Homosexualitet stoppar Dragon Age i Indien

Robot
Homosexualitet stoppar Dragon Age i Indien

Electronic Arts väljer att inte pröva de hårda lagarna - drar in förhandsbokningar.

#dragon-age-inquisition, #bioware


Medlem
Homosexualitet stoppar Dragon Age i Indien

Jag tycker att det är bra att de inte gör några kompromisser i spelupplevelsen.

Medlem

Härliga länder det finns.

Medlem

"Istället för att riskera att reta upp Indiens mer pryda sammhällssegment har EA bestämt sig för att inte släppa spelet där"

Är det inte precis därför man borde göra det?

Medlem

Fuck alla platser i världen där man inte får älska varandra.

Gen
Medlem
Skrivet av Cedmoy:

"Istället för att riskera att reta upp Indiens mer pryda sammhällssegment har EA bestämt sig för att inte släppa spelet där"

Är det inte precis därför man borde göra det?

Det hade säkert blivit bannat ändå, lite som BF4 blev i Kina. Tycker de gör rätt i att inte väcka den sovande björnen.

Medlem

Är bättre dom inte säljer spelet än att vara tvungen att ta bort saker från spelet för att det ska kunna säljas.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Cedmoy:

"Istället för att riskera att reta upp Indiens mer pryda sammhällssegment har EA bestämt sig för att inte släppa spelet där"

Är det inte precis därför man borde göra det?

Det hade säkert blivit bannat ändå, lite som BF4 blev i Kina. Tycker de gör rätt i att inte väcka den sovande björnen.

Det tycker inte jag. Släpp det och låt det bannas! Det borde inte vara upp till spelproducenten att förbjuda eller censurera sig själv.

Medlem

Å ena sidan ser jag hellre att de skiter i att släppa det än att patcha bort de delar som hade kunnat vara stötande och därigenom spela queerhatarna i händerna. Men samtidigt; hade de släppt spelet och sedan inte gjort det supersvårt att patcha in alla hemska bögerier igen hade det ju också varit lite coolt.

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

Härliga länder det finns.

Känns som att våra kära "feministiska partier" hade kunnat göra en insats här istället för att klandra vita män för världens elände.

Skrivet av Rocky Dennis:

Å ena sidan ser jag hellre att de skiter i att släppa det än att patcha bort de delar som hade kunnat vara stötande och därigenom spela queerhatarna i händerna. Men samtidigt; hade de släppt spelet och sedan inte gjort det supersvårt att patcha in alla hemska bögerier igen hade det ju också varit lite coolt.

gay = false
i en ini-fil

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Rocky Dennis:

Å ena sidan ser jag hellre att de skiter i att släppa det än att patcha bort de delar som hade kunnat vara stötande och därigenom spela queerhatarna i händerna. Men samtidigt; hade de släppt spelet och sedan inte gjort det supersvårt att patcha in alla hemska bögerier igen hade det ju också varit lite coolt.

gay = false
i en ini-fil

Haha.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av kadavriak:

Härliga länder det finns.

Känns som att våra kära "feministiska partier" hade kunnat göra en insats här istället för att klandra vita män för världens elände.

Vit man spotted! GET ' IM! Hur understår du dig vara vit man!

Visste inte att Indien var ett "tomteland" av sådan rang. Bra att spelet inte kompromissas

Medlem

Kan man inte lansera det i Nordkorea som en hyllning till Kim Jong–Un å sen bara ändra till gay = 1, dictatorship = 0.

Medlem

Det är ju olagligt att mörda i de allra flesta länderna i världen och det leder ofta till hårda fängelsestraff. Varför är det okej att släppa spel som innehåller den typen av innehåll, medan homo/bisexuella grejer 'måste' dras tillbaka? Så vitt jag vet är det bara Tyskland som är någorlunda strikta med att begränsa våldsamma spel.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det är ju olagligt att mörda i de allra flesta länderna i världen och det leder ofta till hårda fängelsestraff. Varför är det okej att släppa spel som innehåller den typen av innehåll, medan homo/bisexuella grejer 'måste' dras tillbaka? Så vitt jag vet är det bara Tyskland som är någorlunda strikta med att begränsa våldsamma spel.

Ja en ytterst märklig inställning


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men det är inte olagligt att döda eller att droga som är teman i många andra spel? Men dessa spel förbjuds inte? Så alla spel där det händer något olagligt förbjuds i Indien?

Medlem

Men det är inte olagligt att döda eller att droga som är teman i många andra spel? Men dessa spel förbjuds inte? Så alla spel där det händer något olagligt förbjuds i Indien?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det är ju olagligt att mörda i de allra flesta länderna i världen och det leder ofta till hårda fängelsestraff. Varför är det okej att släppa spel som innehåller den typen av innehåll, medan homo/bisexuella grejer 'måste' dras tillbaka? Så vitt jag vet är det bara Tyskland som är någorlunda strikta med att begränsa våldsamma spel.

Det har jag lustigt nog aldrig tänkt på. Väldigt bra fråga.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det är ju olagligt att mörda i de allra flesta länderna i världen och det leder ofta till hårda fängelsestraff. Varför är det okej att släppa spel som innehåller den typen av innehåll, medan homo/bisexuella grejer 'måste' dras tillbaka? Så vitt jag vet är det bara Tyskland som är någorlunda strikta med att begränsa våldsamma spel.

Jo, det är en smula knas men jag tror att våld är så vanligt och ingrott i populärkultur jämfört med sexualitet. Såvitt jag vet är Indien så sakteliga på bättringsvägen i HBTQ-frågor men eftersom spel fortfarande anses vara "för barn" är de nog mer granskade.

Medlem

Ja men man kan välja att spela som man vill ju. Man kan ju skita i att ha läggning huvudtaget. Så om dom säger att det är ett vanligt dödaspel, lite fint, med drakar prinsessor å sådär, så är det nog ingen som märker nåt.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av kadavriak:

Härliga länder det finns.

Känns som att våra kära "feministiska partier" hade kunnat göra en insats här istället för att klandra vita män för världens elände.

Så viktig är du inte lille vän, kan lova dig att sådanahär saker har bra mycket större tyngd.

Inaktiv
Skrivet av SenapsBread:
Skrivet av bleak:
Skrivet av kadavriak:

Härliga länder det finns.

Känns som att våra kära "feministiska partier" hade kunnat göra en insats här istället för att klandra vita män för världens elände.

Så viktig är du inte lille vän, kan lova dig att sådanahär saker har bra mycket större tyngd.

Va, förstår inte vad du menar riktigt ?

<- den ska jag ha som bakgrundsmusik när jag spelar dragon age.

men allvarligt talat så tycker jag det är skitfånigt att dom ska ha med sex och relationer i spel över huvud taget ..
Varför kan man bara va homosexuell isf? Varför ska dom då diskriminera alla andra 100-tals sexuella läggningar .. särskilt autofiler som sätter på bilar i avgasröret borde bli representerade.

Man kan ju ändå inte välja vilken läggning man har. Bara för att en ledning tycker att det är äckligt för att han/hon inte är gay, så är det inte fel att vara gay. Så människor som är gay där får lov att leva olyckliga med en partner i motsatt kön? Det tycker tydligen ledningen är rättvist.

P.S Nu vet ja ej om det är diktatur eller demokrati där, därav "ledning".

Medlem
Skrivet av humancentipede:

https://www.youtube.com/embed/9V4VXb_ZYMM

<- den ska jag ha som bakgrundsmusik när jag spelar dragon age.

men allvarligt talat så tycker jag det är skitfånigt att dom ska ha med sex och relationer i spel över huvud taget ..
Varför kan man bara va homosexuell isf? Varför ska dom då diskriminera alla andra 100-tals sexuella läggningar .. särskilt autofiler som sätter på bilar i avgasröret borde bli representerade.

Du kan vara lugn för att det kommer... Idé för web spel?
Tycker inte folk ska bli så upprörda över saker i allmänhet... Så länge man inte skadar andra så tycker jag man får syssla med vad man vill... Även att vara upprörd antar jag.. Så där fick jag!

Medlem

Med tanke på att Indien är extremt överbefolkat så borde ju bögeri vara extra premierat där.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Krycka:

Med tanke på att Indien är extremt överbefolkat så borde ju bögeri vara extra premierat där.

Haha, tänkte också på det. Landet skulle onekligen må bra av det.

Medlem

Vaddå jag förstår inte. De släpper de inte för att man KAN vara homo i spelet, eller för att man MÅSTE vara homo i spelet? Det är väl upp till en själv?

I tvåan gick det inte att vara snäll/god utan att alla blev förälskad i en. Samma med trean antar jag då?

Medlem

Får man gissa att även KGB-Putte bannat spelet?


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

12
Skriv svar