Robot
Far Cry 4

Hur möter Ubisoft spelarna efter det hårt kritiserade Assassin's Creed: Unity? Med en androgyn fullblodsgalning i rosa kavaj.

#doom, #far-cry-4, #ubisoft, #far-cry-3, #assassins-creed-unity, #amd, #nvidia, #crytek, #assassins-creed-iii


Medlem
Far Cry 4

Detta spel flyter på bra mycket bättre än vad unity gör på min dator.

Jobbigt med så stora släpp nära inpå.
Jag har typ spelat in lika långt i Unity, FC4 och Dragon Age.
Vet inte vilket jag ska prioritera :s


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Detta spel flyter på bra mycket bättre än vad unity gör på min dator.

Jobbigt med så stora släpp nära inpå.
Jag har typ spelat in lika långt i Unity, FC4 och Dragon Age.
Vet inte vilket jag ska prioritera :s

Och jag har inte hunnit sätta tänderna i något av spelen än. :'(


signatur

Have a good time!

SoL
Medlem

Grymt! Tänkte jag skulle vänta på din recension men jag kunde ej vänta så jag körde till affärn o köpte ett ex. Tycker spelet e sjukt kul och pälsen på djuren är jag fan imponerad över.

Medlem

Trevlig recension, tråkigt nog så fungerar spelet knappt alls på PC. Spelet kraschar direkt om man råkar ha någon typ av USB-kontroll inkopplat på PC, samt även med vissa andra USB-enheter som typ ljudkort eller tangentbord.
Trött på alla dessa jävla day1-patcher och spel som inte fungerar från Ubisoft, Assassin's Creed: Unity fungerar ju inte det heller men det var tydligen AMD's fel. Far Cry 4 & AC:U är kassa konsolportar på sin höjd.

Medlem

Håller med om kritiken mot Far Cry 3 helt och hållet. Ett rätt mediokert spel egentligen.

Detta verkar klart intressant men får nog vänta tills det finns på någon rea tyvärr. Konstiga prestandaproblem på PC enligt Totalbiscuit som du också nämner men flyter i övrigt betydligt bättre jmf med AC:U.

Bra recension.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SoL:

Grymt! Tänkte jag skulle vänta på din recension men jag kunde ej vänta så jag körde till affärn o köpte ett ex. Tycker spelet e sjukt kul och pälsen på djuren är jag fan imponerad över.

Jag är smickrad!

Skrivet av reaver:

Trevlig recension, tråkigt nog så fungerar spelet knappt alls på PC. Spelet kraschar direkt om man råkar ha någon typ av USB-kontroll inkopplat på PC, samt även med vissa andra USB-enheter som typ ljudkort eller tangentbord.

Trött på alla dessa jävla day1-patcher och spel som inte fungerar från Ubisoft, Assassin's Creed: Unity fungerar ju inte det heller men det var tydligen AMD's fel. Far Cry 4 & AC:U är kassa konsolportar på sin höjd.

Trist att det strular men det är inget vi har upplevt på någon av de två burkar vi har testat på. Haft tangentbord, mus och tror också gamepad inkopplad. Dock ingen joystick.

Enligt en tråd på reddit verkar Daemon tools också ställa till det, låter som något gammalt DRM-skräp.


signatur
Medlem

Ja, random shit händer verkligen. Stötte på ett hostage karma event. Så jag smög mig sakta fram för att tyst ha ihjäl vakterna. Plötsligt kom det en sur elefant rusandes och hade ihjäl både vakter och gisslan..

Slumpmässigt kaos kan vara oerhört kul i FC4 Men är lite trött på att mina allierade hela tiden envisas med att skjuta upp i luften varje gång de ska fira nåt. De kan ju träffa en oskyldig gråsparv eller nåt! Haha.

Medlem

Hade problem med mitt spel i början, det kraschade innan det startade. Visade sig att det var pga att jag hade min joystick i kopplad.

Flertalet har haft samma problem fast t.o.m. med sina möss eller tangentbord.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Davisx3m:

Hade problem med mitt spel i början, det kraschade innan det startade. Visade sig att det var pga att jag hade min joystick i kopplad.

Flertalet har haft samma problem fast t.o.m. med sina möss eller tangentbord.

Dubbelkollade nu, hade en Xbox 360-padda inkopplad i ena datorn så verkar vara fler faktorer än bara inkopplade usb-prylar. Kanske någon specifik usb-controller som stökar.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av CliQue-SinneD:

Håller med om kritiken mot Far Cry 3 helt och hållet. Ett rätt mediokert spel egentligen.

Detta verkar klart intressant men får nog vänta tills det finns på någon rea tyvärr. Konstiga prestandaproblem på PC enligt Totalbiscuit som du också nämner men flyter i övrigt betydligt bättre jmf med AC:U.

Bra recension.

Tack! Ja, garanterat bättre flyt än Unity men grafiken är ju på helt andra nivåer.


signatur
Medlem

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

Medlem
Skrivet av totte1015:

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

Det är nog musaccelerationen som spökar, tydligen måste man stänga av den manuellt i någon .xml-fil (knappen för att stänga av det i spelet fungerar inte)

Medlem
Skrivet av totte1015:

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

"To fully disable it: find the "GamerProfile.xml" located in My Games/Far Cry 4, find the lines "Smoothness="1"" and "Smoothness_Ironsight="1"" and change the "1"s to "0"."

Medlem

Får ge en eloge att ni tar upp prestanda problemen ni upplever, sådant uppskattas.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av CliQue-SinneD:

Håller med om kritiken mot Far Cry 3 helt och hållet. Ett rätt mediokert spel egentligen.

Detta verkar klart intressant men får nog vänta tills det finns på någon rea tyvärr. Konstiga prestandaproblem på PC enligt Totalbiscuit som du också nämner men flyter i övrigt betydligt bättre jmf med AC:U.

Bra recension.

Tack! Ja, garanterat bättre flyt än Unity men grafiken är ju på helt andra nivåer.

Vad är det för specs på testriggarna ni kört med?

Edit:
Nevermind, sweclockers la just upp ett snabbtest.
http://www.sweclockers.com/artikel/19647-snabbtest-grafikpres...

Medlem

Vissa prestandaproblem (pc)!

Bra att ni tog upp detta.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Vad är det för specs på testriggarna ni kört med?

^^ What he said


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

jag kör hellre ett spel som håller samma dåliga fps hela tiden, än ett som har bra framerate och istället tappar 5 frames var 3:e sekund, som acu .. inget gör mig mer förbannad och kan få mig att tappa inlevelsen som det.

Medlem

Någon som testat Co-op ännu? Är det som mitt potentiella inköp står och faller med nämligen...

Medlem
Skrivet av humancentipede:

jag kör hellre ett spel som håller samma dåliga fps hela tiden, än ett som har bra framerate och istället tappar 5 frames var 3:e sekund, som acu .. inget gör mig mer förbannad och kan få mig att tappa inlevelsen som det.

g-sync + 144hz, problemet löst =D

Lirat en hel del spel nu och funkar klockrent.Och kan nu säga att 60fps är verkligen inte någon guldstandard, det är typ vad som borde vara minimum i fps spel.

Medlem
Skrivet av reaver:
Skrivet av totte1015:

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

Det är nog musaccelerationen som spökar, tydligen måste man stänga av den manuellt i någon .xml-fil (knappen för att stänga av det i spelet fungerar inte)

Gjort det med .xml filen men det stänger inte av den helt. Totalbrit säger även det i sin analys av spelet att man säger av det "mesta" av acceleration
Och stängt av alla stränger som innehåller "smooth", funkar fortfarande inte felfritt

Medlem

Detta spelet är fint och väldigt roligt. Dock vet man aldrig vad som händer i det.. Du räddar en mans liv ifrån att bli skjuten. Två sekunder senare blev han död av vargar.. Det som gör detta spelet väldigt spännande ^^

Skrivet av dTexN:

Detta spel flyter på bra mycket bättre än vad unity gör på min dator.

Jobbigt med så stora släpp nära inpå.
Jag har typ spelat in lika långt i Unity, FC4 och Dragon Age.
Vet inte vilket jag ska prioritera :s

Kommer nog själv lägga AC:U på hyllan med tanke på alla patchar som kan hinna släppas till det bättre.

Baserar detta också på att jag spelade AssCreed för ett år sen men förra Far Cry för 2 år sen
Vill inte bli för trött på AC serien


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ni som har amd kort kan ju prova dra ner http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDCatalyst14-...

Vilket enligt amd själva ska ge:

Far Cry 4 performance optimizations
- Up to 50% performance increase over Catalyst™ 14.11.1 beta in single GPU scenarios with Anti-Aliasing enabled.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Av någon konstig anledning så flyter Unity bättre än detta för mig.
Riktigt roligt spel dock.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av reaver:
Skrivet av totte1015:

Roliga är att Far Cry 4 har jag inga prestandaproblem med, dock så har jag ett jävla problem med musens rörelser, verkar inte vara helt Raw Input där, utan någon skit som gör så att en jämn musrörelse IRL blir till halvjämnt i spelet :S

Det är nog musaccelerationen som spökar, tydligen måste man stänga av den manuellt i någon .xml-fil (knappen för att stänga av det i spelet fungerar inte)

Gjort det med .xml filen men det stänger inte av den helt. Totalbrit säger även det i sin analys av spelet att man säger av det "mesta" av acceleration
Och stängt av alla stränger som innehåller "smooth", funkar fortfarande inte felfritt

Läste någonstans att efter att man stängt av smoothness och sparat den, ska man även välja egenskaper på filen o markera i "read only". Annars ställs det tydligen tillbaka igen. Har inte testat detta själv än dock...


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Tack för att du (recesenten) spoilar Far Cry 3..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

gillade man någon av dom andra far cry så gillar man garanterat denna då det är den bästa i serien. mer springa runt randomly och skjuta allt man kan än story helt klart. gillar skiten, det är bra action helt enkelt!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Någon som testat Co-op ännu? Är det som mitt potentiella inköp står och faller med nämligen...

Jag ska inte uttala mig bergsäkert här men jag och brorsan provade lite igår. Det verkar som om det fungerar enligt följande:
XP, loot, skills, vapen etc sparas.
Det går inte att göra några mainquests.
Det går att ta över radiotorn och outposts. Detta verkar dock inte sparas till dig singleplayerprofil och är alltså helt ovärt förutom att du får xp/loot på vägen.
Det man kan göra är alltså att köra några av de missions som är avsedda för just coop samt bränna runt i jungeln med sällskap och levla.

Jag hade hoppats på möjligheten att faktiskt spela spelet mer ihop. Även om kampanjen ligger utanför coop-läget hade möjligheten att åtminstone öppna upp kartan ihop varit mycket uppskattad. Sån tur hade vi inte, iaf inte från start. Det kommer väl som DLC kan jag tänka.


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

123
Skriv svar