Många bilder från Resident Evil-remaken

Robot
NuZ
Testpilot
Många bilder från Resident Evil-remaken

Om det är ens 1/3 av Gamecube versionen och till PC så är det ett givet köp!!!! Jag är nu hypad för första gången sen BF3!!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Coolt!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Skönt skrivet Johan, och ja här längtas det också!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Resident Evil som det borde vara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Resident Evil som det borde vara.

Håller med, inte med en massa galna bönder m.m, spelade dock bara fram till fyran (vilket jag stängde av och avinstallerade rätt snabbt då jag tyckte det saknade allt som hette resident evil), sedan har jag inte velat testa dom andra av anledningen att det känts som att dom ballat ur.

Redaktör
Ponny

Been there, done that.

...

Och älskar det!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Seraium:

Resident Evil som det borde vara.

Håller med, inte med en massa galna bönder m.m, spelade dock bara fram till fyran (vilket jag stängde av och avinstallerade rätt snabbt då jag tyckte det saknade allt som hette resident evil), sedan har jag inte velat testa dom andra av anledningen att det känts som att dom ballat ur.

4:an hade jag för mig var rätt bra, 5:an däremot ballade ut totalt men folk infekterade med nån zombie/parasit grej och hela spelet är fiender med maskingevär och granater oftare än trånga gångar och rysande stämning.

Medlem

Hoppas det här säljer bra och Capcom bestämmer sig för att göra en remake av 2an och 3an


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Seraium:

Resident Evil som det borde vara.

Håller med, inte med en massa galna bönder m.m, spelade dock bara fram till fyran (vilket jag stängde av och avinstallerade rätt snabbt då jag tyckte det saknade allt som hette resident evil), sedan har jag inte velat testa dom andra av anledningen att det känts som att dom ballat ur.

4:an hade jag för mig var rätt bra, 5:an däremot ballade ut totalt men folk infekterade med nån zombie/parasit grej och hela spelet är fiender med maskingevär och granater oftare än trånga gångar och rysande stämning.

Det var väl bönderna med i fyran? Minns att jag läste någon som hade recenserat 5an förr som sa att resident evil 5 är bara en omgjort RE 4 där dom bytt ut bönder och landskap med mörkhyade och afrika.

Medlem

Underbart!

Medlem

Fortfarande VÄRLDENS BÄSTA SKRÄCKSPEL. Det säger något om skräckspels genren. Eller så är det så jävla GUDOMLIGT så det är omöjligt att slå!

Velar mellan PC versionen eller PS3.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Seraium:

Resident Evil som det borde vara.

Håller med, inte med en massa galna bönder m.m, spelade dock bara fram till fyran (vilket jag stängde av och avinstallerade rätt snabbt då jag tyckte det saknade allt som hette resident evil), sedan har jag inte velat testa dom andra av anledningen att det känts som att dom ballat ur.

4:an hade jag för mig var rätt bra, 5:an däremot ballade ut totalt men folk infekterade med nån zombie/parasit grej och hela spelet är fiender med maskingevär och granater oftare än trånga gångar och rysande stämning.

Det var väl bönderna med i fyran? Minns att jag läste någon som hade recenserat 5an förr som sa att resident evil 5 är bara en omgjort RE 4 där dom bytt ut bönder och landskap med mörkhyade och afrika.

Hädare! Fyran var underbart.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Seraium:

Resident Evil som det borde vara.

Håller med, inte med en massa galna bönder m.m, spelade dock bara fram till fyran (vilket jag stängde av och avinstallerade rätt snabbt då jag tyckte det saknade allt som hette resident evil), sedan har jag inte velat testa dom andra av anledningen att det känts som att dom ballat ur.

4:an hade jag för mig var rätt bra, 5:an däremot ballade ut totalt men folk infekterade med nån zombie/parasit grej och hela spelet är fiender med maskingevär och granater oftare än trånga gångar och rysande stämning.

Det var väl bönderna med i fyran? Minns att jag läste någon som hade recenserat 5an förr som sa att resident evil 5 är bara en omgjort RE 4 där dom bytt ut bönder och landskap med mörkhyade och afrika.

Hädare! Fyran var underbart.

Nja för mycket action.

Se ifall man blir rika rädd för crimson heads nu som förr, blev livrädd när man såg dem i spegelbilden.

Inaktiv

dräggel....


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Första och andra Resident Evil spelet var helt klart bäst, det här kan bli bra:D

Medlem

Det här är remastern på remaken.

Medlem

Omg Det här är awesoooooooome! !!!!!!!

Medlem

Detta är mycket goda nyheter, framförallt för min del som precis kämpat mig igenom RE6. Kom över spelet väldigt billigt och kände att det var värt ett försök för det priset.

Tyvärr tillhör jag den kategorin spelare som nästan alltid måste spela klart ett spel om jag påbörjat det..och det har inte varit en angenäm upplevelse. Katastrofal kamera, osammanhängande story, totalt ointressanta huvudpersoner (trots att Leon är med..), enorma mängder med ammo i varje hörn etcetc, listan kan göras lång.

Håller tummarna för att detta är steget i rätt riktning.

Medlem

Att jämföra ettan och fyran är lite som att jämföra första Alienfilmen med Aliens.
Alla filmer och spel är väldigt bra, men väldigt olika.
Ettan är i båda fallen rysliga skräckisar medan uppföljaren är mer action med lite svettiga/läskiga grejer som krydda.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Seraium:

Resident Evil som det borde vara.

Håller med, inte med en massa galna bönder m.m, spelade dock bara fram till fyran (vilket jag stängde av och avinstallerade rätt snabbt då jag tyckte det saknade allt som hette resident evil), sedan har jag inte velat testa dom andra av anledningen att det känts som att dom ballat ur.

4:an hade jag för mig var rätt bra, 5:an däremot ballade ut totalt men folk infekterade med nån zombie/parasit grej och hela spelet är fiender med maskingevär och granater oftare än trånga gångar och rysande stämning.

Det var väl bönderna med i fyran? Minns att jag läste någon som hade recenserat 5an förr som sa att resident evil 5 är bara en omgjort RE 4 där dom bytt ut bönder och landskap med mörkhyade och afrika.

Du kan faktiskt ha rätt, hade inte spelat 4:an, fick för mig att Code Veronica var Resident Evil 4, fast det fanns ett som hette RE4

Medlem

Körde aldrig remaken till GC, och la nog aldrig riktigt märke till hur det såg ut. Så här i efterhand nu när man sett mer och mer så tror jag att jag gillar miljöerna bättre i ps1 versionen, färgerna osv.
Känns så brunt och grönt detta.

Medlem
Skrivet av JohnDoe:

Detta är mycket goda nyheter, framförallt för min del som precis kämpat mig igenom RE6. Kom över spelet väldigt billigt och kände att det var värt ett försök för det priset.

Tyvärr tillhör jag den kategorin spelare som nästan alltid måste spela klart ett spel om jag påbörjat det..och det har inte varit en angenäm upplevelse. Katastrofal kamera, osammanhängande story, totalt ointressanta huvudpersoner (trots att Leon är med..), enorma mängder med ammo i varje hörn etcetc, listan kan göras lång.

Håller tummarna för att detta är steget i rätt riktning.

Leon kapitlet var helt ok, men resten... haha.

1
Skriv svar