Dragon Age: Inquisition – grafikinställningarna jämförs

Robot
Dragon Age: Inquisition – grafikinställningarna jämförs
FM-guru
F.d. Sisyr
Dragon Age: Inquisition – grafikinställningarna jämförs

Haha, jag blev förvånad över hur pass spelbart det såg ut på low ändå. Senast jag var tvungen att spela spel på låga inställningar var väl en tio år sedan, och då såg de lika pigga ut som en potatisåker i november i jämförelse med de högsta ditona...

Medlem

Ja verkligen low såg inte dåligt ut även fast man ser skillnaderna.

Kul för dom som har maskiner som ligger på low nivån.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

I vissa fall kan jag föredra Low framför Ultra pga den mycket renare bilden. Bortsett från aliasing så kan jag tycka att det är bättre bildkvalitet på Low. Sen så går man ju miste om ambient occlusion och sånt, men det är en annan sak.

Jag tyckte Ultra var lite väl suddigt. Jag antar att det inte är FXAA som används ?

Medlem

Man vet att utvecklare jobbar hårt när ultra ser ut som low med AA på.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Man vet att utvecklare jobbar hårt när ultra ser ut som low med AA på.

Kanske dags att skaffa glasögon? Eller nya om du redan har

Medlem

Håller med Wortex, tyckte Low var snyggare i vissa fall, Lego-håret hade jag kunnat varit utan, fattar inte varför de bara inte lägger matt-finish på håret i Low istället för glansigt, det hade löst problemet...

Blir nog på PS4 i alla fall.

Gen
Medlem

Gillar man inte FXAA verkar man kunna höja resolutionscale i .INI filen (går inte via ingameinställningar) vilket resulterar i SSAA. Säkert jäkligt resurskrävande men kan vara en lösning för de som sitter på monstermaskiner.

Medlem

Jag måste fan vara blind för det jag ser skillnad på är att figurerna ser lite oljiga ut och mer flicker på low, medan på ultra ser det ut som man dragit med blur/smudge tool i photoshop.

Medlem

"Grafikkåt"

Skönt ord det där, borde finnas med i SAOL

Medlem

En youtube-video ger ingen rättvis bild av hur spelet verkligen ser ut om man skulle titta på en skärm irl.

Däremot, screenshots är kanske en närmare representation.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

PC eller PS4..PC eller PS4..PC eller PS4.. Gaahh!


signatur

Niet.

Medlem

Verkligen helt okej på Low.
Jag kommere ihåg när jag satt med höga inställningar på min DÅ1 relativt pigga burk (som jag tyvärr fortfarande använder) och min kompis satt och spelade DA1 på Low.
Då var det REJÄL skillnad.
Sen kan man ju fråga sig i hur pass lättspelat DA3 blir på gamla burkar om det nu ser såpass fint ut.

Medlem

Rullar på bra, konstant 60 FPS @ 1920x1200 på absolut högsta inställningarna. Helt makalöst hur bra det presterar med tanke på vilken äcklig besvikelse Unity var/är...

Medlem

1080p, 60 FPS Ultra Settings. Dialogerna är tyvärr satta på 30 fps men har hittat en lösning till framtida videor.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Rullar på bra, konstant 60 FPS @ 1920x1200 på absolut högsta inställningarna. Helt makalöst hur bra det presterar med tanke på vilken äcklig besvikelse Unity var/är...

Det är varken samma studio, samma publisher eller samma spelmotor så varför gör du jämförelsen?

Medlem

Trevligt med så pass "låga" krav. Min FX8350 och mitt HD6950 lär räcka till, kanske till och med kan maxa inställningarna, 60fps konstant är ju inte så viktigt i ett RPG.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sanazin:

Rullar på bra, konstant 60 FPS @ 1920x1200 på absolut högsta inställningarna. Helt makalöst hur bra det presterar med tanke på vilken äcklig besvikelse Unity var/är...

Det är varken samma studio, samma publisher eller samma spelmotor så varför gör du jämförelsen?

Är du helt hög eller?
Så nu kan man alltså inte jämföra optimeringen av ett spel gentemot ett annat så länge det inte är samma utvecklare, utgivare och spelmotor? Ge dig.

Det är en sak att man har rätt till sin åsikt, men citerar du mig när du uttrycker dig så här så får du också vara beredd på att stämplas som ett troll i mina ögon.
Har du endast skräp (min åsikt, japp) att komma med så kanske du borde tänka till nästa gång du klickar på "Skicka Svar". Men det är nog för mycket begärt... Herregud människa.

Edit: Kan vara värt att tillägga, ingen jämförelse gjordes i mitt ursprungliga inlägg och jag har inte det blekaste aningen var du har fått det ifrån.

Jag uttryckte endast min åsikt om Unity och hur det i mina ögon är en besvikelse pga. de prestandaproblem som spelet dras med. Suck.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Sanazin:

Rullar på bra, konstant 60 FPS @ 1920x1200 på absolut högsta inställningarna. Helt makalöst hur bra det presterar med tanke på vilken äcklig besvikelse Unity var/är...

Det är varken samma studio, samma publisher eller samma spelmotor så varför gör du jämförelsen?

Är du helt hög eller?
Så nu kan man alltså inte jämföra optimeringen av ett spel gentemot ett annat så länge det inte är samma utvecklare, utgivare och spelmotor? Ge dig.

Det är en sak att man har rätt till sin åsikt, men citerar du mig när du uttrycker dig så här så får du också vara beredd på att stämplas som ett troll i mina ögon.
Har du endast skräp (min åsikt, japp) att komma med så kanske du borde tänka till nästa gång du klickar på "Skicka Svar". Men det är nog för mycket begärt... Herregud människa.

Edit: Kan vara värt att tillägga, ingen jämförelse gjordes i mitt ursprungliga inlägg och jag har inte det blekaste aningen var du har fått det ifrån.

Jag uttryckte endast min åsikt om Unity och hur det i mina ögon är en besvikelse pga. de prestandaproblem som spelet dras med. Suck.

Whoa dude, det var en simpel fråga.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Whoa dude, det var en simpel fråga.

Jag vet jag är på helspänn, det är så kallt ute Nu blir det lite DAI!

Medlem

Men hörni...

PC eller PS4?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Men hörni...

PC eller PS4?

PC!!! OH MY GOD PC alltså det går inte, nej PC.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:

Men hörni...

PC eller PS4?

PC!!! OH MY GOD PC alltså det går inte, nej PC.

Säkert? Jag tänker lite så här: PS4 eller nytt grafikkort...


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:

Men hörni...

PC eller PS4?

PC!!! OH MY GOD PC alltså det går inte, nej PC.

Säkert? Jag tänker lite så här: PS4 eller nytt grafikkort...

Vad har du för datorkomponenter? =O

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:

Men hörni...

PC eller PS4?

PC!!! OH MY GOD PC alltså det går inte, nej PC.

Säkert? Jag tänker lite så här: PS4 eller nytt grafikkort...

Vad har du för datorkomponenter? =O

i5 3550
16gb ddr3 ram
Gtx 580


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:

Men hörni...

PC eller PS4?

PC!!! OH MY GOD PC alltså det går inte, nej PC.

Säkert? Jag tänker lite så här: PS4 eller nytt grafikkort...

Vad har du för datorkomponenter? =O

i5 3550
16gb ddr3 ram
Gtx 580

Processorn din är det absolut inte några som helst fel på, men jag skulle nog föreslå att du slår på en GTX 970 exempelvis då du inte kommer att kunna dra på med alla visuella godsaker i spelet med ett GTX 580. Jag sitter på 2x GTX 670 som presterar ungefär i nivå med ett GTX 980 (bortsett från VRAM mängden då) och får 65-70 FPS i spelet med de absolut högsta inställningarna (förutom 4x MSAA) så du kommer nog kunna få riktig bra prestanda med ett GTX 970

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Theade:

Men hörni...

PC eller PS4?

PC!!! OH MY GOD PC alltså det går inte, nej PC.

Säkert? Jag tänker lite så här: PS4 eller nytt grafikkort...

Vad har du för datorkomponenter? =O

i5 3550
16gb ddr3 ram
Gtx 580

Processorn din är det absolut inte några som helst fel på, men jag skulle nog föreslå att du slår på en GTX 970 exempelvis då du inte kommer att kunna dra på med alla visuella godsaker i spelet med ett GTX 580. Jag sitter på 2x GTX 670 som presterar ungefär i nivå med ett GTX 980 (bortsett från VRAM mängden då) och får 65-70 FPS i spelet med de absolut högsta inställningarna (förutom 4x MSAA) så du kommer nog kunna få riktig bra prestanda med ett GTX 970

Jag tror du kommer kunna spela spelet med ditt 580 på high/medium variant. (vilket borde ge liknande grafik som ps4 eller till och med bättre.) Så jag tror itne ens du skulle behöva köpa nytt kort, så länge du inte vill spela allt på högsta.

1
Skriv svar