Buck & Miles – svensk plattformskärlek på Kickstarter

Robot
Buck & Miles – svensk plattformskärlek på Kickstarter
Medlem
Buck & Miles – svensk plattformskärlek på Kickstarter

Ser ju underbart ut! Får överväga att ge grabbarna (och tjejerna?) en slant.

Medlem

Jag måste hålla med föregående talare. Det blir nog kanske en backning från mig med.

Medlem

Ser ut som en mix av Super Adventure Island & Super Mario World. Kan bli roligt, frågan är om det är för likt tidigare nämnda spel (så det inte blir fråga om varumärkesintrång)?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

För lite gameplay i videon för att jag ska kunna avgöra om jag är intresserad eller inte, men musik från Jake "Virt" Kaufman är aldrig fel, även om nu trailer låten var rätt kass.

Rent spontant känns allting för inzoomat, men det kanske funkar med vad som verkar vara ganska långsamt gameplay.

Medlem

Porta till SNES och du har en deal.

Medlem

Med 500.000kr som mål så lär det knappast bli av.

ZF
Medlem

verkar ju lovande på de flesta plan. att samtliga banor är lånade kan, eller måste man kanske ha överseende med när det är poängen. men ursäkten för den tråkiga figurdesignen är svårare att se.

det finns trots allt en anledning till att Sonic eller Mario blev profeter i sina städer, medan såna som ..jag glömt, är glömda av en anledning.

Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Med 500.000kr som mål så lär det knappast bli av.

Det är väl inte så farligt mycket pengar? Drygt $70.000, och tänk då på hur många projekt som försöker dra in hundratusentals USD.

Skaparna verkar vara ett tiotal personer och en budget på en halv miljon räcker inte överdrivet länge på de pengarna. Om de har tio personer att betala för innebär det att det blir 50.000 kr per skalle. Säg att varje person kostar 300 kr i timmen i lön och andra avgifter. Det innebär att du får drygt 160 arbetstimmar per person, vilket i runda slängar är en arbetsmånad.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av jimbow1234:

Med 500.000kr som mål så lär det knappast bli av.

Det är väl inte så farligt mycket pengar? Drygt $70.000, och tänk då på hur många projekt som försöker dra in hundratusentals USD.

Skaparna verkar vara ett tiotal personer och en budget på en halv miljon räcker inte överdrivet länge på de pengarna. Om de har tio personer att betala för innebär det att det blir 50.000 kr per skalle. Säg att varje person kostar 300 kr i timmen i lön och andra avgifter. Det innebär att du får drygt 160 arbetstimmar per person, vilket i runda slängar är en arbetsmånad.

Beror väl på vad man jämför med, kan inte riktigt ser varför man behöver 500k och 10 pers som arbetar med en mario-kopia.

Men men, är väl bara önska dem lycka till :>

Medlem

Med tanke på vad som skett med Elite: Dangerous (SP delen är nu helt borta, "always online" MP är vad som gäller nu) så tror jag vi nu kommer få se färre och färre som backar project som är av den här storleken oavsett om de är "veteraner" eller helt okända "amöterer".

1
Skriv svar