Planetside 2 ska PS4-betatestas i år

Robot
Planetside 2 ska PS4-betatestas i år

Grafiken jämförbar med pc-versionen, försäkrar utvecklarna.

#planetside-2


Medlem
Planetside 2 ska PS4-betatestas i år

Skönt att dom är ärliga under processen åtminstone. Det är vad spelbranschen saknar, ärlighet från utvecklarna.

Kan man inte leverera 1080p 60fps, berätta det och berätta varför. Vi som läser nyheter likt denna begriper ju ändå vad det handlar om, även om man kallar det "vi har bestämt oss för att låsa uppdateringen till cinematiska 30fps för en överlägsen upplevelse och använder oss av vår nyuppfunna teknik Super-Frost-Bite-Processor-Mothermodem-Blast-Radius-Extreme (SFBPMMBREv2,6) för att åstadkomma detta"

Redaktör
Skrivet av spritarn:

Skönt att dom är ärliga under processen åtminstone. Det är vad spelbranschen saknar, ärlighet från utvecklarna.

Kan man inte leverera 1080p 60fps, berätta det och berätta varför. Vi som läser nyheter likt denna begriper ju ändå vad det handlar om, även om man kallar det "vi har bestämt oss för att låsa uppdateringen till cinematiska 30fps för en överlägsen upplevelse och använder oss av vår nyuppfunna teknik Super-Frost-Bite-Processor-Mothermodem-Blast-Radius-Extreme (SFBPMMBREv2,6) för att åstadkomma detta"

Tydlighet är tokviktigt. Men jag tror vissa ändå ibland misstolkar vad utvecklare säger: ett "vi siktar mot 60 fps" kan lätt bli ett "Utvecklaren sa att spelet körs i 60 fps, men det blev ju bara 30!" Vilket är synd, för det gör utvecklare mer vaksamma och mindre pratglada.


signatur
Medlem

Trevligt


signatur
Medlem

60fps blir nog svårt..PS2 kräver sin hårdvara.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Framkom nyligen på reddit att PS2 servrarna pumpar ur sig 66 "tickrates".
http://www.reddit.com/r/Planetside/comments/2l7rpt/eu_server_...

Annars känns det som om utvecklingen för PS2 på PC har stagnerat på sistone. Bara att Tramell stack borde ju kännas en hel del.

Verkar som om de lägger mest energi på H1Z1 just nu.

Medlem
Skrivet av spritarn:

Skönt att dom är ärliga under processen åtminstone. Det är vad spelbranschen saknar, ärlighet från utvecklarna.

Kan man inte leverera 1080p 60fps, berätta det och berätta varför. Vi som läser nyheter likt denna begriper ju ändå vad det handlar om, även om man kallar det "vi har bestämt oss för att låsa uppdateringen till cinematiska 30fps för en överlägsen upplevelse och använder oss av vår nyuppfunna teknik Super-Frost-Bite-Processor-Mothermodem-Blast-Radius-Extreme (SFBPMMBREv2,6) för att åstadkomma detta"

Ärlighet tycker jag inte att de utvecklar har. Spelet skulle släppas med Ps4 releasen, sedan blev det under våren 2014. Sedan blev det "senare". Och Aldrig mer fick man höra något om hur det går med ps4 releasen eller något. Extremt dålig kommunikation med allmänheten har de utvecklar enligt mig iallafall.

Medlem

Kul att nån portar åt det hållet också... och att det sedan är Sony själva gör det nästan ironiskt
Men kudos åt öppna och ärliga utvecklare (om det är det de är).

Medlem

Teamet bakom PS2 har varit fantastiska de senaste 2 åren med tydlighet, transparens och kommunikation med spelarna. Jag har aldrig tidigare upplevt det på den nivån.

Sen att det mesta de har släppt ut har innehållit sjukt många buggar och dålig balansering är smolket i bägaren...

Men jag älskar verkligen Planetside 2. Ni som inte provat det än och väntar på PS4-versionen har något fantastiskt framför er.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ser fram emot detta!!!

Medlem

När man hör de koordinerade rösterna så längtar man tillbaka till server smashen. Det var nå fruktansvärt kul när alla var dödsseriösa!

Medlem

Har ej lirat på 6månader vad har hänt med certs för fordon och dyl? går ej o sätta ut poäng där längre O_o


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Orginella Planetside var ju otaligt många gånger bättre men tror knappast folk här på FZ kört den då de inte var födda när spelet kom ut. Synd att grafik är allt i dagsläget.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det ser jag fram emot!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Orginella Planetside var ju otaligt många gånger bättre men tror knappast folk här på FZ kört den då de inte var födda när spelet kom ut. Synd att grafik är allt i dagsläget.

Snacka om att dra över alla en kant......

Medlem

Lika snyggt som på PC bör väl spelet va då det är år och dar gammalt och konsollerna är splajans nya?

Inaktiv

vi får väl see om det är free too play och finnas på xbox

1
Skriv svar