Battlefield 5 återvänder till militära konflikter

Robot
Battlefield 5 återvänder till militära konflikter

EA-chef lovar fullt krig igen efter och polis-spelet Battlefield Hardline.

#battlefield-5-2, #battlefield-hardline, #ea


Medlem
Battlefield 5 återvänder till militära konflikter

Står stenhårt mellan BF42 och BF2 men BF42 vinner för att det är WW2. Spelmässigt är de lika bra och gav lika mycket för sin tid. Båda två bröt ny mark.

På den tiden gjorde dessutom modcommunityn bättre moddar än vad betal-dlc team gör idag.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Inser de inte att många vill ha andra världskriget?

Medlem

Med BF1942 kartorna som ett givet DLC.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

För mig är Battlefield känslan av gemenskap och möjligheten som squad/commanderhantering erbjöd i både BF2 och 2142 att lätt bli en del av en grupp med gemensamma mål.
Personligen älskar jag 2142 och hoppas att Battlefront får samma känsla som 2142 och därmed blir en värdig andlig uppföljare till 2142 som antagligen blir utan lyft.

Medlem

"Något annat Battlefield" täcker väl BF Heroes och BF Play4Free. Det senare hade jag helt glömt bort.

Har för övrigt inte gjorts speciellt många spel med koreakriget som tema. Kanske en intressant vinkel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Andra världskriget har gjorts i så många former, likväl som nutids-pangpang. Större andelen fanatiker, myself included, föredrar nog den modernare biten.

Är dessväre oroligt säker (kan man säga så?) att BF5 kommer floppa rejält. Fyran är, bortsett från releasehelvetet, tyvärr bara en mindre uppgradering av trean. Alldeles för många ointressanta gamemodes och generellt sett rätt dåliga banor. Eller snarare sättet de placerat objectives runt om på banorna är rätt dåligt genomtänkt.

Känns som jag kissar i mitt eget vattenglas här - jag kan trots allt inte förneka att trean och fyran gett mig närmare 3000 timmars nöje...uurk...

Medlem

Vilket BF det än blir så skulle jag vilja att man gick tillbaka till en mer "lokaliserad" version. Idag är det knappt skillnad att spela de olika sidorna. Radiokommandona är dessutom för tama. De flesta av oss kan rabbla upp ett gäng från både BF1942 och BF2 men är nåt ens minnesvärt på sitt eget språk i BF3/4?

Mer styrt vilken sida man är och vilka vapen man kan ha.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Vill ha ett spel där Sverige är en supermakt och tar över Europa.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Battlefield: 900 000 B.C. - Sticks and Stones

Medlem

WWII eller framtiden, spyless på nutiden.

Medlem

Det stora problemet med att göra ett BF5: ww2, är att det inte kommer finnas en jä*la massa modifikationer att uppgradera din gubbe med. Majoriteten av de vapen som användes under ww2 kan ju räknas på två händer. DLC kommer bara innehålla nya fordon och maps. Kossan blir helt enkelt inte alls lika givande för EA som ett modernt/futuriskt BF skulle vara!

NuZ
Testpilot

Snacka om att EA förstör för Dice med att tvinga dom att ge ut ett nytt BF var och vartannat år! Kommer tyvärr gå i graven som COD detta jävla pajas kultur det blivit hos företagen nu!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bf3 easter eggen betydde ingenting

Medlem
Skrivet av Luftman:

Battlefield: 900 000 B.C. - Sticks and Stones

Kan va nått - Jag vill köra mammut!

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Luftman:

Battlefield: 900 000 B.C. - Sticks and Stones

Kan va nått - Jag vill köra mammut!

Kanske kunde ha varit ännu längre bakåt med dinosaurier som slåss med laservapen, vars har vi @WildThing ?

Skrivet av elPresidente:

Det stora problemet med att göra ett BF5: ww2, är att det inte kommer finnas en jä*la massa modifikationer att uppgradera din gubbe med. Majoriteten av de vapen som användes under ww2 kan ju räknas på två händer. DLC kommer bara innehålla nya fordon och maps. Kossan blir helt enkelt inte alls lika givande för EA som ett modernt/futuriskt BF skulle vara!

ja, skulle bli väldigt svårt att göra stora mängder med lättsålda battlepacks och dlc

Medlem

Vill antingen ha '2143'

Eller black ops stuk. Kalla kriget med lite prototyp saker.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

deras verision av ww2 skulle nog va att man bara kan spela som amerikan iaf .. för att va så politiskt korrekt som möjligt.

Medlem

Rent spontant var andra världskriget min första önskning för nästa Battlefield-spel, men ändrade mig till "Mellan WW2 och nutid" p.g.a. den mycket bredare vapen-, och fordonsarsenalen som då finns tillgänglig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Vet inte riktigt varför det var nödvändigt för EA att gå ut med detta då Hardline inte ens hade något med Battlefield att göra. Trodde de att vi skulle tro att Battlefield inte skulle vara Battlefield längre?

Behövde de gå ut med o säga att Battlefield 3 inte är Bad Company längre heller?

Märkligt tycker jag. Det är en självklarhet vad BF5 kommer att bli, men sedan om det blir framtid, modern tid eller andra värdskrigets tid är en annan sak de kunde fått gått ut med istället i sådant fall.

sen vill jag se dynamisk destruction, som dom har lovat i varenda spel sen bad company, men aldrig blivit mer än scriptad.

misstänker att det blir en brun och astråkig framtid med raketer i arslet och exoskelett, så man orkar bära runt jättestora vapen.. det har dom inte gjort än.... och det blir nog vad ea beordrar.

Medlem
Skrivet av Kane:

Vilket BF det än blir så skulle jag vilja att man gick tillbaka till en mer "lokaliserad" version. Idag är det knappt skillnad att spela de olika sidorna. Radiokommandona är dessutom för tama. De flesta av oss kan rabbla upp ett gäng från både BF1942 och BF2 men är nåt ens minnesvärt på sitt eget språk i BF3/4?

Mer styrt vilken sida man är och vilka vapen man kan ha.

En sak är säker: Oavsett vilken BF det blir, vill jag höra klassiska BF temalåten så ofta det möjligen går. BF3/BF4 varianten på "temat" är inte BF temat. Får rysningar ibland när man hör originalet, trots att det var över 10 år sen det släpptes.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Framtida militärkonflikter tack... inte ett till modernt shooter som Battlefield 4.... Battlefield 3+4 har tillfredsställt mitt moderna krigsskjutande gott och väl för ett par år.

Skrivet av Luciphear:

Framtida militärkonflikter tack... inte ett till modernt shooter som Battlefield 4.... Battlefield 3+4 har tillfredsställt mitt moderna krigsskjutande gott och väl för ett par år.

en postapokaplyptisk framtid om 20.000+ år isf med spacemarines, rostiga rymdskepp och andra planeter. Annars backar jag ur.
Samt mkt av grafiken inspirerad av hr giger

Medlem

Hoppas att femman blir WW2 och inte en till modernt krig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Codename Eagle är och förblir det roligaste "Battlefield" spelet =D.

Medlem

Är trött på modern krigföring. Får hoppas på andra världskriget som tema. Eller ett Battlefield Bad Company 3 med andra världskriget istället för nutid.

Medlem

Jag tycker de kan sluta mjölka denna spelserie mera och komma på något helt nytt varumärke.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar