Homosexualitet stoppar Dragon Age i Indien

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Vaddå jag förstår inte. De släpper de inte för att man KAN vara homo i spelet, eller för att man MÅSTE vara homo i spelet? Det är väl upp till en själv?

I tvåan gick det inte att vara snäll/god utan att alla blev förälskad i en. Samma med trean antar jag då?

Räcker med blotta möjligheten tror jag.

Medlem

Tycker det är konstigt. det är inte ok med homosexualiteten, men det är ok att man kan döda människor/monster i spelet? finns det inga lagar mot mord och dråp osv. i indien som de hellre stoppar spelet för?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av BeeJac:

Vaddå jag förstår inte. De släpper de inte för att man KAN vara homo i spelet, eller för att man MÅSTE vara homo i spelet? Det är väl upp till en själv?

I tvåan gick det inte att vara snäll/god utan att alla blev förälskad i en. Samma med trean antar jag då?

Av det jag kört hittills verkar det som att "romance"-dialoger är markerade tydligt och enskilt i dialogträdet, så att de spåren inte ens påbörjas såvida man inte aktivt väljer det.

Medlem

Som jag förstått det så är ingenting i ett spel på riktigt.
Så vad har det med verkligheten att göra?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Det är ju olagligt att mörda i de allra flesta länderna i världen och det leder ofta till hårda fängelsestraff. Varför är det okej att släppa spel som innehåller den typen av innehåll, medan homo/bisexuella grejer 'måste' dras tillbaka? Så vitt jag vet är det bara Tyskland som är någorlunda strikta med att begränsa våldsamma spel.

Av någon outgrundlig anledning är det mer moraliskt förkastligt för vissa människor med en homosexuell relation än att ha ihjäl människor. Men sedan har tyvärr många i indien en rätt snevriden(i mitt tycke) syn på sexualitet i allmänhet.
Australien gillar också att förbjuda våldsamma spel.

Inaktiv

undrade häromdagen om vilken ras i RPG spel sammanhang som är den första påfunnen..?...vilken ras de än må vara så fanns inte homosexualitet på kartan alls.

med tanke på den enorma befolkningen i indien, så har jag ändå svårt att se att Homo-Mage skulle va någe hit där i spel sammanhang.

Medlem

ja herregud, vissa länder befinner sig fortfarande på stenåldern. man glömmer det ibland.

men fattar inte indien är ju rätt framstående land..gandi kan väl knappast ha förbudit 2 älskande männiksor eller? eller varför är homo tabu i indien??


signatur

New life, New hope

12
Skriv svar