Lost Ark är ett isometriskt mmo – spana in gameplay!

SoL
Medlem

Kan dom inte bara använda ett gammal hederligt svärd lr yxa och magi i måttlig mängd. Just nu ser de ut som dom spränger atombomber över hela skärmen i varenda fight, jag ser ju inte vad som händer

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Kimpur:

Kvinnorna har för stora bröst, vi ringer F!

Jag hoppas på byst DLC

Som i Age of Conan där du kan köpa en buff som ger större tuttar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Kimpur:

Kvinnorna har för stora bröst, vi ringer F!

Jag hoppas på byst DLC

Som i Age of Conan där du kan köpa en buff som ger större tuttar.

Var det inte Soul Calibur som hade bröst DLC.. Sjukt nice ju.

Medlem

När jag ser detta så tycker jag faktiskt det är konstigt att inte Blizzards Diablo 3 är lika snyggt. Hela trailern ger mig det intrycket att spelets grafik verkligen är påkostad... och det ser kul ut, riktigt kul ut.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Verkade lovande oooch sen när han drog fram svärdet blev det too much... WTF?! Nej säger jag bara, kan ju vara något realistiska iallafall...

Hehe, reagerade också på det. Vi pratar trots allt om en asiatisk studio här, och mega-über-stora svärd är mer norm än undantag.

Kolla dock vidare på klippet, riktigt imponerande måste jag säga, och dessutom helt oväntat för min del. Skall följas!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av robbis:
Skrivet av Kimpur:

Kvinnorna har för stora bröst, vi ringer F!

Jag hoppas på byst DLC

Som i Age of Conan där du kan köpa en buff som ger större tuttar.

Var det inte Soul Calibur som hade bröst DLC.. Sjukt nice ju.

Äger bara Soul Blade och Soul Calibur 4 och tror inte jag sett något bröst dlc.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SoL:

Kan dom inte bara använda ett gammal hederligt svärd lr yxa och magi i måttlig mängd. Just nu ser de ut som dom spränger atombomber över hela skärmen i varenda fight, jag ser ju inte vad som händer

Välkommen till sydostasiatiska spelbranschen.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

När jag ser detta så tycker jag faktiskt det är konstigt att inte Blizzards Diablo 3 är lika snyggt. Hela trailern ger mig det intrycket att spelets grafik verkligen är påkostad... och det ser kul ut, riktigt kul ut.

Är det egentligen så konstigt? Diablo 3 är 2,5 år gammalt och hinner troligtvis fylla tre innan det här spelet når marknaden.

Dessutom är ju inte genren känd för att imponera med bra grafik.

Medlem

Måste säga att grafiken var något i hästväg. Och spelet verkar bra i övrigt om man nu kan plocka det ur en kort trailer. Nu om någon bara kunde ta detta och göra ett spel där allt inte är totalt överdrivet hela tiden. Visst att detta är ett typiskt asiatiskt spel men även väst överdriver allt för ofta.

Verkar vara fler med mig här som tycker så. Det är ju trevligt så jag slipper känna mig helt ensam. Kan verkligen inte förstå vad folk tycker är häftigt med ett tre meter långt svärd med extra krusiduller. Det är en så korkad lösning så det finns inte. Och dumhet är inte coolt...

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av DarkZide8:

När jag ser detta så tycker jag faktiskt det är konstigt att inte Blizzards Diablo 3 är lika snyggt. Hela trailern ger mig det intrycket att spelets grafik verkligen är påkostad... och det ser kul ut, riktigt kul ut.

Är det egentligen så konstigt? Diablo 3 är 2,5 år gammalt och hinner troligtvis fylla tre innan det här spelet når marknaden.

Dessutom är ju inte genren känd för att imponera med bra grafik.

Nej, det är väl egentligen inte så konstigt och jag känner ju till Blizzards grafik-policy ("alla ska kunna spela") men ändå... så stora de är, så mycket pengar de har, så mycket tid de lade ner på det och hur efterlängtat Diablo 3 var - man kan ändå inte låta bli känna sig lite snopen när nån random koreansk spelfirma bara visar upp detta och de ser 100 gånger coolare ut än D3.

Medlem

efter torchlight 1-2 som var fantastiskt så testar man ju alla såna här spel ändå


signatur

//monster

Medlem

Ser väldigt bra ut, gillar tyngden i striderna


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Isometriskt mmo, tänkte direkt: JAAA någon har insett att folk vill ha något nytt i stil med Ultima Online!! Och vad får man, asiatisk diablo klon.. snacka om att besvikelsen var total.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser ut som att karaktärerna har låst utrustning, åtminstone utseendemässigt? Känns i så fall som en ganska stor turnoff i ett MMO. Någon info om hur många karaktärer/klasser det kommer finnas?

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag är väldigt emot spel som liknar World of Warcraft (trollformler och sånt), men det här ser riktigt jävla intressant ut! Jag tokälskar verkligen esteten, ljudet, miljön och effekterna på trollformlerna. Detta kommer jag läsa mer om så fort mer information kommer från spelet.

Är du verkligen seriös? Tror du på fullaste allvar att wow är först med formler m.m? Var det mysigt under stenen?

Moderator | Testpilot
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Jag är väldigt emot spel som liknar World of Warcraft (trollformler och sånt), men det här ser riktigt jävla intressant ut! Jag tokälskar verkligen esteten, ljudet, miljön och effekterna på trollformlerna. Detta kommer jag läsa mer om så fort mer information kommer från spelet.

Är du verkligen seriös? Tror du på fullaste allvar att wow är först med formler m.m? Var det mysigt under stenen?

På vilket sätt skrev han det? Gav bara World of Warcraft som ett exempel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Isometriskt i vilket universum? detta ser ut som vanlig 3D.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Moderator | Testpilot
Skrivet av O-san:

Isometriskt i vilket universum? detta ser ut som vanlig 3D.

http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_graphics_in_video_game...
http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection

Jag tror du är smart nog att förstå vad de menar, men här har du länkar iallafall.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker det är roligt när folk klagar på att spel är orealistiska, har overkligt stora vapen, udda kroppar etc.

För det är ju just därför vi sspelar spel. För att kunna spela verkliga saker i verkliga livet.


signatur
Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Jag är väldigt emot spel som liknar World of Warcraft (trollformler och sånt), men det här ser riktigt jävla intressant ut! Jag tokälskar verkligen esteten, ljudet, miljön och effekterna på trollformlerna. Detta kommer jag läsa mer om så fort mer information kommer från spelet.

Är du verkligen seriös? Tror du på fullaste allvar att wow är först med formler m.m? Var det mysigt under stenen?

Vart sa jag att World of Warcraft är det första spelet i världen som började använda sig av trollformler?

Ne, du. Det klassiska spelet från id Software, Raven Software och GT Interactive: Hexen: Beyond Heretic från 1996, använder sig av trollformler. Om Hexen: Beyond Heretic är det första spelet i världen som använder sig av trollformler, vet jag dock inte (nu menar jag inom PC-världen och inte till exempel brädspel, för då är det väl Dungeons & Dragons från 1974 som gäller?).

Medlem

Förvånad över att ingen ens nämner Lineage Eternal i detta sammanhang.

http://www.youtube.com/watch?v=sCdbdsFgNGI

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Jag är väldigt emot spel som liknar World of Warcraft (trollformler och sånt), men det här ser riktigt jävla intressant ut! Jag tokälskar verkligen esteten, ljudet, miljön och effekterna på trollformlerna. Detta kommer jag läsa mer om så fort mer information kommer från spelet.

Är du verkligen seriös? Tror du på fullaste allvar att wow är först med formler m.m? Var det mysigt under stenen?

På vilket sätt skrev han det? Gav bara World of Warcraft som ett exempel.

med tanke på hur han skrev och hur han brukar vanligen med så tänkte jag som ut efter hans kommentar att wow faktiskt var det första med sånt här. Tyckte inte alls att det där såg ut som ett exempel tyvärr

Inaktiv
Skrivet av zliddret:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av nhagyavi:

Jag är väldigt emot spel som liknar World of Warcraft (trollformler och sånt), men det här ser riktigt jävla intressant ut! Jag tokälskar verkligen esteten, ljudet, miljön och effekterna på trollformlerna. Detta kommer jag läsa mer om så fort mer information kommer från spelet.

Är du verkligen seriös? Tror du på fullaste allvar att wow är först med formler m.m? Var det mysigt under stenen?

På vilket sätt skrev han det? Gav bara World of Warcraft som ett exempel.

med tanke på hur han skrev och hur han brukar vanligen med så tänkte jag som ut efter hans kommentar att wow faktiskt var det första med sånt här. Tyckte inte alls att det där såg ut som ett exempel tyvärr

Men det var ett exempel.

Medlem

Frågan är, kommer det vara f2p? Jag såg inga drops heller i videon, men det lär det ju finnas.

12
Skriv svar