Lucasarts-veteraner gör nytt peka och klicka-äventyr

Robot
Medlem
Lucasarts-veteraner gör nytt peka och klicka-äventyr

X-files : A point and click adventure game.

KoP
Medlem

Hoppas det släpps till Android/Apple då peka/klicka spel faktiskt gör sig rätt bra på en platta.

Medlem

Gilbert var den RIKTIGA hjärnan bakom Lucasarts point'n'click-framgångar! Hoppas inte Schafers misslyckanden reflekterar över honom.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Gilbert var den RIKTIGA hjärnan bakom Lucasarts point'n'click-framgångar! Hoppas inte Schafers misslyckanden reflekterar över honom.

Där har du fel. Även om Gilbert kom med spelidéerna så skrevs dialogen till största delen av Schafer och Grossman och det är till stor del dialogen som har gjort de här spelen historiska.

Lucasartsäventyren hade aldrig funkat utan alla tre upphovsmännens lika stora medverkan så försök inte dela upp äran i ett så bra team.

Medlem

Awesome! Must have

Medlem

Backat! Sjukt hypad.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slashgibber:

Gilbert var den RIKTIGA hjärnan bakom Lucasarts point'n'click-framgångar! Hoppas inte Schafers misslyckanden reflekterar över honom.

Där har du fel. Även om Gilbert kom med spelidéerna så skrevs dialogen till största delen av Schafer och Grossman och det är till stor del dialogen som har gjort de här spelen historiska.

Lucasartsäventyren hade aldrig funkat utan alla tre upphovsmännens lika stora medverkan så försök inte dela upp äran i ett så bra team.

Jag försöker inte påstå att han gjorde allting själv, men Ron Gilbert var utan tvekan den största anledningen till att det funkade. Utan honom hade Lucasarts speldivision aldrig kommit någonstans. Han är en exemplarisk designer och teamledare.

Tim Schafer kan förvisso skriva ett bra manus, och har hjälpt skriva några av mina favoritspel, men han har bevisat att han varken är en bra designer eller team-ledare.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Slashgibber:

Gilbert var den RIKTIGA hjärnan bakom Lucasarts point'n'click-framgångar! Hoppas inte Schafers misslyckanden reflekterar över honom.

Där har du fel. Även om Gilbert kom med spelidéerna så skrevs dialogen till största delen av Schafer och Grossman och det är till stor del dialogen som har gjort de här spelen historiska.

Lucasartsäventyren hade aldrig funkat utan alla tre upphovsmännens lika stora medverkan så försök inte dela upp äran i ett så bra team.

Jag försöker inte påstå att han gjorde allting själv, men Ron Gilbert var utan tvekan den största anledningen till att det funkade. Utan honom hade Lucasarts speldivision aldrig kommit någonstans. Han är en exemplarisk designer och teamledare.

Tim Schafer kan förvisso skriva ett bra manus, och har hjälpt skriva några av mina favoritspel, men han har bevisat att han varken är en bra designer eller team-ledare.

I ett team har alla en lika viktig funktion, Schafer gjorde det han var bra på, Gilbert gjorde det han var bra på men båda var precis lika viktiga för de gamla Lucasart-spelen. Ingen av dem är bra på alla roller men Schafers karriär som projektledare har inget alls med Lucasarts att göra.

Medlem
Skrivet av Ahris:

I ett team har alla en lika viktig funktion, Schafer gjorde det han var bra på, Gilbert gjorde det han var bra på men båda var precis lika viktiga för de gamla Lucasart-spelen.

Jag håller inte riktigt med där, Rons insats som prokjektledare och var designer var i min åsikt den viktigaste bidragsdelen till LucasArts framgångar. Tim Schafer var inte inblandad i någon kreativ roll förrän efter LucasArts blivit point'n'click-genrens kungar.

Gilbert var helt enkelt den drivande faktorn som ledde till det.

Skrivet av Ahris:

Schafers karriär som projektledare har inget alls med Lucasarts att göra.

Schafers karriär som projektledare är djupt bunden till hans arbete i LucasArts, och det faktum att dom flesta fansen ger honom den största äran när det kommer till LucasArts framgång.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

1
Skriv svar