Dayz – ät upp dina vänner och bli sjuk i huvudet

Robot
Dayz – ät upp dina vänner och bli sjuk i huvudet
Medlem
Dayz – ät upp dina vänner och bli sjuk i huvudet

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?


signatur

I drank what?

Inaktiv

Hur kan man få hjärnskada av ej tillagad människokött, om det inte är infekterat? Får man det av andra djur också?

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Hur kan man få hjärnskada av ej tillagad människokött, om det inte är infekterat? Får man det av andra djur också?

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Creutzfeldt-Jakobs...

Ja, du kan få hjärnskador av nötkött, kanibalism är som tur ej så vanligt att man vet att man kan smittas av sjs smittade människor men i teorin borde det gå eftersom man kan smittas av ko kött.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Hur kan man få hjärnskada av ej tillagad människokött, om det inte är infekterat? Får man det av andra djur också?

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Kuru_(disease)
http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Prion

Ja det kan man få. Galna kosjukan tex.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

Normalt håller jag med dig, och står inte på den här sidan av argumentet. Men Rapelay och också "bara ett spel". Man kan väl iaf få ventilera och diskutera bitar av spel som man känner ligger nära gränsen?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Hur kan man få hjärnskada av ej tillagad människokött, om det inte är infekterat? Får man det av andra djur också?

Ja, framförallt om du äter ryggrad eller hjärna. Finns bakterier där du inte vill ha i resten av ditt system.

Medlem

Man kan ju redan sätta på folk handklovar, sätta en säck över deras huvud och chocka dem med en cattle-prod så vafan. Det enda som oroar mig lite är att det kan göra att folk blir ännu mer benägna att bara skjuta direkt, borde finnas många nackdelar med att äta människa, permanent sjukdom, att det inte ger så mycket näring (i en postapokalyptisk värld är väl de flesta ganska seniga och undernärda) osv. för att motverka det.

Medlem

Sanctuary for all
Community for all
Those who arrive survive


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

Nu tycker jag absolut inte att kannibalism är "too far", men det är utan tvekan en större "moralisk tveksamhet" (för att citera FZ) än zombies.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Så det måste vara en "fanboi" för att denne inte delar din åsikt?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Så det måste vara en "fanboi" för att denne inte delar din åsikt?

"...OM jag råkade..."

Det var den moraliska aspekten vi pratade om, inte varför försvaret kom så intensivt och snabbt. Saken känns dock rätt utagerad vid det här laget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Better to rest in peace in the warm body of a friend than in the cold ground.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Soulless:

Så det måste vara en "fanboi" för att denne inte delar din åsikt?

"...OM jag råkade..."

Det var den moraliska aspekten vi pratade om, inte varför försvaret kom så intensivt och snabbt. Saken känns dock rätt utagerad vid det här laget.

Förstår inte varför en känslig pojk som du spelar spel om du tar illa upp så fort man använder vapen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Sanctuary for all
Community for all
Those who arrive survive

Tänkte precis samma sak

Medlem

WOHO...eller....vänta nu, vad var det egentligen de la till i spelet? En funktion som gör att man KAN äta något men sen leder till din död. Är inte den extremt kontraproduktiv.

Visst du blir mätt en stund sen blir du sinnessjuk som sedan leder till din död. Känns som en funktion som är TOTALT meningslös.

Nästa uppdatering "Ät bark från träd, få ont i magen, bli extremt bajsnödig, dö av magbesvär"

Medlem
Skrivet av Duffer:

WOHO...eller....vänta nu, vad var det egentligen de la till i spelet? En funktion som gör att man KAN äta något men sen leder till din död. Är inte den extremt kontraproduktiv.

Visst du blir mätt en stund sen blir du sinnessjuk som sedan leder till din död. Känns som en funktion som är TOTALT meningslös.

Nästa uppdatering "Ät bark från träd, få ont i magen, bli extremt bajsnödig, dö av magbesvär"

Risk för sjukdom, inte garanterad.

Inaktiv

Föreställ er att ni är i skogen mitt i natten med bara en ficklampa och plötsligt hör ni skrattande röster bakom er.

Medlem

Tänker på det senaste avsnittet av the walking dead när jag såg detta


signatur

Veni Vidi Vice

Medlem
Skrivet av Draug:
Skrivet av Duffer:

WOHO...eller....vänta nu, vad var det egentligen de la till i spelet? En funktion som gör att man KAN äta något men sen leder till din död. Är inte den extremt kontraproduktiv.

Visst du blir mätt en stund sen blir du sinnessjuk som sedan leder till din död. Känns som en funktion som är TOTALT meningslös.

Nästa uppdatering "Ät bark från träd, få ont i magen, bli extremt bajsnödig, dö av magbesvär"

Risk för sjukdom, inte garanterad.

Precis. Lite som konceptet med rutten frukt. Man kan äta det som en sista utväg för att inte svälta ihjäl, men om man har otur blir man sjuk av det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Sanctuary for all
Community for all
Those who arrive survive

Blev tamejfan illamående av det avsnittet

Medlem

Brukar fråga i varje post om DZ, har de fixat "unforgivable bug" där zombies kutar genom väggarna? För mig är det omöjligt att spela ett så trasigt spel, det ger nästan Dice-vibbar.

Väntar ivrigt men tydligen väldigt länge på att detta ska åtgärdas och göra ett Kalle Anka spel till ett bra spel. Nån som vet om och om inte annat när det kan tänkas åtgärdas?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Brukar fråga i varje post om DZ, har de fixat "unforgivable bug" där zombies kutar genom väggarna? För mig är det omöjligt att spela ett så trasigt spel, det ger nästan Dice-vibbar.

Väntar ivrigt men tydligen väldigt länge på att detta ska åtgärdas och göra ett Kalle Anka spel till ett bra spel. Nån som vet om och om inte annat när det kan tänkas åtgärdas?

Trasigt spel? Har du hört talas om alpha? Det är mer tech-test än spel för tillfället.

Medlem

Things just went full retard! Men ganska ballt ändå d:-]

Medlem
Skrivet av Rwaat:
Skrivet av Pjotor:

Sanctuary for all
Community for all
Those who arrive survive

Tänkte precis samma sak

Jag med

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av jonis:

Öööh, vet inte riktigt hur jag känner här faktiskt. Too far?

Zombies som äter människor är OK men du drar gränsen vid mänsklig kannibalism?

NPC zombies som jagar och vill äta upp dig är en sak. När spelare börjar jaga andra spelare för att flå, bena ur och käka varandra är något annat. Känner jag iaf, men jag ber om ursäkt om jag råkade kittla någon fanboi-nerv.

Det är bara ett spel...

Normalt håller jag med dig, och står inte på den här sidan av argumentet. Men Rapelay och också "bara ett spel". Man kan väl iaf få ventilera och diskutera bitar av spel som man känner ligger nära gränsen?

DayZ är en zombie apokalyps simulator, och vad passar inte bättre in än att nöden har ingen lag när det gäller mat med? Även i verkliga livet så skulle kannibalism existera om bristen på mat skulle förekomma under en apokalyps.

Kolla bara på en kille för några år sedan som kraschade med en helikopter eller vad det var, han åt upp sina vänner som hade dött för att dom hade ingen mat med sig så han hade inte precis något val.
Tror inte du vet hur människor fungerar när man börjar svälta, då öppnas sinnen som man annars inte trodde skulle hända så som sökandet efter mat och man äter då det man får tag i för att ens överleva.

Förstår inte varför man ska bli till sig för att sånt här sätts in i spel, gå och spela kort istället för där lovar jag dig du slipper såna här "hemskheter" då.

Medlem
Skrivet av frexer:

Tänker på det senaste avsnittet av the walking dead när jag såg detta

Inte senaste, det är typ 2-3 avsnitt tidigare du syftade på

12
Skriv svar