Är det här första bilderna från Game of Thrones?

Robot
Är det här första bilderna från Game of Thrones?

Läckta screenshots sägs komma från Telltales äventyrstolkning av Game of Thrones.

#telltale, #game-of-thrones, #game-of-thrones-iron-from-ice


Medlem
Är det här första bilderna från Game of Thrones?

PS2 ringde och ville ha tillbaks sina mellansekvenser.

Medlem

Spel baserad på serien som är baserad på böckerna.
Kunde som inte gjort spelet baserat på böckerna?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:

PS2 ringde och ville ha tillbaks sina mellansekvenser.

Nej men nej. Då har du missat poängen med Telltale-berättelserna.

Btw: I'm pepp! Känns som om det kommer räcka cirka fram till nästa säsong börjar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av kebbe:

PS2 ringde och ville ha tillbaks sina mellansekvenser.

Nej men nej. Då har du missat poängen med Telltale-berättelserna.

Btw: I'm pepp! Känns som om det kommer räcka cirka fram till nästa säsong börjar.

Har de dispens på att släppa fullpris-spel med två generationer gammal grafik? Ser fram emot spelet enormt mycket, en av årets höjdpunkter faktiSkt, men grafiskt ser det ju verkligen inte bra ut.

Medlem

Känns ganska osannolikt att bilderna inte skulle vara från spelet med tanke på den grafiska stilen .

Medlem

Jag är mest besviken på att de försöker återskapa skådespelarna från tv-serien istället för att göra sina egna tolkningar. Det blir nästan lite väl uncanny valley. Förhoppningsvis ser man inte dem så mycket utan att de kör mer på egna karaktärer.

Redaktör
Ponny
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av kebbe:

PS2 ringde och ville ha tillbaks sina mellansekvenser.

Nej men nej. Då har du missat poängen med Telltale-berättelserna.

Btw: I'm pepp! Känns som om det kommer räcka cirka fram till nästa säsong börjar.

Har de dispens på att släppa fullpris-spel med två generationer gammal grafik? Ser fram emot spelet enormt mycket, en av årets höjdpunkter faktiSkt, men grafiskt ser det ju verkligen inte bra ut.

Nej, men vad jag menar är att grafiken i Telltale-spel inte spelar så värst stor roll. Dessutom är Wolf och Walking Dead vackra på sitt serietidningssätt.

Fast du har en bra poäng när jag tänker efter, bilderna skvallrar ju om att de försöker efterhärma tv-serien å det grövsta. DET kan däremot vara riskabelt. Skillnaden mellan realism och serietidning är trots allt rätt stor.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av kebbe:

Har de dispens på att släppa fullpris-spel med två generationer gammal grafik? Ser fram emot spelet enormt mycket, en av årets höjdpunkter faktiSkt, men grafiskt ser det ju verkligen inte bra ut.

Kan ju knappast säga att det är "fullpris" spel när de säljer för 30$

Problemet är ju att de släpper spelet på mobila plattformar, vet inte varför man skulle välja det jämfört med alla andra plattformar de släpper på (och med tanke på att typ vilken kass pc som helst kan spela spelet) men det säljer antagligen tillräckligt bra för att det ska vara värt det.

Medlem

Hittade en till screen!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Araeda:

Jag är mest besviken på att de försöker återskapa skådespelarna från tv-serien istället för att göra sina egna tolkningar. Det blir nästan lite väl uncanny valley. Förhoppningsvis ser man inte dem så mycket utan att de kör mer på egna karaktärer.

Jag hade nästan för mig att de inte skulle ha med några existerande karaktärer, men jag blandade säkert ihop det med Tales from the Borderlands.

Medlem

Det är inte direkt rätt stil, för mycket detaljer, det ska se ut som från en serietidning inte gammal rendering från 1999.

Medlem

Föredrar denna stil mer än att den blir för mycket serietidnings-lik. Men angående grafiken så ser det ut som att bilderna i sig har dålig kvalitet.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Araeda:

Jag är mest besviken på att de försöker återskapa skådespelarna från tv-serien istället för att göra sina egna tolkningar. Det blir nästan lite väl uncanny valley. Förhoppningsvis ser man inte dem så mycket utan att de kör mer på egna karaktärer.

Jag hade nästan för mig att de inte skulle ha med några existerande karaktärer, men jag blandade säkert ihop det med Tales from the Borderlands.

Du kommer inte ihåg helt fel. Spelet kommer handla om ett helt house, och ha mer än en karaktär du styr som är på olika platser samtidigt. Samtliga huvudkaraktärer är helt nya. Annars är det inte mer än förväntat att etablerade karaktärer åtminstone gör cameos.

Ase
Medlem

bara hoppas att dom utvecklar kontrollerna lite för konsollklickandet gör att man tappar intresset vilket är synd annrs bra spel både the Walking dead & wolf among us men kan inte spela dom klart pga frustration av klicka snabbt klicka sakta klicka a klicka b tar bort mycke av tjusningen med dom men funkar ju att kolla på genomspelning på Youtube också

Medlem

Är det någon som vet ungefär när storyn ska utspela sig?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag sitter och spelar gamecubespel just nu och trots det var min första tanke var att bilderna var förväxlade med något gammalt ps2-spel.

Medlem
Skrivet av Esse666:

Jag sitter och spelar gamecubespel just nu och trots det var min första tanke var att bilderna var förväxlade med något gammalt ps2-spel.

Jösses. Jag har över de senaste månaderna spelat om rätt många spel på min PS2a, så jag blir lite förvirrad av den här typen av kommentar. Antingen är där någonting grovt fel på min PS2 eller så minns ni PS2ans grafik genom nostalgiglasögon, för det här ser ljusår bättre ut.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Esse666:

Jag sitter och spelar gamecubespel just nu och trots det var min första tanke var att bilderna var förväxlade med något gammalt ps2-spel.

Jösses. Jag har över de senaste månaderna spelat om rätt många spel på min PS2a, så jag blir lite förvirrad av den här typen av kommentar. Antingen är där någonting grovt fel på min PS2 eller så minns ni PS2ans grafik genom nostalgiglasögon, för det här ser ljusår bättre ut.

Håller med, är inte ett dugg i närheten av PS2/GC-spel.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Esse666:

Jag sitter och spelar gamecubespel just nu och trots det var min första tanke var att bilderna var förväxlade med något gammalt ps2-spel.

Jösses. Jag har över de senaste månaderna spelat om rätt många spel på min PS2a, så jag blir lite förvirrad av den här typen av kommentar. Antingen är där någonting grovt fel på min PS2 eller så minns ni PS2ans grafik genom nostalgiglasögon, för det här ser ljusår bättre ut.

Håller med, är inte ett dugg i närheten av PS2/GC-spel.

Det är ju inte det. Det som får tänkas på är att bilderna verkar ha tagits i extremt låg upplösning och att de därför ser fula ut uppskalade. Men med en hög upplösning och samma grafik har jag svårt att se hur det skulle kunna vara fult by any means.

1
Skriv svar