp, och jag ser att din versalgenerator är paj

hatar när det händer

versaler är som HD för text, liksom i spel meningslöst när innehållet inte är höguppläst.

Menar du att du hör när folk använder versaler i text som de läser högt?

nej, men så kan man ju också se på det.

vad jag menade var att om innehållet är ointressant så hjälper det inte med stora bokstäver, och om det är så kan man sätta sig närmre. som med en Tjeckoslovakisk dockfilm.

Förlåt men jag tror inte du vet vad versaler är...kolla upp det

var inte så gemen!

1
Skriv svar