Klarar din dator Metal Gear Solid V: Ground Zeroes?

Robot
Medlem
Klarar din dator Metal Gear Solid V: Ground Zeroes?

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Medlem

Visserligen är ett gtx 650 inget vidare bra spelkort.

Medlem

Jag borde klara Medium om jag har tur. Om något kommer min processor flaskhalsa.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Medlem
Skrivet av Krejsy:

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Precis samma spec som mig, så datorn klarar det. Men för mig är det ett PS4-spel. Lär bli Dragon Age och Far Cry 4 till PC först dock

Älska spelhöstar! X)


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

k3m
Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Krejsy:

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Precis samma spec som mig, så datorn klarar det. Men för mig är det ett PS4-spel. Lär bli Dragon Age och Far Cry 4 till PC först dock

Älska spelhöstar! X)

många stirrar sig blint på systemkraven till pc. Jag kan säga er att många spel rullar bra på datorer som ligger under minimikraven. Samtidigt där datorer som ligger ovanför rekommenderade krav inte ens kan ge hyfsade bps i spel.

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Krejsy:

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Precis samma spec som mig, så datorn klarar det. Men för mig är det ett PS4-spel. Lär bli Dragon Age och Far Cry 4 till PC först dock

Älska spelhöstar! X)

MGS har varit en Playstation serie för mig länge, men jag har ingen PS4, och jag är hoppfull att kunna skrämma upp det i 120 FPS
(Hoppas med andra ord på att slippa fps-lås)

NuZ
Testpilot

Jag klarade spelet på 14 minuter första gången och så kostar det 49 på steam. Njae inte ett köp till PC när jag har fått det till PS. Väntar på Phantom pain istället som är själva main spelet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot

Tlg: Finns S rankade speedrunners nere på 5minuter och 5minuter speltid för 500kr är dyrare en h**a i Prag :/


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Krejsy:

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Precis samma spec som mig, så datorn klarar det. Men för mig är det ett PS4-spel. Lär bli Dragon Age och Far Cry 4 till PC först dock

Älska spelhöstar! X)

MGS har varit en Playstation serie för mig länge, men jag har ingen PS4, och jag är hoppfull att kunna skrämma upp det i 120 FPS
(Hoppas med andra ord på att slippa fps-lås)

Spelet är inte nog snabbt för att dra nytta av 120 fps. Bättre du krämar på med specialeffekter så spelet blir snuskigt snyggt istället och satsar på stabila 60 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Krejsy:

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Precis samma spec som mig, så datorn klarar det. Men för mig är det ett PS4-spel. Lär bli Dragon Age och Far Cry 4 till PC först dock

Älska spelhöstar! X)

MGS har varit en Playstation serie för mig länge, men jag har ingen PS4, och jag är hoppfull att kunna skrämma upp det i 120 FPS
(Hoppas med andra ord på att slippa fps-lås)

Spelet är inte nog snabbt för att dra nytta av 120 fps. Bättre du krämar på med specialeffekter så spelet blir snuskigt snyggt istället och satsar på stabila 60 fps.

Om inte annat så känner jag skillnad på 60 och 120, sen jag skaffade 120Hz skärm så har jag siktat på 120 FPS vilket spel det än är, även långsamma spel kan se mycket bättre ut i 120 FPS.

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Krejsy:

Överklockad ivy bridge i5a och 780, borde klara det utmärkt

Precis samma spec som mig, så datorn klarar det. Men för mig är det ett PS4-spel. Lär bli Dragon Age och Far Cry 4 till PC först dock

Älska spelhöstar! X)

MGS har varit en Playstation serie för mig länge, men jag har ingen PS4, och jag är hoppfull att kunna skrämma upp det i 120 FPS
(Hoppas med andra ord på att slippa fps-lås)

Spelet är inte nog snabbt för att dra nytta av 120 fps. Bättre du krämar på med specialeffekter så spelet blir snuskigt snyggt istället och satsar på stabila 60 fps.

Om inte annat så känner jag skillnad på 60 och 120, sen jag skaffade 120Hz skärm så har jag siktat på 120 FPS vilket spel det än är, även långsamma spel kan se mycket bättre ut i 120 FPS.

Klart man känner skillnad. Det var inte det jag sa. Jag säger att grafiskt godis är mycket viktigare än flyt över 60fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Förstår inte hur de kunde få en 3a i betyg ?
Det är ytterst mycket variation och väldigt få spel låter dig anta situation på så många unika sätt. Man kan spela om det 100ggr utan att ha klarat eller hittat allt, och jag tycker att även om Ground Zeroes var ytterst kort så vart det lätt värt varenda krona. Har 97% Completion ratio men de där sista 3% är ju inte lätta.

I min värld minst en 4a. Är skeptiskt mot en pc-version dock, supergrymt att det kommer men Japanska titlar har sällan varit något att hänga i granen på PC.

1
Skriv svar