GTA V – de första recensionerna är ute

Robot
GTA V – de första recensionerna är ute

Surprise surprise – spelpressen gillar även PS4- och Xbox One-versionerna av GTA V.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-north


Medlem
GTA V – de första recensionerna är ute

5/5?

Medlem

Brukar inte köpa samma spel 2 gånger men nu blir man sugen!


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Brukar inte köpa samma spel 2 gånger men nu blir man sugen!

Jag tänkte likadant, men det kommer lätt bli ett köp till PC

Medlem

Får slåss med the Last of Us Remastered om årets spel...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tyckte inte gta 5 var så bra tyvärr. Jag fastnade aldrig för storyn.

Medlem

GTA V kvalar definitivt in på min topp-3 lista över bästa spel ever. Jävlar va bra det var till PS3. Blir nog ett ex till PS4 också till vintern.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

5/5?

9 eller 4.5 kan jag tänka mig att det skulle kunna förtjäna... men MAX betyder att spelet är "fulländat". Och det finns inte ett enda spel som förtjänar MAX betyg.

Medlem

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

Medlem

Dags att plocka ut semesterdagarna och be ge sig till Los Santos återigen.

dmn
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Pholiage:

5/5?

9 eller 4.5 kan jag tänka mig att det skulle kunna förtjäna... men MAX betyder att spelet är "fulländat". Och det finns inte ett enda spel som förtjänar MAX betyg.

Om inget kan få högsta betyg är det en felaktig betyggsskala.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Pholiage:

5/5?

9 eller 4.5 kan jag tänka mig att det skulle kunna förtjäna... men MAX betyder att spelet är "fulländat". Och det finns inte ett enda spel som förtjänar MAX betyg.

Sant man kan ju inte spela som kvinna i SP

Någon som vet om det kommer finnas fler butiker man kan gå in i? Fanns inte särskilt många på xbox 360/ps3 versionen.

Medlem

Har det redan till ps3 och med tanke på hur trasigt det fortfarande är online så borde man ju inte... Men kan inte låta bli! Blir ett köp imorrn!

Medlem

Haha, Kotakus betyg ^^

Jag har börjat uppskatta den sidan mer och mer...MEN frukta inte FZ. Jag kommer inte överge er.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kotaku: Yes. Det är så ett betyg ska se ut!

Medlem

Håller med ovanstående kommentarer:
Kotakus YES/NO är ett skitbra system. Skit i att sätta exakta siffror för att försöka definiera hur bra spelet är, och istället bara ställa sig frågan: "Är det här spelet kul och värt att spela?" Svar: Ja/Nej/Kanske och sen en utförlig recension och en lista med bra och dåliga saker.

Finns inget spel som alla skulle säga är 93% eller 78% eller whatever. Men t.ex. Halflife 2 kan i stort sett alla säga är bra nog för att rekommenderas till alla, även fast jag själv aldrig fastnade för det.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Pholiage:

5/5?

9 eller 4.5 kan jag tänka mig att det skulle kunna förtjäna... men MAX betyder att spelet är "fulländat". Och det finns inte ett enda spel som förtjänar MAX betyg.

Jag antar att du aldrig spelat Baldurs Gate 2! I sin helhet (oavsett om du spelat det eller inte) är det världens mest kompletta spela.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

This. Eftersom jag gillar spel med stark story och välskrivna karaktärer har jag försökt med gta, 3, 4 och 5 på rekommendation av recensioner. Tyvärr verkar spelmedia hamnat i någon sorts masspsykos vad gäller gta-spelen där slarvigt tillyxade sexistiska och rasistiska stereotyper blir "djupa personligheter", tramsiga premisser blir "djupt och meningsfullt berättande" och där enformigt gameplay där det bara går att ta sig vidare på ett sätt blir "total frihet". Antagligen beror det på att gta var "det förbjudna spelet" en gång för länge sedan och att man om man dissar det tror att man dissar hela spelmediet.

Redaktör
Skrivet av Apministern:

Haha, Kotakus betyg ^^

Jag har börjat uppskatta den sidan mer och mer...MEN frukta inte FZ. Jag kommer inte överge er.

Skrivet av Luciphear:

Kotaku: Yes. Det är så ett betyg ska se ut!

Skrivet av DrDoom:

Håller med ovanstående kommentarer:
Kotakus YES/NO är ett skitbra system. Skit i att sätta exakta siffror för att försöka definiera hur bra spelet är, och istället bara ställa sig frågan: "Är det här spelet kul och värt att spela?" Svar: Ja/Nej/Kanske och sen en utförlig recension och en lista med bra och dåliga saker.

Finns inget spel som alla skulle säga är 93% eller 78% eller whatever. Men t.ex. Halflife 2 kan i stort sett alla säga är bra nog för att rekommenderas till alla, även fast jag själv aldrig fastnade för det.

Yes/No - intressant men trubbigt. Vilket väljer man för alla de där halvintressanta spelen (och de är många)? Tänker även att 1-5-skalan ändå är någorlunda nära Yes/No: 4-5 är ju Yes, 1-2 är No och 3 är... tja, alla de där halvintressanta spelen.


signatur
Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Pholiage:

5/5?

9 eller 4.5 kan jag tänka mig att det skulle kunna förtjäna... men MAX betyder att spelet är "fulländat". Och det finns inte ett enda spel som förtjänar MAX betyg.

Om inget kan få högsta betyg är det en felaktig betyggsskala.

Oavsett skala så finns det ju alltid ett MAX-värde. Och visst skulle väl ett spel KUNNA få belönas med ett MAX-betyg.

Så är det ju också en fråga vad han/hon som recenserar spelet kollar på... och ifall personen ifråga gillar spelet eller ej.

Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av Pholiage:

5/5?

9 eller 4.5 kan jag tänka mig att det skulle kunna förtjäna... men MAX betyder att spelet är "fulländat". Och det finns inte ett enda spel som förtjänar MAX betyg.

Jag antar att du aldrig spelat Baldurs Gate 2! I sin helhet (oavsett om du spelat det eller inte) är det världens mest kompletta spela.

Jodå... har spelat de spelen inklusive de nya "enhanced versions".

Medlem
Skrivet av Tompa:

Yes/No - intressant men trubbigt. Vilket väljer man för alla de där halvintressanta spelen (och de är många)? Tänker även att 1-5-skalan ändå är någorlunda nära Yes/No: 4-5 är ju Yes, 1-2 är No och 3 är... tja, alla de där halvintressanta spelen.

Ja, ett av skälen till att jag föredrar FZ och Level (tidningen) framför t.ex. IGN och PC Gamer.
1-5 som FZ har tycker jag känns lagom, Levels 1-10 funkar bra med men tycker hade räckt gott och väl med 1-5 där med.
Att köra med 1-100 som IGN och PC Gamer känns överdrivet. Är det nån skillnad mellan 92 och 93 egentligen? Att gå så petnoga ner på detaljnivå och försöka betygsätta en subjektiv upplevelse känns dödsdömt. Samt att det blir missvisande med 100gradig skala där ett spel som får 50% inte är ett bra spel utan vedervärdig skit; 50% borde ju vara ett spel som är bra men inget märkvärdigt, mediannivån som de flesta spel ska ligga runt som bara är bra men inget märkvärdigt och de som som sticker ut över eller under den linjen är de som antingen är dåliga eller riktigt bra.
Där lyckas ju FZ bättre med färre steg. 3 är medelbetyget, och det ges till spel som är bra.

Men i slutändan vore jag inte ledsen om betygshysterin försvann helt, att recensioner istället för en siffra som ska sammanfatta allt i slutet istället bara ger ett utlåtande om spelet är värt att spela eller inte; och vill man veta mer noga om det passar just MIG så får man läsa genom texten ordentligt och bilda sig en uppfattning av hur spelet verkligen är och inte tro att någon annans subjektiva upplevelse går att trycka ihop till en kärna av konkret sanning som ska överensstämma med allas tycke och smak.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

This. Eftersom jag gillar spel med stark story och välskrivna karaktärer har jag försökt med gta, 3, 4 och 5 på rekommendation av recensioner. Tyvärr verkar spelmedia hamnat i någon sorts masspsykos vad gäller gta-spelen där slarvigt tillyxade sexistiska och rasistiska stereotyper blir "djupa personligheter", tramsiga premisser blir "djupt och meningsfullt berättande" och där enformigt gameplay där det bara går att ta sig vidare på ett sätt blir "total frihet". Antagligen beror det på att gta var "det förbjudna spelet" en gång för länge sedan och att man om man dissar det tror att man dissar hela spelmediet.

Du har ju uppenbarligen totalt missuppfattat vad GTA går ut på...

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av boota:
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

This. Eftersom jag gillar spel med stark story och välskrivna karaktärer har jag försökt med gta, 3, 4 och 5 på rekommendation av recensioner. Tyvärr verkar spelmedia hamnat i någon sorts masspsykos vad gäller gta-spelen där slarvigt tillyxade sexistiska och rasistiska stereotyper blir "djupa personligheter", tramsiga premisser blir "djupt och meningsfullt berättande" och där enformigt gameplay där det bara går att ta sig vidare på ett sätt blir "total frihet". Antagligen beror det på att gta var "det förbjudna spelet" en gång för länge sedan och att man om man dissar det tror att man dissar hela spelmediet.

Du har ju uppenbarligen totalt missuppfattat vad GTA går ut på...

Så synd för dig då

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Tyckte inte gta 5 var så bra tyvärr. Jag fastnade aldrig för storyn.

Hehe den va ju rätt skön ju, för egen del var det enda tråkiga i spelet dessa meningslösa samlar grejer för achievements.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av boota:
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

This. Eftersom jag gillar spel med stark story och välskrivna karaktärer har jag försökt med gta, 3, 4 och 5 på rekommendation av recensioner. Tyvärr verkar spelmedia hamnat i någon sorts masspsykos vad gäller gta-spelen där slarvigt tillyxade sexistiska och rasistiska stereotyper blir "djupa personligheter", tramsiga premisser blir "djupt och meningsfullt berättande" och där enformigt gameplay där det bara går att ta sig vidare på ett sätt blir "total frihet". Antagligen beror det på att gta var "det förbjudna spelet" en gång för länge sedan och att man om man dissar det tror att man dissar hela spelmediet.

Du har ju uppenbarligen totalt missuppfattat vad GTA går ut på...

Så synd för dig då

Snarare synd för dig. Det är ju du som missar nåt.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

Är det verkligen GTA du har spelat? Visst, det är upp till dig om du vill sno en bil och oftast är det några personer du måste ha ihjäl, men att detta är det enda GTA V består av? Minns du ubåten? Bankrånen och då framför allt The Big One? De uppdragen du måste ha ihjäl någon på så behöver du oftast inte köra tillbaka någonstans, det här är inte World of Warcraft

Medlem

härligt att flytta sin gubbe från ps3an till ps4an inte fungerar för somliga.. segt att behöva vänta tills de fixar det.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av boota:
Skrivet av NeoWeo:

Som med varje GTA spel så brukar jag klara ungefär hälften innan jag tröttnar.
Sno ett fordon, kör till målet, döda, kör tillbaka. Det här gör du på varje uppdrag

This. Eftersom jag gillar spel med stark story och välskrivna karaktärer har jag försökt med gta, 3, 4 och 5 på rekommendation av recensioner. Tyvärr verkar spelmedia hamnat i någon sorts masspsykos vad gäller gta-spelen där slarvigt tillyxade sexistiska och rasistiska stereotyper blir "djupa personligheter", tramsiga premisser blir "djupt och meningsfullt berättande" och där enformigt gameplay där det bara går att ta sig vidare på ett sätt blir "total frihet". Antagligen beror det på att gta var "det förbjudna spelet" en gång för länge sedan och att man om man dissar det tror att man dissar hela spelmediet.

Du har ju uppenbarligen totalt missuppfattat vad GTA går ut på...

Vad går det ut på då?

Tycker ovanstående är en bra sammanfattning. xD

Och jag har spelat ALLA GTA-spelen från första början...

12
Skriv svar