Buck & Miles – svensk plattformskärlek på Kickstarter
Jag måste hålla med föregående talare. Det blir nog kanske en backning från mig med.
För lite gameplay i videon för att jag ska kunna avgöra om jag är intresserad eller inte, men musik från Jake "Virt" Kaufman är aldrig fel, även om nu trailer låten var rätt kass.
Rent spontant känns allting för inzoomat, men det kanske funkar med vad som verkar vara ganska långsamt gameplay.
verkar ju lovande på de flesta plan. att samtliga banor är lånade kan, eller måste man kanske ha överseende med när det är poängen. men ursäkten för den tråkiga figurdesignen är svårare att se.
det finns trots allt en anledning till att Sonic eller Mario blev profeter i sina städer, medan såna som ..jag glömt, är glömda av en anledning.
Med 500.000kr som mål så lär det knappast bli av.
Det är väl inte så farligt mycket pengar? Drygt $70.000, och tänk då på hur många projekt som försöker dra in hundratusentals USD.
Skaparna verkar vara ett tiotal personer och en budget på en halv miljon räcker inte överdrivet länge på de pengarna. Om de har tio personer att betala för innebär det att det blir 50.000 kr per skalle. Säg att varje person kostar 300 kr i timmen i lön och andra avgifter. Det innebär att du får drygt 160 arbetstimmar per person, vilket i runda slängar är en arbetsmånad.
Med 500.000kr som mål så lär det knappast bli av.
Det är väl inte så farligt mycket pengar? Drygt $70.000, och tänk då på hur många projekt som försöker dra in hundratusentals USD.
Skaparna verkar vara ett tiotal personer och en budget på en halv miljon räcker inte överdrivet länge på de pengarna. Om de har tio personer att betala för innebär det att det blir 50.000 kr per skalle. Säg att varje person kostar 300 kr i timmen i lön och andra avgifter. Det innebär att du får drygt 160 arbetstimmar per person, vilket i runda slängar är en arbetsmånad.
Beror väl på vad man jämför med, kan inte riktigt ser varför man behöver 500k och 10 pers som arbetar med en mario-kopia.
Men men, är väl bara önska dem lycka till :>