Alien: Isolation-patch tillbakadragen efter ny bugg

Robot
Alien: Isolation-patch tillbakadragen efter ny bugg
Alien: Isolation-patch tillbakadragen efter ny bugg

Hmm, kommer den felaktiga patchen ändå installers?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hur det förmodligen måste kännas som spelutvecklare:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Haha, precis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Redaktör
Skrivet av walter_iego:

Hmm, kommer den felaktiga patchen ändå installers?

Nej, den är nertagen.


signatur
Medlem

"One step forward and two step back"
"Nobody gets too far like that"
"One step forward and two steps back"
"This kind of dance can never last"

ZF
Medlem

nå, alla buggar kan ju inte förbättra upplevelsen.

Medlem
Skrivet av ZF:

nå, alla buggar kan ju inte förbättra upplevelsen.

https://www.youtube.com/embed/f558lvQMjl0

Grym bugg, som gör spelet ännu läskigare

Spelar dock ingen roll för mig, det va för läskigt redan innan....

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur det förmodligen måste kännas som spelutvecklare:

Tror många stora spelutvecklare börjar göra ett spel, sen ändrar de, sen ändrar de igen och igen och igen. Till slut har de en massa kod som bara ställer still onytta i bakgrunden. Bättre är det i så fall att slopa allt och börja bygga om från scratch. Förstår dessutom att det inte är hållbart i en studio med 100+ man, men då är det viktigare att de gör rätt från början och släpper ett stabilt spel (Kojima, Nintendo, Rockstar, Valve)

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av Puscifer:

Hur det förmodligen måste kännas som spelutvecklare:

Tror många stora spelutvecklare börjar göra ett spel, sen ändrar de, sen ändrar de igen och igen och igen. Till slut har de en massa kod som bara ställer still onytta i bakgrunden. Bättre är det i så fall att slopa allt och börja bygga om från scratch. Förstår dessutom att det inte är hållbart i en studio med 100+ man, men då är det viktigare att de gör rätt från början och släpper ett stabilt spel (Kojima, Nintendo, Rockstar, Valve)

Det är nog snarare så att all programutveckling sker på det sättet, att ta bort den 'onyttiga koden' kallas optimering och görs vanligtvis inte medan man skriver programmet eftersom det är ett väldigt ineffektivt sätt att arbeta.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Hur det förmodligen måste kännas som spelutvecklare:
http://i.imgur.com/buBBaq2.gif

Sådär känns det för de flesta utvecklare när man får in en bugrapport av typen "Det funkar inte"
Så tänk på att vara nogrannare när ni beskriver era bugrapporter då ni rapporterar fel som betatestare etc.

Medlem

Alien spelet (PS4) strulade idag för mig vid flera tillfällen. Och jag fick sända rapport om problemen till PSN . Detta var ändå ganska tidigt i spelet. Efter att jag sett monstret första gången och skulle transportera mig till en annan del Sevastopol. Laddade inte nya destinationen. Kom rätt men fick ladda om flera gånger. Bugg, bugg

Medlem

spelade hela pc versionen hade inga buggar^^

1
Skriv svar