Ännu oklart om Windows 7 får DirectX 12

Skrivet av Rakoon:

Är förvånad att så många fortfarande använder win7

Största anledningen gissar jag på är Windows 8 användargränssnitt. Att Windows 8 backend del är ett stabilare bygge än Windows 7 hjälper inte så mycket.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Om inte dx12 kommer till w7 är det som att skjuta sig själv i foten. Med kärnvapen.

Ja, lite så faktiskt. DX12 är Microsofts desperata svar på AMDs Mantle. Helt plötsligt ser vi DirectX-teamet inse att monopolsituationen riskerar luckras upp, när AMD visar att hårdvaran inte nyttjas på ett effektivt sätt med alldeles för mycket overhead.

Vi har även sett OpenGL hoppa på tåget och börja satsa på att minska overhead även där. Med både Mantle och OpenGL som alternativ för SteamOS, valfri Linuxdist och OSX riskerar Microsoft för första gången på riktigt förlora sitsen som nr1-plattformen för datorspelande. Frågan är om de vågar skippa Win7 för DX12 och köra på det vanliga manéret med att tvinga folk till uppgradering i samma veva. Min förhoppning är att de överraskar oss och släpper DX12 till Win7, 8 och 10 för att få tillbaka greppet igen på riktigt. Återstår att se.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av PeterMagnusson84:
Skrivet av Rakoon:

Är förvånad att så många fortfarande använder win7

Största anledningen gissar jag på är Windows 8 användargränssnitt. Att Windows 8 backend del är ett stabilare bygge än Windows 7 hjälper inte så mycket.

Tycker det är obegripligt att så många ännu inte kommit underfund med att Windows 8 är precis likadant som Windows 7 vad gäller användargränssnittet. Bortsett från just Metro som man inte har någon som helst anledning att använda ifall man inte vill.

Medlem

APROPÅ mantle, jag sitter på ett amd kort. Är mantle med automatiskt i catalyst efter att man uppdaterat till senaste drivarna!? Eller är det programvara på sidan om?

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av PeterMagnusson84:
Skrivet av Rakoon:

Är förvånad att så många fortfarande använder win7

Största anledningen gissar jag på är Windows 8 användargränssnitt. Att Windows 8 backend del är ett stabilare bygge än Windows 7 hjälper inte så mycket.

Tycker det är obegripligt att så många ännu inte kommit underfund med att Windows 8 är precis likadant som Windows 7 vad gäller användargränssnittet. Bortsett från just Metro som man inte har någon som helst anledning att använda ifall man inte vill.

Efter att ha formaterat, installerat windows och lagt in alla sina nyttoprogram (allt från winrar till spotify), så är de så trötta i musfingret att de inte orkar installera "Start8" för att få sin älskade startmeny


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Är förvånad att så många fortfarande använder win7

Finns ingen riktig anledning att gå över till Windows 8 om man inte är beroende av det lite bättre touch-stödet som finns. Sen vill folk ha en vanlig startemeny helt enkelt.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Taikon:

Förhoppningsvis göra Microsoft det rätt den här gången /.../

Jag tycker att de har gjort rätt sedan Windows 7, alltså både Windows 7 och Windows 8.

Och som tur är för mig kan jag alltid få en ISO via jobbet, så priset är aldrig ett problem, kan alltid ligga på senaste

Med tanke på att Windows 7 säljer mer än Windows 8 så kan man ju knappas kalla det för att ha gjort rätt.

Inaktiv

Kör Windows 7 endast för att det inte går att ändra polling raten på Microsofts gamla möss WMO och IE3.0 till 500hz i windows 8. :U
Hoppas det går att göra i Windows 10.

Medlem
Skrivet av Taikon:
Skrivet av sith:
Skrivet av Taikon:

Förhoppningsvis göra Microsoft det rätt den här gången /.../

Jag tycker att de har gjort rätt sedan Windows 7, alltså både Windows 7 och Windows 8.

Och som tur är för mig kan jag alltid få en ISO via jobbet, så priset är aldrig ett problem, kan alltid ligga på senaste

Med tanke på att Windows 7 säljer mer än Windows 8 så kan man ju knappas kalla det för att ha gjort rätt.

Varför inte? Rätt är inte ett binärt mätvärde.
Windows7 kanske är 1,2 rätt och Windows8 är 1,0 rätt. Båda rätt, fast i olika grad.

Ase
Medlem
Skrivet av Taikon:
Skrivet av sith:
Skrivet av Taikon:

Förhoppningsvis göra Microsoft det rätt den här gången /.../

Jag tycker att de har gjort rätt sedan Windows 7, alltså både Windows 7 och Windows 8.

Och som tur är för mig kan jag alltid få en ISO via jobbet, så priset är aldrig ett problem, kan alltid ligga på senaste

Med tanke på att Windows 7 säljer mer än Windows 8 så kan man ju knappas kalla det för att ha gjort rätt.

win7 säljer mest för att företagen börjat gå över till win 7 inte för att vi som spelar spel väljer win7 eller win 8a

12
Skriv svar