World of Warcraft: Warlords of Draenor

Robot
World of Warcraft: Warlords of Draenor

Nytt och spännande blandas med gammalt och trött när vi tar rygg på en flyende Garrosh och hamnar i Draenors krigsdrabbade landskap.


Herr rygg
World of Warcraft: Warlords of Draenor

Försökt spela några gånger men varje gång jag varit inne har det tyvärr slutat med "disconnected" eller så mycket lagg att jag inte kan röra mig:'( Men det var kanske väntat?


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Verkar som en bra exp. Synd att det var sämsta launch hittils utav Blizzard.

fue
Medlem

Synd att de DDoS:ar Blizz då.. Inte lätt.. :/

Gen
Medlem
Skrivet av fue:

Synd att de DDoS:ar Blizz då.. Inte lätt.. :/

Gör de? Vad taskigt :/

Medlem

Jag gillar att de har försökt ersätta de värsta grind-questarna med frivilliga bonus events istället, det gör questandet lite mer drägligt för de som inte orkar döda 12 stycken kråkor utan orsak.

Bara garrisonservrarna blir fixade kommer det här att bli hur bra som helst!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Läste idag att Blizzard blivit DDoS:ade samtidigt som launchen, kan vara därför den fungerat såpass dåligt hittills.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Jag gillar att de har försökt ersätta de värsta grind-questarna med frivilliga bonus events istället, det gör questandet lite mer drägligt för de som inte orkar döda 12 stycken kråkor utan orsak.

Bara garrisonservrarna blir fixade kommer det här att bli hur bra som helst!

Död åt kråkorna!


signatur
Medlem

Jag har lyckats spela hyffsat utan problem, var dock katastrof igår vid 19. Annars har jag haft en riktigt trevlig upplevelse och kommer garanterat kunna levla mina 3 chars till 100 utan att spy över questandet. Vill många gånger skjuta mig själv under Pandaria. Landet föll inte alls i smaken. Så för mig får denna expansion (hittils) två tummar upp

Avstängd

Det är tyvärr inte så spelbart i min garnison på grund av lagget. Plötsligt kan en massa andra spelare landa i min borg och det är fan i mig oacceptabelt.

Medlem

Detta är helt klart den sämsta WoW expansion's release någonsin, helt sjukt hur de kan fucka upp så mycket med servrarna. Sure, många som kom tillbaka till spelet inför WoD etc, men det är ändå mindre folk nu än när Wrath kom och det minns jag inte hade ens i närheten så mycket problem.

De har haft preorders i 8 månader, beta i 7 månader och vissa quests och items är ju helt buggade, fattar inte vad de gjort ibland. Riktigt uselt just nu och förbannad blir man helt klart!

Medlem

Fattar inte att folk klagar på Pandara expansionen, den var ju underbar !!!

Har inte skaffat WoD än då jag har haft en wow paus nu i snart 1,5år. Men väntar nog 1-2veckor tills serverna är stabila och det inte är knökfullt i nybörjar zonerna för expansionen.

Skribent

WoW-glädjen kom tillbaka med besked för mig. Synd med garnison-buggen som gör det hela ospelbart.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Inte för att vara sådan, men du kan inte ha varit speciellt uppmärksam om du inte vet att det heter "garrison" och inte "garnison"

Medlem
Skrivet av Prixm:

Inte för att vara sådan, men du kan inte ha varit speciellt uppmärksam om du inte vet att det heter "garrison" och inte "garnison"

Detta är nog den första eller kanske den andra kommentaren jag någonsin lägger på FZ under 7 år som medlem. Men jag var bara tvungen att logga in för att meddela dig att detta faktiskt är en svensk nyhetssida. Garnison är det svenska ordet för "garrison".

Medlem

garrison= garnison på svenska..

Avstängd
Skrivet av Dahlman:

garrison= garnison på svenska..

Tack.

Medlem

220+ minuter kö

Kön går upp istället för ner. Stormscale är vidrigt just nu


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Megadelux

Här funkar det finfint på Chamber of aspects. (Ally) Kan ibland få ha 10 minuters tålamod på att garnisonen ska ladda och alla andra fasas ur, men då har man ju alltid någon nyhetssida, fippla på mobilen eller göra en macka. Hett tips är att (för dom som kan) spela efter 2-3 på natten då servrarna är mer tomma och ALLT funka helt felfritt.

Medlem
Skrivet av renod:

Här funkar det finfint på Chamber of aspects. (Ally) Kan ibland få ha 10 minuters tålamod på att garnisonen ska ladda och alla andra fasas ur, men då har man ju alltid någon nyhetssida, fippla på mobilen eller göra en macka. Hett tips är att (för dom som kan) spela efter 2-3 på natten då servrarna är mer tomma och ALLT funka helt felfritt.

Jag kör även ally på chamber of aspects, och jag kan då inte spela.

Finns andra spel att lira tillsvidare

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Detta är helt klart den sämsta WoW expansion's release någonsin, helt sjukt hur de kan fucka upp så mycket med servrarna. Sure, många som kom tillbaka till spelet inför WoD etc, men det är ändå mindre folk nu än när Wrath kom och det minns jag inte hade ens i närheten så mycket problem.

De har haft preorders i 8 månader, beta i 7 månader och vissa quests och items är ju helt buggade, fattar inte vad de gjort ibland. Riktigt uselt just nu och förbannad blir man helt klart!

Du spelade inte när TBC kom märker jag.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Du spelade inte när TBC kom märker jag.

Har spelat sedan Vanilla 2005, men när TBC kom började jag på Sporeggar som en ny server, fast kom tillbaka till min vanliga server efter typ 2 veckor, men märkte inga problem med TBC då.

De var inga hög populerade servrar, fast märkte då inte av lika mycket skit som med denna launch som är helt ospelbar just nu mer eller mindre.

Medlem

alla online samtidigt, en hel del vill nå lvl 100 först vilket resulterar i att questa nästan är omöjligt(brist på drops osv), så mycket på gång samtidigt = total katastrof under de första dagarna i form utav lagg, world server down osv.
mycket bättre att vänta några dagar med att försöka levla och utforska.
la av med spelandet för ett tag sedan, men minns cata och mop, de första dagarna gick inte att spela då man väl kom in på sin server(om man ens hann då man fick vänta ett bra tag i kö). typ 7-10 dagar efter launchen kunde man börja spela på allvar och inte blev spelet, dropsen, achiv och annat sämre pga det.

Medlem

Expansionen är än så länge, nästan 50h sedan release ospelbart. lagg, worldserver crashes etc. gg blizz..

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Expansionen är än så länge, nästan 50h sedan release ospelbart. lagg, worldserver crashes etc. gg blizz..

du menar väl "nästan 19h"? exp gick väl igång 00:00 inatt?
innan dess så har iaf jag inte hört någon klaga på WSD och nämnvärd lagg=/
men jag kanske har missat något som inte längre spelar?

Medlem
Skrivet av mangemani:
Skrivet av Lepracy:

Expansionen är än så länge, nästan 50h sedan release ospelbart. lagg, worldserver crashes etc. gg blizz..

du menar väl "nästan 19h"? exp gick väl igång 00:00 inatt?
innan dess så har iaf jag inte hört någon klaga på WSD och nämnvärd lagg=/
men jag kanske har missat något som inte längre spelar?

Nej igår natt , var natten mellan onsdag och torsdag

Medlem
Skrivet av mangemani:
Skrivet av Lepracy:

Expansionen är än så länge, nästan 50h sedan release ospelbart. lagg, worldserver crashes etc. gg blizz..

du menar väl "nästan 19h"? exp gick väl igång 00:00 inatt?
innan dess så har iaf jag inte hört någon klaga på WSD och nämnvärd lagg=/
men jag kanske har missat något som inte längre spelar?

Amerikanska servrarna gick igång i natt, europeiska gick igång natten före, så det är ca 43-44h sedan.

Medlem

Sjukt kul änså länge men server laget och server instancer som inte vilka funka som det ska är iriternade.

Medlem

DDos kan förklara random disconnects, men inte att instance servrarna inte klarar av att hantera trycket när alla vill till sin garrison.
Fanboys kan försvara Blizz hur mycket som helst, men någon har gjort en ordentlig groda i uträknande av vad som krävs, för det borde inte krävas någon Einstein att räkna ut hur många som kommer vara i samma zon och hur mycket kraft som kommer behövas.
Dom fokuserar mer på att merga servrar än att ge ordentligt med kraft för att hantera en zon för en server.
Någon har som sagt gjort en felbedömning, och vi betalande kunder är dom som blir lidande.
Sedan är det enkelt att skylla på att någon gjort DDos attacker, när dom själva inte klarar av att leverera.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Fattar inte att folk klagar på Pandara expansionen, den var ju underbar !!!

Jag gillade inte hur Pandaras miljöer såg ut. Sedan så var det tråkigt att hela spelet utgick ifrån en massa panda björnar överallt. Det blev för enformigt för min smak.

12
Skriv svar