Spelvärldens värsta galningar

Robot
Spelvärldens värsta galningar

I morgon gör Far Cry 4-bossen Pagan Min världen osäker. Men han är varken den första eller den värsta psykopaten spelvärden drabbats av. FZ gräver fram tio galningar värda att frukta.

#ubisoft, #far-cry-4, #far-cry-3


Medlem
Spelvärldens värsta galningar

Tycker absolut att Vaas från Far cry 3 platsar på denna lista. Så jäkla bra röstskådis. Här en video med alla "cutscenes" han är med i från spelet. Spoilervarning för de som inte spelat dock...
https://www.youtube.com/watch?v=7ai3Maj9IZQ


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Bra lista. Jag nominerar samtliga ryska ungdomar i CS:GO.

Medlem
Testpilot

S.H.O.D.A.N såklart!

Medlem

Bowser? Jämfört med t ex Shodan från system shock 2 är han som en snäll liten kattunge.

Håller med om att Vaas från fc3 är en riktig galning.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Skulle gärna se BuzzCutPsycho från Planetside 2 på listan Eller WristCutPsycho som nån kallade honom.....
Vet inte om det är värst för VS, NC eller t.o.m. TR vilka han spelar för....iaf för de andra Outfit'en som inte passar honom.

Leta upp honom på youtube så förstår ni.

Medlem

Vet inte om jag kan hålla med en sådan lista när den saknar Kefka från FF6

Medlem

Ta med varenda kotte från Spec Ops The Line så har ni ett härligt gäng med shellshockade galningar


signatur

Game long and prosper

FM-guru
F.d. Sisyr

AM sopar banan med det mesta här kan jag tycka.

Medlem

Tira från Soul Calibur - Galen och söt

--------------------------------------------------------
Psycho Mantis från MGS - Galen kille som kan läsa spelarens tankar... Rolig och annorlunda boss som jag bara stött på en enda gång tror jag genom hela min spelkarriär.

--------------------------------------------------------

Mr Gimble - Man får en skön känsla när man snackar med han och ser på hans ögon att han ljuger om det mesta. Visar sig senare att han jobbar med proteser och hans källare är full av...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

En som kommer upp spontant är - Kratos.
Han lämnar ond, bråd, död efter sig och mycket annat..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Öhmmm... varför är inte Therese-Jeanette Voerman med på listan!!!

Har nog inte varit med om någon spel-karaktär som helt får en att tappa hakan som när jag (som är insatt i WoD) råkade missa att "de" var Malkavians...

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Tycker absolut att Vaas från Far cry 3 platsar på denna lista. Så jäkla bra röstskådis. Här en video med alla "cutscenes" han är med i från spelet. Spoilervarning för de som inte spelat dock...
https://www.youtube.com/watch?v=7ai3Maj9IZQ

Riktigt grym är han, jag gillar också The Jackal från FC2 riktigt grym voice acting

Medlem

Kefka från gamla hederliga Final Fantasy 6 skulle jag vilja nominera, och som ovan nämnt Vaas från Far Cry 3.

Medlem

Albert Wesker?

Medlem

Kefka är den första jag kommer att tänka på när det gäller galningar. Och Dr. Wily


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Jon Irenicus Balders gate 2

Medlem

Jag nominerar Kane från Command & conquer / tiberian spelen. Han hade karisma och stod ut från alla andra bad guys på den tiden.
http://i.ytimg.com/vi/ld6Lb_4wX8g/0.jpg
Wesker från resident evil spelen var också läskig.

Medlem

Kombinera Seths mentala instabilitet (dödgrävaren i Red Dead Redemption) med den väldigt elaksinnade Gale Revas och vi skulle ha en väldigt, väldigt otrevlig figur.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

ZF
Medlem

får nog diagnostisera Michael som den meste psykopat i GTAV. Trevor har trots allt åtminstone några ursäktande orsaker till påhitten, och visar iaf spår av ånger och tom medkännande på ett par ställen.

Heihachi borde ligga bra till också. iof kan det vara lätt gjort att blanda ihop hård kärlek med desponepotism.

Medlem

Skamligt att Vaas inte är med.

Redaktör
Skrivet av Rior:

Skamligt att Vaas inte är med.

"Skamligt" är kanske inte ordet jag skulle valt för innehållet i den här listan.


signatur
Medlem

Näe nu ni, nu missade ni allt åtminstone tre stycken av kanske dom mest intressanta galna personer som gjorts.

Jacket, Hotline Miami

Walker, Spec Ops: The Line

Stanley, The Stanley Parable

1
Skriv svar