Kan Genesis Prime-uppdateringen rädda Wildstar?

Robot
Kan Genesis Prime-uppdateringen rädda Wildstar?
Medlem
Kan Genesis Prime-uppdateringen rädda Wildstar?

Warlords of Draenor släpps, alla MMOn verkar släppa expansioner för att hålla kvar sina spelare


signatur

Videomupp

Gen
Medlem

FFXIV hade free weekend förra helgen

Medlem

Jag är glad att se att Wildstar får uppdateringar men jag lär nog inte återvända trots allt. Det roligaste med spelet för mig var att hålla på med husbyggandet, vilket i slutänden hade för många gränser för att jag ordentligt skulle ha rum för att släppa lös fantasin. Men roligt var det medan det varade!

Istället stal Final Fantasy XIV tillbaka mig - något jag inte riktigt trodde skulle ske så lätt som det gjorde. Jag trivs i Final Fantasy miljön antar jag.

(Har de gjort några förbättringar angående prestandan i Wildstar ännu förresten? Minns att det var fruktansvärt illa optimerat vid start.)

Gen
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag är glad att se att Wildstar får uppdateringar men jag lär nog inte återvända trots allt. Det roligaste med spelet för mig var att hålla på med husbyggandet, vilket i slutänden hade för många gränser för att jag ordentligt skulle ha rum för att släppa lös fantasin. Men roligt var det medan det varade!

Istället stal Final Fantasy XIV tillbaka mig - något jag inte riktigt trodde skulle ske så lätt som det gjorde. Jag trivs i Final Fantasy miljön antar jag.

(Har de gjort några förbättringar angående prestandan i Wildstar ännu förresten? Minns att det var fruktansvärt illa optimerat vid start.)

Testade FFXIV i helgen och hade hellre kommit tillbaka till det än till Wildstar, köpte 15 dagar för någon månad sen men loggade bara in en gång. Prestandan är okej ute i vildmarken men så fort du kommer kommer till en stad så sjunker FPSen drastiskt. I huvudstäderna får jag 25-35fps.

Medlem

Wildstar var ett roligt spel. Tyvärr så fungerar inte action-baserade MMOs för mig då jag sitter på ett rätt så segt nät. När man har en sekund på sig att reagera på en inkommande AOE. Jag dodgar en sådan attack på min skärm men eftersom mitt nät är av modellen segt så sa servern att jag fortfarande stod kvar i sagd AoE. Fungerade inte riktigt att spela så för mig så jag var helt enkelt tvungen att avsluta mitt spelande i Wildstar.

Medlem

Hur många spelade Wildstar när det nådde sin peak och hur många spelar det nu? Tycker alltid att det är intressant med sån statistik.

Medlem

Rädda och rädda, marknaden har exploderat dem senaste åren.
Men ju fler och fler mmoän som släpps desto fler spelare kommer bli utspridda runt de spelen dem själva känner passar dem själv.
Det kanske inte är ett läge längre att satsa på att få flera miljoner spelare direkt.
Nu kommer jag vara sådan som tar upp WoW, men detta spel hade mycket mer än bara vara ett av dem första "lätta" mmo, den hade backstory, mycket nostalgi från alla i tidigare gamer generationer som spelade blizzards RTS spel, andra RPG som Diablo som kunde leverara en hype, samt en spelarbas som består av minst 10st av dina kompisar som börjar spela.
Detta på att WoW troligen kommer finnas kvar i all evighet, som antingen ett gratis spel, priv servrar, gör att det känns säkert att luta sig tillbaka till det då och då, jag vill inte ha ett spel som ändrar till F2P, P2W eller lägger den efter några år.
Det må inte vara det bästa där ute längre, men alla dessa faktorer är svåra att mäta sig med, speciellt om man siktar efter att ha lika många spelare som WoW en gång i tiden hade.

Dessa artiklar om att om MMO'n kommer klara sig är rätt så utjatade, markanden är helt annorlunda och det bör inte vara en fråga i sig längre, utan om det ens ska vara intressant är kanske en mer utvecklad tankte från er själva på hur dem kanske kan klara av det eller sammanfattad artikel från er(eller mig om ni vill ha en insändare) på klimatet i mmo världen.


signatur

Det är år 2012 nu, sluta upp med era ignoranta och idiotiska tankar.

Medlem

Jag älskar det här spelet och hoppas de hittar tillbaka till en hälsosam sub-siffra.

Just nu ska jag erövra Draenor med mitt raid-team men jag kommer fortsätta pvp'a i Wildstar sålänge jag får!

Medlem

Älskade spelet, synd att man måste leva med runt 30-40 fps om man kör med AMD. Jag fortsatte inte spela, åker ut till Draenor med kompisarna istället.

Medlem

Jag älskar Wildstar. Jag raidar 5 timmar 5 kvällar i veckan, om det går. För de guilder som tävlar om första datascape-clearen (40manna raid) är det smärtsamt uppenbart att utvecklarna har satt in en fight som är omöjlig att klara, för att hindra spelare att komma vidare.
Jag hoppas att Wildstar kommer att klara sig, men det kommer nog inte vara tack vare den här uppdateringen.

Medlem

Världen var fin, gillade gameplayet men uppdragen o sånt hängde man inte alls med i. Bara onödigt köttande, tröttnade vid lvl 25 typ, efter stt ha klickat bort alldeles för många quest dialoger som inge ger någon som helst inlevelse.

MEG
Medlem

Luktar som att det snart blir Free2play....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tyvärr är nog svaret nej på frågan om det kan rädda Wildstar. Vill verkligen tycka om spelet eftersom det finns många delar som är bra, men det är så sjukt rörigt och questen så ointressanta att jag aldrig kommer in i det. Finns många quest som i sig är rätt kul att utföra, men man har ingen aning om varför man gör dem då storyn presenteras på ett sagolikt dåligt sätt. Vidare tycker jag inte om spel där man tvingas in i grupper om man vill lira solo. Kan tyckas som ett märkligt val att välja ett MMO då, men det brukar inte vara ett problem i liknande spel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

1
Skriv svar