Problem med den röda lampan på mitt Logitech G930

Problem med den röda lampan på mitt Logitech G930

Tjenare!

Nyligen fick jag ett ganska märkligt problem på min Logitech G930. Som vissa kanske vet så har detta headsetet en liten röd lampa på micen som ska lysa när micen är avstängd. Dessutom aktiveras den automatiskt om man fäller upp micen. Problemet som jag stötte på är dock att om jag fäller ner micen helt så aktiveras lampan också, även om micen fortfarande är på. Men om jag sätter micen i ett slags mellanläge mellan att vara helt uppe och helt nere, då är lampan avstängd. Men när micen sitter i detta mellanläge så är den alldeles för högt upp ändå. Det kanske inte låter som ett alltför stort problem, men det är ganska irriterande att konstant ha ett rött ljus i ögonvrån när man sitter och spelar. Om det är någon annan som haft samma problem eller vet ett sätt att stänga av lampan helt så vore det roligt om ni kunde höra av er.

Tackar på förhand
Emil J.

Medlem

Silvertejpa över lampan

Har inget bättre förslag tyvärr, låter som glapp nånstans i sladden.

Skrivet av DrDoom:

Silvertejpa över lampan

Har inget bättre förslag tyvärr, låter som glapp nånstans i sladden.

Ja, det får nog bli någon slags hobo-lösning, eftersom det inte går att hitta en enda person på Google som haft samma problem.

Medlem

Du har ingen garanti kvar? Och det går inte att ställa in i hörlurarnas mjukvara? Testat på någon annan dator?

Skrivet av Bojkott:

Du har ingen garanti kvar? Och det går inte att ställa in i hörlurarnas mjukvara? Testat på någon annan dator?

Jag köpte headsetet för flera år sen så jag tvivlar på att det finns nån garanti kvar. En konstig sak är dock att om man har ett Logitech G35 (som är nästan exakt som G930 förutom att det har sladd) så går det att stänga av lampan i mjukvaran, men det valet finns inte på G930.

1
Skriv svar