Därför har FZ ingen Far Cry 4-recension i dag

Robot
Därför har FZ ingen Far Cry 4-recension i dag

Du läser vårt omdöme om Himalaya-äventyret nästa vecka.

#far-cry-4, #ubisoft, #assassins-creed-unity


Medlem
Därför har FZ ingen Far Cry 4-recension i dag

Någon kommer ha roligt i helgen.

Medlem

Ha då en jävla koll på FPSn med, och räkna in det i betyget

Medlem

Väldigt många som fick sin copior i dag.

Medlem

Rätt bra betyg i överlag. Till vilket system ska spelet testas?

Hoppas på PC då det är till PC jag skulle spela spelet om jag nu skulle skaffa det. Men det är alltid trevligt med en liten jämförelse mellan systemen för folket som kanske planerar att skaffa det till ett annat system.
Skyrim till PS3 har jag hört var en mardröm medans det funkat fint till PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ha då en jävla koll på FPSn med, och räkna in det i betyget

Far Cry bygger ju fortfarande på Dunia Engine (2), så man kan ju inte räkna med att de problem som finns hos AC:U finns i FC4. AC:U är ju byggt på AnvilNext.

Mer oroande i så fall är väl att Rainbow Six: Siege byggs på AnvilNext.

Medlem

ja, det är ingen fara. Spelet släpps inte förrän på torsdag ändå, ni har gått om tid på er. Bara recensionen är färdig innan det är ute för allmänheten är iaf jag nöjd.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Ubisoft börjar snabbt bli värre än EA.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Ubisoft börjar snabbt bli värre än EA.

Jag tycker till 100% att dom redan är värre faktiskt.

Medlem
Skrivet av The Gamer:

ja, det är ingen fara. Spelet släpps inte förrän på torsdag ändå, ni har gått om tid på er. Bara recensionen är färdig innan det är ute för allmänheten är iaf jag nöjd.

På tisdag släpps det ju.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MacNille:

Ubisoft börjar snabbt bli värre än EA.

Jag tycker till 100% att dom redan är värre faktiskt.

Hatar varken Ubisoft eller EA, har en misstro till allt de ska släppa till jag ser hur det verkligen är (inga förhandsbokningar här inte ). Men måste säga att EA har iallafall skärpt sig lite och har jobbat lite på sin goodwill..... men NHL 15 och Fifa 15 var inte det jag förväntade mig... Så båda företagen har lite att jobba på innan jag köper en del av deras spel.

Medlem

gillar att ni berättar!!!

Medlem
Skrivet av Kimkitten:
Skrivet av The Gamer:

ja, det är ingen fara. Spelet släpps inte förrän på torsdag ändå, ni har gått om tid på er. Bara recensionen är färdig innan det är ute för allmänheten är iaf jag nöjd.

På tisdag släpps det ju.

okej, jag kollade på FZ:s releaselista och där stod det 20 november vilket är på torsdag. Jag tror dig dock då spelbutiken säger den 18:e som du gör och de brukar ha rätt. Dags för FZ:a att ändra datum då.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

en spel rec borde inte innehålla fps.. pga. att alla har så olika spec på sina datorer.

Medlem
Skrivet av onliner72:

en spel rec borde inte innehålla fps.. pga. att alla har så olika spec på sina datorer.

Optimering då?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av marcus8958:

Rätt bra betyg i överlag. Till vilket system ska spelet testas?.

Vi har PS4-kod idag, så majoriteten av spelandet kommer nog att ske på den plattformen, men sen vill vi såklart känna på pc-ditot också.

Skrivet av The Gamer:
Skrivet av Kimkitten:
Skrivet av The Gamer:

ja, det är ingen fara. Spelet släpps inte förrän på torsdag ändå, ni har gått om tid på er. Bara recensionen är färdig innan det är ute för allmänheten är iaf jag nöjd.

På tisdag släpps det ju.

okej, jag kollade på FZ:s releaselista och där stod det 20 november vilket är på torsdag. Jag tror dig dock då spelbutiken säger den 18:e som du gör och de brukar ha rätt. Dags för FZ:a att ändra datum då.

Spel brukar släppas på torsdagar i Sverige, och på tisdagar i Staterna. men i det här fallet verkar de vara synkade.


signatur
Medlem
Skrivet av totte1015:

Ha då en jävla koll på FPSn med, och räkna in det i betyget

Jag skulle inte vilja att formulera mig så grovt (inget illa menat), men en åtanke i ert slutbetyg angående prestandan av spelet hade varit högst uppskattat!

Medlem

Kör hårt Calle!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det var samma med Total Biscuit, hur kommer det sig att vissa har fått spelet och inte andra? Är inte det sjukt ovanligt?

Medlem

förväntar mig 5/5 av FZ då det återigen är ett ubisoft spel


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

5/5

+ 20 fps
+ Glitchar

Medlem

Kan man lira Far Cry 4 utan att någonsin kört de tidigare? Går man miste om mycket?

Medlem
Skrivet av deus35:

Kan man lira Far Cry 4 utan att någonsin kört de tidigare? Går man miste om mycket?

Du kan köra 4an på en gång om du vill, spelen har enskilda stories och karaktärer som inte har med varandra att göra.


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av deus35:

Kan man lira Far Cry 4 utan att någonsin kört de tidigare? Går man miste om mycket?

Ja, men rekommenderar starkt Far Cry 3 Blood Dragon.
Det är bästa spelet i serien.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

förväntar mig 5/5 av FZ då det återigen är ett ubisoft spel

Skrivet av bambiface:

5/5

+ 20 fps
+ Glitchar

Jag vill minnas att jag "hade fel" när jag satte 3 av 5 på #Far Cry 3, alla andra gav det höga betyg. Så visst, vi kör på det.


signatur
Antikvitet
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill minnas att jag "hade fel" när jag satte 3 av 5 på #Far Cry 3, alla andra gav det höga betyg. Så visst, vi kör på det.

Du har väl aldrig haft särskilt mycket rätt egentligen? Kanske är det det beror på?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av onliner72:

en spel rec borde inte innehålla fps.. pga. att alla har så olika spec på sina datorer.

Optimering då?

Det spelar ingen roll hur väl optimerat ett spel är om din dator suger.

Det är en sak om spelet är buggigt och prestandan försämras av den anledningen, en helt annan när någon kräver att kunna köra spel med 'maxad grafik' utan hänsyn till om hårdvaran orkar eller ej.
I det första fallet har man rätt att klaga, i det andra fallet är man bara dum i huvudet.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av onliner72:

en spel rec borde inte innehålla fps.. pga. att alla har så olika spec på sina datorer.

Optimering då?

Det spelar ingen roll hur väl optimerat ett spel är om din dator suger.

Det är en sak om spelet är buggigt och prestandan försämras av den anledningen, en helt annan när någon kräver att kunna köra spel med 'maxad grafik' utan hänsyn till om hårdvaran orkar eller ej.
I det första fallet har man rätt att klaga, i det andra fallet är man bara dum i huvudet.

ok.jpg

"Min" dator "suger" inte.

Medlem
Skrivet av onliner72:

en spel rec borde inte innehålla fps.. pga. att alla har så olika spec på sina datorer.

Just det som är det stora problemet när det gäller PC. Det finns så oändligt många olika konfigurationer av hårdvara/drivrutiner.

Det behöver man inte ens tänka på när det gäller konsolspel.

Frågar du någon om kraven för ett spel och om de kan spela det på konsol... Ja jag har en XBOX, eller en Playstation... det räcker för o veta om spelet fungerar eller ej.

Frågar du någon om de kan spela ett PC-spel... ja jag har en PC. Öh... ja, en PC.

Medlem
Skrivet av yol1982:

gillar att ni berättar!!!

Agree.
Creds till att ni är öppna om spelföretagens handhavanden och eventuella embargon!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar