Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av mangemani:

förvånansvärt högt betyg.
bortsett från grafiken så tyckte jag att spelet mest var tråkigt.
visst, lite nämnvärda pang pang ställen och mycket att utforska, men i längden så blev det tråkigt.

Jag tror helt enkelt att den här typen av spel blir bättre om man spelar lite som ett svin. Ja, jag tände eld på paraden i #Postal 2 också

Minns när jag behövde jaga noshörningar nu i fyran för att uppgradera väskor. Jag försökte först min vanliga stealth och pilbåge-taktik, som alltid annars fungerar. Sex pilar i nyllet dör den första och jag inser att det inte är värt problemen, så jag tog fram ett gäng molotov cocktails istället.

På tal om eld så är Far Cry ljusår ifrån alla andra när det kommer till att få eld trovärdigt.

Youtube-proffs

Fin recension! Har spelat ungefär 10 timmar på PC, är fantastiskt nöjd med spelet. Gillade Far Cry 3 och detta känns som lite mer av den varan, däremot gillar jag världen i 3an mer än denna.

Det enda jag kan kräkas på lite är framedropsen, sitter på en bra dator (780Ti OCII - 4770k - 16 Ram - SSD) och ändå kan jag få störande framedrops när jag spelar. Det spelar ingen roll om jag sänker allt till low och kör 100+ FPS eller High med 50-60. FPS har en tendens att droppa från 100 till 20 på en halv nanosekund och sedan upp till 100 igen. Logiken i dropsen finns inte heller, utan det kan bara ske när spelet känner att jag har för kul. Värre drops än skrillex är aldrig kul. Man får aldrig in någon smoothnes i det utan en hackig känsla hela tiden.

Har förståelse för att världen är stor och det är mycket som skall tas in, men spelet behöver optimeras mer till PC, frågan är om de någonsin kommer kunna patcha bort det eller om jag får spela igenom spelet såhär.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Har sedan 5 tiden till nu vid midnatt hållit på och sprungit i en drömvärd och ska visst döda någon som heter Kalinag. Springer och skjuter pilbåge, springer och skjuter pilbåge i en borg. Inte kul allls. Sedan kommer ett lejon också... tuggar på en. Har nog dödat detta djur 1003 ggr samt andra varelser som dyker upp som rökskuggor. Faban vad tråkigt jag har ibland med detta spel.

Gick fortare för denna kille men inte för mig. Kanske blir klar med uppdraget imorgon om jag har tur. Tycker dessa flumuppdrag är spelet svaghet.


signatur

Det var detta...

123
Skriv svar