Ddos-attack mot World of Warcraft

Robot
Ddos-attack mot World of Warcraft

Nordamerikanska servrarna nere för underhåll efter attack.

#world-of-warcraft-warlords-of-draenor, #blizzard


Medlem
Ddos-attack mot World of Warcraft

Folk som tycker att sådant beteende är roligt...
Och folk som blir så pass upprörda att de inte får spela så att de börjar gråta och hota andra...
Patetiska, hela bunten.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

"DDOS" attack, ja, det blir väl det när en ofantlig mängd användare försöker ansluta samtidigt och ens utrustning inte blivit stresstestad eller förberedd för ett sådant massivt tryck.

Inaktiv

Wow fyller 10 år om en vecka, problemen som existerade då känns leva samma liv idag.. vanilla spelare som kommer och ger spelet en andra chans får nog uppleva nostalgin med 3800+ (2timmar+) i kö för att spela sin karaktär.. Blizzard <3


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Borttagen, dubbelpost

Medlem

http://map.ipviking.com/ &lt;-- Där kan man se att de flesta attacker går mot samma ställe ifrån många länder, möjligt att det är blizzards ställen? Vet inte riktigt var dom är placerade i USA och UK. Sjukt att så många attacks runt om i världen händer hela tiden.

Medlem

Är nog värsta expansionssläppet hittills och jag har spelat sedan 2005. Det är dag nummer två och fortfarande ospelbart, i alla övriga släpp kunde man åtminstone spela efter att flodvågen under första natten passerat.

Blizzard fällde krokben på sig själva med phasing, instance-servrarna orkar inte med detta.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Tråkigt att en del människor är dum i huvudet och borde få tio rapp med en bambukäpp varje gång dom jävlas med folk och förstör för alla andra!

Medlem

bevis på det eller bara undanflykt för att hinna med att fixa uppenbara problem dom redan har på just dom servrarna

Medlem
Skrivet av MarKy:

http://map.ipviking.com/ &amp;lt;-- Där kan man se att de flesta attacker går mot samma ställe ifrån många länder, möjligt att det är blizzards ställen? Vet inte riktigt var dom är placerade i USA och UK. Sjukt att så många attacks runt om i världen händer hela tiden.

Från vad jag kan komma ihåg sist jag gluttade på den där hemsidan är det där ganska normalt. Såvitt jag vet ligger många servrar på västkusten.

Såhär ser det ut vid en riktig attack:
https://www.youtube.com/watch?v=4p8BV3sSxWQ
(Jag tror det var i samband med att Playstation Network gick ner tillfälligt)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Jochen-:

"DDOS" attack, ja, det blir väl det när en ofantlig mängd användare försöker ansluta samtidigt och ens utrustning inte blivit stresstestad eller förberedd för ett sådant massivt tryck.

Kom en attack både från nånstans i EU och från China. Under ett tag var den ganska stor. Blizzard tar nog ner dom för att försäkra sig om att deras DDoS protection/brandväggar/load balancers. etc fungerar som den ska.

Edit: Nu efter jag har läst så är det ju inte bara DDoS attacken som skapat problem för blizzard. Men dom säger att den inte direkt har hjälpt. Tror det generella trycket och server problemen väger större.

Medlem

Stor del av problemen för oss verkar vara quest lines som inte fungerar, inte mycket ord alls förutom att blizzard sa att dom löste det igår sedan refererar de till samma tråd och stänger exakt alla poster på deras forum om det.

Så än så länge har man inte kunnat spela mer än en timme totalt, nu står man och tusentalstill och väntar på att kunna avklara en quest som man måste göra för att fortsätta.

Server laget blir ju tyvärr inte mycket bättre av det här heller.

Medlem
Skrivet av torylva:

Folk som tycker att sådant beteende är roligt...
Och folk som blir så pass upprörda att de inte får spela så att de börjar gråta och hota andra...
Patetiska, hela bunten.

Gråta är väl att ta i men jobbar man och har bara har några timmar att spela på kvällen så klart man blir förbannad när man väl sätter sig för att spela men kan inte för några miffon har sänkt serverna.

Medlem
Inaktiv

Kan säga att det är superlagg här i eu också. Fungerade perfekt tidigt imorse efter att det hade varit ospelbart under hela torsdagen. Men nu när folk börjar komma hem och massor loggar in, fredag och allt så började lagget nu igen. Suck har så jävla roligt i WoD just nu

http://map.ipviking.com/

Edit: Sen är grejen att wow fungerar utan problem i old content. är när man väl kommer till WoD the ballar ur totalt.

Medlem

Frustrerad är bara förnamnet, och jag har svårt att se hur det överhuvudtaget kan vara värre än såhär. Hamnade just på 1556 i kö nu när jag loggade in; och anledningen till att jag loggade ut för ett par timmar sedan var att det var sådan sjuk fördröjning på allting i Draenor, samt att det inte ens gick att gå in i en instance i Azeroth, att jag inte orkade längre.

Visst, jag är tacksam över att Blizzard verkar jobba hårt för att få bukt med problemen, men jag börjar verkligen tröttna på att det ska vara samma jävla elände vid varenda spelsläpp nu för tiden. Vet spelutvecklarna ens själva varför dom beta-testar saker? Ta en testserver, bjud in max antal testpersoner på den och stresstesta den!

Är så förbannat lamt att i efterhand komma med ursäkter i stil med: "vi är så överraskade att folk köpte spelet".

Inaktiv

Sen en fråga, kan inte blizzard skydda sig mot såna här typer av attacker? Handlar det om pengar så borde det väl inte vara några problem och skydd bör väl finnas år 2014?

Inte så vidare insatt när det gäller hacks & cracks

Medlem

Hoppas att det är fixat. På väg hem och vill spela

Medlem

Jobbar varannan helg och hade turen att vara ledig denna.
Så nu har man laddat upp med Red Bull och Monster samt en godispåse. Så nu får dom fan fixa det!

Medlem
Skrivet av cinort:

Sen en fråga, kan inte blizzard skydda sig mot såna här typer av attacker? Handlar det om pengar så borde det väl inte vara några problem och skydd bör väl finnas år 2014?

Inte så vidare insatt när det gäller hacks &amp; cracks

Än så länge så gäller det så vitt jag vet bara attacker i US, inte här. Här har vi nog bara drabbats av lite hederligt fail.

Medlem

Problem är att man sitter på 10 år gamla servrar också kanske.

Inaktiv
Skrivet av fudge:

Problem är att man sitter på 10 år gamla servrar också kanske.

Du tror verkligen det? Var inte så länge sedan Blizzard sålde sin tredje generation bladservrar.

Problemet behöver inte nödvändigtvis ligga i Blizzard's serverhallar, det kan lika bra vara en dålig infrastruktur som Blizzard är ansluten mot.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av fudge:

Problem är att man sitter på 10 år gamla servrar också kanske.

Du tror verkligen det? Var inte så länge sedan Blizzard sålde sin tredje generation bladservrar.

Problemet behöver inte nödvändigtvis ligga i Blizzard&#039;s serverhallar, det kan lika bra vara en dålig infrastruktur som Blizzard är ansluten mot.

Du syftar på Telia då eller haha?:P

Inaktiv
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Segas:
Skrivet av fudge:

Problem är att man sitter på 10 år gamla servrar också kanske.

Du tror verkligen det? Var inte så länge sedan Blizzard sålde sin tredje generation bladservrar.

Problemet behöver inte nödvändigtvis ligga i Blizzard&amp;#039;s serverhallar, det kan lika bra vara en dålig infrastruktur som Blizzard är ansluten mot.

Du syftar på Telia då eller haha?:P

Jag tänkte faktiskt skriva det...

Medlem

till och med hemsidan är nere...
mega knas och jag vill spela

Inaktiv
Skrivet av posyko:

bevis på det eller bara undanflykt för att hinna med att fixa uppenbara problem dom redan har på just dom servrarna

Har du bevis för att det inte är en DDOS attack?

Medlem
Skrivet av Ender:

Frustrerad är bara förnamnet, och jag har svårt att se hur det överhuvudtaget kan vara värre än såhär. Hamnade just på 1556 i kö nu när jag loggade in; och anledningen till att jag loggade ut för ett par timmar sedan var att det var sådan sjuk fördröjning på allting i Draenor, samt att det inte ens gick att gå in i en instance i Azeroth, att jag inte orkade längre.

Visst, jag är tacksam över att Blizzard verkar jobba hårt för att få bukt med problemen, men jag börjar verkligen tröttna på att det ska vara samma jävla elände vid varenda spelsläpp nu för tiden. Vet spelutvecklarna ens själva varför dom beta-testar saker? Ta en testserver, bjud in max antal testpersoner på den och stresstesta den!

Är så förbannat lamt att i efterhand komma med ursäkter i stil med: "vi är så överraskade att folk köpte spelet".

Det är dock relativt omöjligt att testa max prestandan med tanke på att inte ens 50% av alla WoW-spelare söker sig till beta testning överhuvudtaget. Dels för spoilers och dels för att det är tråkigt att spela något innan det släpps för att inte riktigt kännas riktigt nytt när det väl kommer.

Sedan är det också relativt svårt att veta hur många gamla spelare som kommer tillbaka och hur många nya, och vilka som inte fortsätter. Däremot kan man ju kräva utökad testning så att quests och andra saker fungerar när de väl är dags för släpp.

Medlem

Just nu är det runt 60-80 minuters väntetid för 1000+/- platser i kön. Jag har köat i ungefär två timmar och har gått ifrån plats 3000 till 1000.

Men när jag väl kommer in så får jag väl en disconnect som placerar mig på plats 3-4000 i kön igen.

Det är ganska tråkigt att Blizzard inte har hanterat situationen lite bättre med tanke på att man måste köpa ''speltid'' för att få spela WoW.

Inaktiv
Skrivet av Jeehao:

Just nu är det runt 60-80 minuters väntetid för 1000+/- platser i kön. Jag har köat i ungefär två timmar och har gått ifrån plats 3000 till 1000.

Men när jag väl kommer in så får jag väl en disconnect som placerar mig på plats 3-4000 i kön igen.

Det är ganska tråkigt att Blizzard inte har hanterat situationen lite bättre med tanke på att man måste köpa &#039;&#039;speltid&#039;&#039; för att få spela WoW.

Så kan man inte resonera. Du vet väl att du accepterar i avtalen att det kan uppstå problem osv? Om du inte nöjd så acceptera inte avalen i sånafall.

Jag begär inte mer speltid för att jag sover 1/3 av speltiden.

Kolla på en film, ta en promenad, läs en bok. Det blir bättre.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av posyko:

bevis på det eller bara undanflykt för att hinna med att fixa uppenbara problem dom redan har på just dom servrarna

Har du bevis för att det inte är en DDOS attack?

nope tror dock ej på det förrens bevis

12
Skriv svar