Assassin's Creed: Unity – det här ingår i patch 3

Robot
Assassin's Creed: Unity – det här ingår i patch 3

Ubisoft ligger i som små illrar för att få fason på spelet.

#assassins-creed-unity, #ubisoft


Medlem
Assassin's Creed: Unity – det här ingår i patch 3

Det är så jävla sjukt att dom lägger fokus på det före optimering.

Det som är ännu sjukare är att Patch 1 funkade asbra för mig, men Patch 2 gjorde spelet ospelbart.

Medlem

Jag har generellt sett inga större problem med spelet, jag spelar det för fullt och har fruktansvärt roligt med det.

Största problemen jag upplever är att synkningen med companion-appen inte funkar. När man låser upp kistor i appen så går det inte öppna i spelet. Men det är rätt sekundärt.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag brukar inte gnälla på day-one patchar och sånt. Men tre patchar på en vecka? Till och med jag tycker att det är lite dålig stil av ett större företag...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag brukar inte gnälla på day-one patchar och sånt. Men tre patchar på en vecka? Till och med jag tycker att det är lite dålig stil av ett större företag...

Det är ju bättre att inte patcha över huvud taget....

Det är väl bättre att patcha de viktigaste sakerna först, så det kommer fler snabbare, än att vänta på en massiv patch i flera veckor?

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Börja inte nu igen, det har diskuterats massor i nyheter, du behöver väl inte sätta igång den trista diskutionen här också?

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av WarpGuN:

Börja inte nu igen, det har diskuterats massor i nyheter, du behöver väl inte sätta igång den trista diskutionen här också?

konsumenterna förtjäna att veta...så kanske Ubisoft lär sig en liten läxa.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av WarpGuN:

Börja inte nu igen, det har diskuterats massor i nyheter, du behöver väl inte sätta igång den trista diskutionen här också?

konsumenterna förtjäna att veta...så kanske Ubisoft lär sig en liten läxa.

Med patch 3 på gång efter bara några dagar, så tror jag Ubisoft är medvetna om deras misstag.

Redaktör
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av WarpGuN:

Börja inte nu igen, det har diskuterats massor i nyheter, du behöver väl inte sätta igång den trista diskutionen här också?

konsumenterna förtjäna att veta...så kanske Ubisoft lär sig en liten läxa.

Det här har vi skrivit efter recensionen:

- Både höga och låga betyg för ACU
- Ubisoft erkänner problem med ACU
- De 5 bisarraste ACU-glitcharna
- Enkelt knep kan fixa ACU
- Vi testar ACU-prestandan på pc

Jag tror folk vet nu. Och sista stycket i den här nyheten är väl ganska tydligt med varför buggarna inte sänkte vårt betyg?]


signatur
Testpilot

Ja detta är nog sista Assassins creed spelet jag köper om de skall fortsätta på detta spåret.

Kistor som inte kan öppnas i spelet för man inte kör mobilappen , betalversion av mobilappen med microtransactioner och paywall i appen liknande gratisappar.

Sådant är värre än lite buggar ur en designmässig synvinkel.
Särskilt då Black Flag hade betydligt bättre mobilapp , som var gratis och knöts in i spelet betydligt bättre än Unity.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Propy:

Jag brukar inte gnälla på day-one patchar och sånt. Men tre patchar på en vecka? Till och med jag tycker att det är lite dålig stil av ett större företag...

Det är ju bättre att inte patcha över huvud taget....

Det är väl bättre att patcha de viktigaste sakerna först, så det kommer fler snabbare, än att vänta på en massiv patch i flera veckor?

ja, det är det jag menar. Spelet ska inte behövas patchas så mycket så snabbt. Jag förstår att man kanske fixar en del buggar efter att spelet skickats till butiker och det skickas ut som en day-one patch. Men detta känns inte helt rätt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Propy:

Jag brukar inte gnälla på day-one patchar och sånt. Men tre patchar på en vecka? Till och med jag tycker att det är lite dålig stil av ett större företag...

Det är ju bättre att inte patcha över huvud taget....

Det är väl bättre att patcha de viktigaste sakerna först, så det kommer fler snabbare, än att vänta på en massiv patch i flera veckor?

ja, det är det jag menar. Spelet ska inte behövas patchas så mycket så snabbt. Jag förstår att man kanske fixar en del buggar efter att spelet skickats till butiker och det skickas ut som en day-one patch. Men detta känns inte helt rätt.

Det är bara positivt att dom patchar, varför letar du efter saker att klaga på?

Gen
Medlem

Jag är så glad att jag inte köpte spelet på releasedagen.

alla patcher är ointressanta innan dom har fixat frameraten .. samma trams med rome 2 .. tog ett år innan det gick att spela på riktigt.

Medlem

"Ubisoft ligger i som små illrar"

Hade företag som Ubisoft faktiskt släppt -färdiga- spel med så få buggar som möjligt, så kanske företagen kunde fokusera mer på nytt innehåll efter launch, istället för att behöva städa bort massa buggar konstant.

Hur länge till ska vi som konsumenter/gamers fortsätta tillåta företagen att släppa ofärdiga spel?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Det är ju bättre att inte patcha över huvud taget....

Nej. Det är bättre om företagen faktiskt släpper färdiga spel. Och låta recensenter som TotalBiscuit m.fl släppa sina recensioner före launch. Ubisoft total blockerade recensionerna till Assassin's Creed: Unity innan launch, antagligen just pga dessa problem som nu uppstått.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Efter många om och men fick jag till slut lite flyt på spelet, och 5 utav 5? Spelet är exakt likadant som alla andra fast med snyggare grafik.

Säg mig, hur många ggr har man inte tagit fast tjuven? Säg mig, hur många ggr har man inte stoppat dom kriminella? Och säg mig, är det verkligen kul att göra det 20 ggr irad?

Medlem

Funkar ganska bra för mig. Det enda stora problemet är att spelet får för sig 10-15 sekundersfrysning nån gång ibland.

När jag fipplade med grafikinställningarna första gången startade spelet om datorn också..

Annars har det funkat Köpte dock ett 970 för detta.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Propy:

Jag brukar inte gnälla på day-one patchar och sånt. Men tre patchar på en vecka? Till och med jag tycker att det är lite dålig stil av ett större företag...

Det är ju bättre att inte patcha över huvud taget....

Vem tror du att du är? Sätt dig ner.

Det handlar om att man ska kunna förvänta sig mer från ett spel av den här kalibern. Det borde gått rätt till redan från början.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Skrivet av nils45:

Spelet är exakt likadant som alla andra fast med snyggare grafik.

Du ser nog inte skogen för alla träd.

Allt och då menar jag nästan allt är lite förändrat till det bättre.

Bättre fighting, bättre stealth, mer varierade side quests, bättre Parkour, bättre customization, Co-op, detektiv quests, mer levande värld etc etc.


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av nils45:

Spelet är exakt likadant som alla andra fast med snyggare grafik.

Du ser nog inte skogen för alla träd.

Allt och då menar jag nästan allt är lite förändrat till det bättre.

Bättre fighting, bättre stealth, mer varierade side quests, bättre Parkour, bättre customization, Co-op, detektiv quests, mer levande värld etc etc.

Du är lite rolig :), samtidigt som jag påpekar att det är likadant så påpekar du bara sakerna som har blivit bättre, alltså är det fortfarande samma saker fast bättre. Fast det finns inget och diskutera direkt, jag har antagligen spelat för många AC spel för att ha kul med dom.

Föresten, när släpps den här patchen?

Medlem

Det är synd att de snart har släppt tre patchar nu utan att fokusera fullt ut på att lösa alla framerate-relaterade problem i en och samma patch. I patch tre så nämns inte ens detta som en åtgärd utan det enda man får höra från Ubisoft är att allt som har med FPS att göra "ska åtgärdas och att teknikerna jobbar på det", känns lite som en svar från 1:st line support när de inte har en susning om vad de håller på med. -_-
Känns också som att de kommer låta det rinna ut i sanden, men vi får se..

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Propy:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Propy:

Jag brukar inte gnälla på day-one patchar och sånt. Men tre patchar på en vecka? Till och med jag tycker att det är lite dålig stil av ett större företag...

Det är ju bättre att inte patcha över huvud taget....

Det är väl bättre att patcha de viktigaste sakerna först, så det kommer fler snabbare, än att vänta på en massiv patch i flera veckor?

ja, det är det jag menar. Spelet ska inte behövas patchas så mycket så snabbt. Jag förstår att man kanske fixar en del buggar efter att spelet skickats till butiker och det skickas ut som en day-one patch. Men detta känns inte helt rätt.

Det är bara positivt att dom patchar, varför letar du efter saker att klaga på?

Det är väl inte positivt att ett spel är så ofärdigt att det behöver tre patchar under första veckan?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skrivet av nils45:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av nils45:

Spelet är exakt likadant som alla andra fast med snyggare grafik.

Du ser nog inte skogen för alla träd.

Allt och då menar jag nästan allt är lite förändrat till det bättre.

Bättre fighting, bättre stealth, mer varierade side quests, bättre Parkour, bättre customization, Co-op, detektiv quests, mer levande värld etc etc.

Du är lite rolig :), samtidigt som jag påpekar att det är likadant så påpekar du bara sakerna som har blivit bättre, alltså är det fortfarande samma saker fast bättre. Fast det finns inget och diskutera direkt, jag har antagligen spelat för många AC spel för att ha kul med dom.

Föresten, när släpps den här patchen?

Aa du tänker så trodde du menade att allt är exakt samma, inget förbättrat


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar