Dragon AgeT: Inquisition skämt pris...

Dragon AgeT: Inquisition skämt pris...

kollade på priset på Dragon AgeT: Inquisition på cdon i dag och fick kaffet i fel strupe skämtar dom!

http://cdon.se/spel/downloads/dragon-aget-inquisition-pre-ord...

600 kr för en nerladdning!! rena rama rånet var tog det normala 400-450 kr vägen?

#blogg


signatur

New life, New hope

Medlem

600Kr är ett rån. Köpte mitt från Spelbutiken.se, 419Kr och så hade jag deras "points" innestående så jag hamnade på 379 till slut.
Ett fullt rimligt pris.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Testpilot

Just att köpa releasespel på Origin eller STEAM är rena rånet där ORIGIN lägger på minst 100kr på priset bara för att de kan.

Inte nog med det , ORIGIN och även UPLAY har vissa utgåvor av spelet som endast kan köpas via deras tjänst.
Inte minst The Sims 4 som endast kan köpas boxad eller via Origin.
Nu är ju inte det hela världen just nu då det är endast förhandsbokningar med lite extra DLC.

Som pinalina säger , Greenmangaming eller liknande bra digital försäljare är att föredra , köper alltid via dessa , man tjänar ganska snabbt in många hundralappar.

Medlem

Personligen använder jag CJS-CDKeys till allt jag köper nu för tiden, billigaste jag hittat, alltid varit snabb och effektiv leverans.
Dom har för övrigt DA Inq för ~346:-. Ett mycket rimligt pris.

Medlem

Jag kommer aldrig att förstå varför folk inte vill ha fysiska produkter, när de dessutom ofta är billigare.

Dragon Age Inquisition - 449 kr
Far Cry 4 - 399 kr

osv.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag kommer aldrig att förstå varför folk inte vill ha fysiska produkter, när de dessutom ofta är billigare.

Dragon Age Inquisition - 449 kr
Far Cry 4 - 399 kr

osv.

Fysiska kopior är alltid dyrare, vad snackar du om?

Köp förfan inte digitala spel från svenska butiker, sjukt onödigt.

Köp från hemsidor där du får en cdkey istället.

Här kostar t.ex DAI 341 kr
http://www.fast2play.se/category/11658/dragon-age-inquisition...

Medlem

Har börjat köpa från codesnstuff.se . De har bra omdömen och pris tycker jag.

Medlem

Är det bara nyckel kör jag via http://www.g2play.net/
Dom har alltid gett mig bra service.

Men Säkrast är ju att köpa direkt från origin,steam eller konsoll butik.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

körde från g2play. 370 kr såg i dag dom gått ner i pris med typ 40 kr...mutter.

tack för alla tips:D 10 timmar kvar!


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av LVX156:

Jag kommer aldrig att förstå varför folk inte vill ha fysiska produkter, när de dessutom ofta är billigare.

Dragon Age Inquisition - 449 kr
Far Cry 4 - 399 kr

osv.

Fysiska kopior är alltid dyrare, vad snackar du om?

Köp förfan inte digitala spel från svenska butiker, sjukt onödigt.

Köp från hemsidor där du får en cdkey istället.

Här kostar t.ex DAI 341 kr
http://www.fast2play.se/category/11658/dragon-age-inquisition...

Nej, det är de inte alls. Fysiska kopior är nästan alltid billigare än att köpa på Steam, till exempel, det vill säga om man inte köper stulna koder från nån skum rysk sida.

Dark Souls Prepare to Die Edition kostade 369 kr från Webhallen, 40 Euro på Steam.
Skyrim, 399 kr från Webhallen, Steam 499 kr.
Dragon Age Inquisition, 449 kr på Webhallen, 599 kr på Origin.
Witcher 3, 399 kr på Webhallen, 600 kr på Steam (500 kr om man förbokar).

Och så vidare.

EDIT: Klart det är billigare när man handlar med stulna nycklar som Fast2Play, men det är ju ännu värre än att pirata spelet.

Medlem

Vilka sidor är pålitliga egentligen? Har aldrig köpt digitala produkter utöver steam. Nån som kan tipsa?

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Vilka sidor är pålitliga egentligen? Har aldrig köpt digitala produkter utöver steam. Nån som kan tipsa?

Codesnstuff.se kan jag rekommendera. Jag var själv väldigt skeptisk angående vilken sida som verkade vettig och satt ett tag och kollade runt på forum och liknande. Jag är ärligt talat fortfarande lite skeptisk till att köpa hos dem även fast att de är lite dyrare än g2play och alla de andra, men de verkar vara legit eftersom att de har en F-Skattsedel registrerad och håller till i Göteborg så det ska vara lugnt.

Du kan ju testa att köpa från dem riktigt billiga sidorna men när det handlar om 50-100 kr i skillnad så väljer i alla fall jag det säkra före det osäkra. En redan använd nyckel är aldrig kul.

Redaktör

Normalpriset för ett nytt stort pc-spel var 400-500 kr för 15 år sen, så en ökning till 600 känns inte alls orimligt med tanke på inflationen.


signatur
Medlem

Köper mina spel från GMG, GOG, Steam eller Spelbutiken.

Ska jag inhandla ett spel så utgår jag först från Prisjakt/Pricerunner. Lägsta "pålitliga" där vilket brukar vara Spelbutiken enligt mig.

Sen är det bara att gå in på alla andra sidor man litar på och sitta med valuta omvandlaren för att se om priset blir bättre.

http://isthereanydeal.com/

Ha ett öga på den sidan också efter rabattkoder så spar man någon extra krona möjligtvis


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Finns hur många cdkey-sidor som helst. Annars kör du mexikansk proxy till origin och köper deluxe för 45$.

Skrivet av Tompa:

Normalpriset för ett nytt stort pc-spel var 400-500 kr för 15 år sen, så en ökning till 600 känns inte alls orimligt med tanke på inflationen.

det håller jag inte med om riktigt normal priset var mera 300 400


signatur

New life, New hope

Redaktör
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av Tompa:

Normalpriset för ett nytt stort pc-spel var 400-500 kr för 15 år sen, så en ökning till 600 känns inte alls orimligt med tanke på inflationen.

det håller jag inte med om riktigt normal priset var mera 300 400

Då var du bättre än mig på att leta, för t.ex Quake 3, Black & White och Unreal Tournament gav jag inte under 400 kr för nya. Var ju mer fysisk prisjakt då.

Hur som helst, spel kostar multum mer att göra idag än då, så köparen får en mycket mer påkostad upplevelse. Vilket inte behöver vara bättre, förstås.


signatur

men tompa..okej vi ändrar diskutionen lite..spel man laddar ner direkt är ju i regel dyrare..detta fattar jag inte..försäljaren slipper ju dels post kostnaden kostnaden för embalaget och behöver inte använda mellanhänder utan kan direkt betala för en licens dom bara säljer vidare...hur tusan kan detta vara dyrare än en fysisk kopia?


signatur

New life, New hope

Redaktör
Skrivet av kalle.lindestrom:

men tompa..okej vi ändrar diskutionen lite..spel man laddar ner direkt är ju i regel dyrare..detta fattar jag inte..försäljaren slipper ju dels post kostnaden kostnaden för embalaget och behöver inte använda mellanhänder utan kan direkt betala för en licens dom bara säljer vidare...hur tusan kan detta vara dyrare än en fysisk kopia?

För att folk är beredda att betala så mycket. Sänkta kringkostnader är oväsentligt för en utgivare, företagets mål är ju att gå plus. Och om folk är beredda att betala ett visst pris finns ingen anledning att sänka priset (om det inte betyder så många fler sålda spel att vinsten ökar). Sen spelar faktiskt inflationen och priserna in också: nya försäljningsformer är ett sätt att öka priset (vilket ju, om jag inte har fel med det jag skrev ovan, är på tiden).


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Normalpriset för ett nytt stort pc-spel var 400-500 kr för 15 år sen, så en ökning till 600 känns inte alls orimligt med tanke på inflationen.

Priserna går snarare upp pga av att vi blir tvingade att använda tjänster/plattformar för att ens kunna använda "våra" produkter. På Pc fronten märks det särskilt om det är ett spel som säljer bra på konsol då försöker de införa samma pris, typ CoD.

1
Skriv svar