Xbox One hänger regionslås på marknadsplatsen *

Robot
Xbox One hänger regionslås på marknadsplatsen *
Medlem
Xbox One hänger regionslås på marknadsplatsen *

ohhhh BAMMM där sjönk försäljningen några % till av deras konsol

k3m
Medlem

Haha! Vilken jävla skitkonsol. Vilken tur att jag inte köpt skiten ännu

Medlem

Eh va, funkar röstkommandon bara på engelska, va dåligt:/

Skulle va najs om man kunde konfiguera röstkommando själv på så sätt att man typ väljer i en lista vilket kommando man vill ändra sen trycker man på en knapp för att "spela in" vilket kommando man vill ha för just det kommandot. Skitsamma vilket språk det är.

Medlem

Man kan ju gissa att skattemyndigheten ligger på för att få in moms på all online försäljning - vilket bidrar stort till lägre priserna.

Välkommen till övervakningssamhället allihop.

Medlem

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Men för helvete. Haft min på UK hela tiden av den anledning att jag vill ha allt på engelska och fungerande röstkommandon. Börjar ju undra vad den här förseningen i Sverige egentligen var till för. Skandal.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Då kan jag lika gärna sälja min kinect.. Idiotiskt är vad detta är..

Medlem

Vart har du fått denna info ifrån?

Avstängd
Skrivet av Puscifer:

Jag förstår inte poängen med Xbox One. Vad har den för säljpunkter egentligen?

Inga... Om man bor utanför usa dvs.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

#sucicide Spel på svenska funkar bara inte.

Ett påtivngat språkbyte fyller ingen helst funktion.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

MInns när jag köpte Forza Horizon digitalt till xbox 360 och startade upp det... och alla pratade svenska. The horror.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Xone har för tillfället bättre spel än ps4 vilket är en(den enda?) anledningen till att köpa en just nu över ps4an.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Microsoft och sony släpper i stort sätt samma spel

Avstängd
Skrivet av Kleptoman:

Xone har för tillfället bättre spel än ps4 vilket är en(den enda?) anledningen till att köpa en just nu över ps4an.

Detta är ju dock en åsikt och inte fakta


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Har inte behövt ändra någonting. Kör fortfarande engelskt och handlar mina spel i us shopen. Kör en gratis amerikansk vpn på telefonen, går in i store genom smartglass och sen är det bara att handla på. Eller så kan man helt enkelt köpa ett Xbox points gift card.

Medlem

Så jävla dåligt att man inte kan välja språk själv efter man valt Sverige som region.
Blir illamående av att spela spel på svenska!

Medlem

Xbox One har väl ingen knapp för inspelningsfunktionen på sin handkontroll? Hur aktiveras denna framöver?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Xbox One har väl ingen knapp för inspelningsfunktionen på sin handkontroll? Hur aktiveras denna framöver?

dubbelklicka guideknappen sen tryck x


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

men va fan!?
Att man inte kan fortsätta handla på amerikanska market är väl en sak, men att man ska tvingas ha Xboxen på svenska är ju värdelöst.
Hoppas verkligen det fixas snabbt

Medlem

Undra vad som händer med mitt Halo som är köpt över amerikanska store då
hoppas det fortfarande fungerar.

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

MInns när jag köpte Forza Horizon digitalt till xbox 360 och startade upp det... och alla pratade svenska. The horror.

Som tur är så gör de inte det i tvåan


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Detta var ju jävligt fult gjort av Microsoft. Allt för att tjäna extra pengar på spel som säljs dyrare i andra länder. Men detta måste ju få konsumenter att avstå från att köpa konsolen. Idioti.

Hoppas inte Sony följer detta. Dock skulle det inte förvåna mig om de gjorde likadant.

Medlem

Om ni vill ge feedback angående ert missnöje om regionslåsning (dvs. språk låst till regioner) så kan ni gå in här:

https://xbox.uservoice.com/forums/253802-home-settings/sugges...

Glöm ej att rösta upp posten så att den får mer uppmärksamhet från Microsofts sida.

Medlem

VAFAN! har väntat på att de ska låsa upp så man kan ha vilket jäkla språk man vill men istället begränsar de det ännu mer!

Fattar inte hur de kan ha tagit ett sådant jätte kliv bakåt, allt var tusengånger bättre på xbox 360.

Medlem

Men det här e fakta playstation 4 smiskar Xbox 1 lätt

Medlem

I egenskap av finlandssvensk kan jag berätta att en finskspråkig konsol inte är något jag tänker slänga pengar på. Hur fan tänker de?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Fanken vad dom skall hålla på och strula. Försöker verkligen gilla Xone då jag planerar köpa den längre fram men det blir svårare var dag som går. Känns bäst att hålla kvar vid 360n ett tag till. Det verkar nästan som att de är oroliga för att någon annan än amerikaner skall gilla den. Kanske får bli en PS4 trots allt!

dmn
Medlem

Priset på nånting kan vara lågt, inte billigt!

Medlem

Att man låser den digitala butiken kan jag förstå men att låsa språkval? Varför?

Det låter ju helt rubbat!

Skriv svar