skitspelet assassins creed:unity .. hur får man pengarna tillbaks på steam?

skitspelet assassins creed:unity .. hur får man pengarna tillbaks på steam?

har fastnat i geometrin nu ..3 gånger efter varandra... bara ngn minut efter jag fått starta om spelet mellan varje gång.. orkar inte längre..
blev ip-bannad av ubisoft nyss också när jag postade dom här bilderna på det i deras forum.. desperata losers.

Medlem

Jag frågade konsumentverket om det och svaret var:

"När du köper ett spel av ett företag gäller precis som för andra köp reglerna i konsumentköplagen. Det är en tvingande lag som företaget måste följa. I lagen finns bland annat regler om vad som gäller om varan inte motsvarar det som anges i marknadsföringen eller andra löften man fått före köpet. Om spelet marknadsförs på ett sätt som inte stämmer överens med verkligheten och företaget inte rättade de felaktiga uppgifterna innan köpet, har du rätt att kräva de egenskaper och den användning som anges i marknadsföringen.

Mitt råd till dig är att du reklamerar spelet till säljaren och att du anger vad det är som utlovats som inte stämmer. Hänvisa till konsumentköplagens regler, särskilt 19 §. "

Så jag har nu inlett konversation med Steam Support och kan säga att dom gav inget "Nej" svar någonstans, utan dom frågade mycket tydligt om jag hade tagit kontakt med Ubisofts support och fått något därifrån, om svaret är nej, så vill dom ha printscreen på chatlog, och så msinfo32, längre än så har iallafall inte jag kommit då det tar 1½ dag för varje svar typ :/

Men som sagt, gav ett ingående begäran om återköp och förklarade varför, och trodde jag skulle få ett simpelt "we cannot do that blabla" av dem, men inte då.
Så helt kört är det nog inte med återköp, däremot har jag för mig att jag har läst att refunds går BARA till steam wallet.

Medlem

stämmer bra att de går till steam wallet, steam har väldigt skitig policy kring detta och om du har varit i spelet mer än 30 min då kan du glömma nån form av refund


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av Freywiind:

stämmer bra att de går till steam wallet, steam har väldigt skitig policy kring detta och om du har varit i spelet mer än 30 min då kan du glömma nån form av refund

Nja.. det där är att ta i. Jag fick tillbaka (nåja.. till wallet) pengarna för WarZ och då hade jag faktiskt spelat ett par dagar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Hahahah... Har varit in-game i 18 hours, men effektivt spelande är ju inte mycket...

Som sagt, återkommer med vad slutresultatet kommer att bli

Medlem

Skulle det inte komma en större uppdatering under veckan som skulle lösa mycket?

Medlem

Skiter totalt i spekulationer när det gäller patcher. Jag tror på det när jag har installerat det och märker skillnad.

Det stod i patchnotes 2 att det skulle förbättra performance, inte fan gjorde det det.

Inaktiv

5/5 - mästerverk.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Freywiind:

stämmer bra att de går till steam wallet, steam har väldigt skitig policy kring detta och om du har varit i spelet mer än 30 min då kan du glömma nån form av refund

Nja.. det där är att ta i. Jag fick tillbaka (nåja.. till wallet) pengarna för WarZ och då hade jag faktiskt spelat ett par dagar.

WarZ var ett undantag då spelet faktiskt togs bort från steam överhuvudtaget, men i detta fallet kommer det mest trolligt inte hända mycke


signatur

I got an offer you cant refuse!

Varför väntar du bara inte tills dom fixar det eller ska du köpa det sen igen när det har blivit patchat och spelbart och du är sugen på att spela det? Tja ubi lär ju inte gråta över att få mer pengar........


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Varför väntar du bara inte tills dom fixar det eller ska du köpa det sen igen när det har blivit patchat och spelbart och du är sugen på att spela det? Tja ubi lär ju inte gråta över att få mer pengar........

Så det är så spelvärlden skall fungera?
Man skall köpa spelet för FULLpris och få HALVupplevelse.
Nej fyfan.
Pengar tillbaka så kan Ubishit ruttna.

undra om prettyboy(uttalas med förakt i tonfallet, och sydstatsdialekt) ler fortfarande
det hade iaf jag plockat bort från meritlistan

chefsprogrammeraren för assassins creed unity ..
https://ca.linkedin.com/pub/michael-kuntze/3/a73/952
verkar bara va ungdomar som jobbar på ubisoft .. dom kan aldrig ha tillräckligt med
erfarenhet/kunskap för att ro ett sånt projekt i hamn.

Medlem

vilket jävla piss.

Ljud försvinner, spelet fryser, kontrollerna är sjukt klumpiga, fps drops etc. listan fortsätter....

Känner inte som att ett skit har ändrats sedan patchen nu i veckan

Medlem

AC är konsollspel, kör aldrig ett sådant till PC. Ubisoft är notoriskt dåliga på portningar.

Jag hoppas det löser sig för dig!


signatur

I drank what?

1
Skriv svar