Ja, du kan ha förstapersonssex i GTA V

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Förlåt, tänkte inte på att vissa individer kanske finner spelglädje i sådant iallafall. Child rape DLC nästa eller?

Är du seriös? Jämställer prostitution med barnvåldtäkt? Tycker du ska läsa på om prostitution isf.

https://www.youtube.com/watch?v=73hnG_JfJ_k

Jag ser att du missade poängen totalt...låt mig förtydliga under nästa citat.

Skrivet av bleak:
Skrivet av isma:

Till alla som menar att det här är sex - det är kvinnohandel. Det är inte sex på något sett.

På vilket sätt är det är naturligt? Hur tänker ni för att göra förnedring av kvinnan, att ta betalat för hennes kropp endast för att tillfredställa er sexuella lust något naturligt?

Naturligt vore att bygga ett liv med kvinnan och uppfostra en familj. Om vi pratar naturligt så måste ju människans fortplantning och överlevnad vara grunden för den naturliga driften att ha sex.

DET ÄR INTE PÅ RIKTIGT.

Du borde tas in på psyket om du inte kan skilja på spel och verklighet.

Spelar det någon roll ifall det är på riktigt eller inte? Gränsen för vad som är OK eller inte i spel flyttat ju fram hela tiden, frågan är, vad får du/ni som spelare ut för spelglädje av sådana här scener?

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Där tappade iallafall jag intresset för spelet, och så var det med det. Misslyckades totalt med att hitta spelglädjen som Rockstar lagt ner så mycket möda på att programmera in.

Ingen kommer sakna dig om du ska vara så skitnödig.

Förlåt, tänkte inte på att vissa individer kanske finner spelglädje i sådant iallafall. Child rape DLC nästa eller?

Är du seriös? Jämställer prostitution med barnvåldtäkt? Tycker du ska läsa på om prostitution isf.

https://www.youtube.com/watch?v=73hnG_JfJ_k

Jag ser att du missade poängen totalt...låt mig förtydliga under nästa citat.

Skrivet av bleak:
Skrivet av isma:

Till alla som menar att det här är sex - det är kvinnohandel. Det är inte sex på något sett.

På vilket sätt är det är naturligt? Hur tänker ni för att göra förnedring av kvinnan, att ta betalat för hennes kropp endast för att tillfredställa er sexuella lust något naturligt?

Naturligt vore att bygga ett liv med kvinnan och uppfostra en familj. Om vi pratar naturligt så måste ju människans fortplantning och överlevnad vara grunden för den naturliga driften att ha sex.

DET ÄR INTE PÅ RIKTIGT.

Du borde tas in på psyket om du inte kan skilja på spel och verklighet.

Spelar det någon roll ifall det är på riktigt eller inte? Gränsen för vad som är OK eller inte i spel flyttat ju fram hela tiden, frågan är, vad får du/ni som spelare ut för spelglädje av sådana här scener?

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Spel är faktiskt inte endast till för att underhålla. Spel kan ha som syfte i att shocka och få en att tänka på konsekvenser av sina handlingar., Finns massvis med exempel på sådana spel som t,ex This war of mine. Jag tycker att du har en snäv syn på vad spel är för sorts medium.

Hatred kommer jag köpa direkt just för att det är shockerande och provocerande. Kanske har jag en sjuk humor/fantasi men utanför spelet är jag fortarande den lugna snälla norrlänningen.

Är det just spel du är så emot ? Vad tycker du om våldsamma filmer som saw, Martyrs osv?

Medlem
Skrivet av Ender:

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Som sagt, du jämställer prostitution, med allt ovanstående vilket är helt sinnessjukt. Anledningen till varför GTA har med prostituerade är att det är en historia om kriminella personer som skulle kunna köpa sex om dom var verkliga personer.
Och ja, du är en moraltant, problemet är att du är en moraltant med dubbelmoral. När du säger att allt våld i spel är förkastligt och du slutar spela spel med minsta våldsinslag då kan du sträcka på din rygg och titta dig i spegeln och säga till dig själva att du är duktig.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ender:

Spelar det någon roll ifall det är på riktigt eller inte? Gränsen för vad som är OK eller inte i spel flyttat ju fram hela tiden, frågan är, vad får du/ni som spelare ut för spelglädje av sådana här scener?

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Spel är faktiskt inte endast till för att underhålla. Spel kan ha som syfte i att shocka och få en att tänka på konsekvenser av sina handlingar., Finns massvis med exempel på sådana spel som t,ex This war of mine. Jag tycker att du har en snäv syn på vad spel är för sorts medium.

Hatred kommer jag köpa direkt just för att det är shockerande och provocerande. Kanske har jag en sjuk humor/fantasi men utanför spelet är jag fortarande den lugna snälla norrlänningen.

Är det just spel du är så emot ? Vad tycker du om våldsamma filmer som saw, Martyrs osv?

Du säger att spel inte är på riktigt, så varför inte byta ut kvinnan i filmklippet mot ett barn då? Är det du, som du sa, som ska "tas in på psyket för att du inte kan se skillnad på spel och verklighet"? Chock, visst (in med ungarna bara), men vart i klippet får du ta konsekvenser att handlingarna?
Enligt klippet har du just köpt tjänster av en prostituerad, misshandlat henne för att sedan mörda henne med bilen, och konsekvenserna som detta medför är vad? En spännande biljakt i värsta fall?

I filmer gör du inga medvetna val, du matas med en fantasi eller ett scenario som du inte påverkar. Spel är ett annorlunda medium, där du själv mer eller mindre styr din upplevelse. Och om det nu är så "viktigt" att vi ska kunna styra våra handlingar, vår upplevelse, bortom rimlighetens gränser, vart ska vi stanna någonstans? Är ett spels ultimata mål att "kunna chocka"?
För att i så fall är det bara att kasta in ungarna och "ha kul".

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ender:

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Som sagt, du jämställer prostitution, med allt ovanstående vilket är helt sinnessjukt. Anledningen till varför GTA har med prostituerade är att det är en historia om kriminella personer som skulle kunna köpa sex om dom var verkliga personer.
Och ja, du är en moraltant, problemet är att du är en moraltant med dubbelmoral. När du säger att allt våld i spel är förkastligt och du slutar spela spel med minsta våldsinslag då kan du sträcka på din rygg och titta dig i spegeln och säga till dig själva att du är duktig.

Jämställer jag prostitution? Jag trodde vi pratade om ett spel? Att ha med prostituerade som en bakgrundsdekor i syfte att påvisa ett förfallet samhälle är helt ok för mig. Att få med sig en prostituerad i bilen, utnyttja hens tjänster för att sedan misshandla och slutligen köra ihjäl hen är inte alls ok. Varför skulle den handlingen i ett spel vara mindre sinnessjuk ifall den prostituerade hade varit ett barn?
För du får bestämma dig här, du kan inte gärna säga att de vidriga exemplen jag gav tidigare är sinnessjuka, och samtidigt mena att det vi just nu såg i klippet var helt ok.

Inte heller säger jag att allt våld i spel är förkastligt, även om jag förstår att du gärna vill bygga något slags argument mot mina åsikter med det som utgångspunkt.
Jag behöver nog inte förklara detta då det antagligen är uppenbart för alla, men jag gör det ändå för att försöka visa skillnaden som jag upplever den.
Att slakta demoner i ett spel är rätt ok för mig, det är ju liksom en rätt fin sak att göra. Att skjuta folk i tusental i t ex Battlefield är mer än stört i sig, men jag personligen har aldrig upplevt det som annat än en slags tävlingsform mer likt Painball, där man vinner genom att bäst utnyttja miljön, skicklighet och sin vapenarsenal utan att någon blir skadad på riktigt. Att tävla och mäta sig mot andra har ju alltid varit ett stort folknöje genom sport och spel, och jag ser bara MP FPS spel som en förlängning av det.

Kunde gå in djupare, men jag hoppas att du ser vart jag vill komma så jag slipper.

Tillbaka till klippet i GTA då. Vart är "tävlingsmomentet" här? Vilket typ av "underhållning" är det Rockstar lagt ner så mycket tid på att vi ska kunna uppleva? Att vi ska förstå att kriminella kan köpa sex, våldta, mörda och whatever är väl knappast någonting som vi måste kunna ta del av för att förstå att det är möjligt?
Vill du luta dig på det som argument så måste vi också kunna göra likadant mot barn i spel, då det tyvärr också är en "möjlighet".

Att jämföra hemskheter mot barn med prostitution som sådan hade varit "sinnessjukt" som du sa, vilket jag naturligtvis aldrig gjort. Jag pratar om innehållet i ett underhållsspel. Så då undrar jag ifall det är mer sinnessjukt ifall den "prostituerade" i klippet var t ex en 12-årig pojke som spelaren just köpte sexuella tjänster av, för att sedan misshandla honom innan man körde ihjäl han, än kvinnan vi såg?

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ender:

Spelar det någon roll ifall det är på riktigt eller inte? Gränsen för vad som är OK eller inte i spel flyttat ju fram hela tiden, frågan är, vad får du/ni som spelare ut för spelglädje av sådana här scener?

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Spel är faktiskt inte endast till för att underhålla. Spel kan ha som syfte i att shocka och få en att tänka på konsekvenser av sina handlingar., Finns massvis med exempel på sådana spel som t,ex This war of mine. Jag tycker att du har en snäv syn på vad spel är för sorts medium.

Hatred kommer jag köpa direkt just för att det är shockerande och provocerande. Kanske har jag en sjuk humor/fantasi men utanför spelet är jag fortarande den lugna snälla norrlänningen.

Är det just spel du är så emot ? Vad tycker du om våldsamma filmer som saw, Martyrs osv?

Du säger att spel inte är på riktigt, så varför inte byta ut kvinnan i filmklippet mot ett barn då? Är det du, som du sa, som ska "tas in på psyket för att du inte kan se skillnad på spel och verklighet"? Chock, visst (in med ungarna bara), men vart i klippet får du ta konsekvenser att handlingarna?
Enligt klippet har du just köpt tjänster av en prostituerad, misshandlat henne för att sedan mörda henne med bilen, och konsekvenserna som detta medför är vad? En spännande biljakt i värsta fall?

I filmer gör du inga medvetna val, du matas med en fantasi eller ett scenario som du inte påverkar. Spel är ett annorlunda medium, där du själv mer eller mindre styr din upplevelse. Och om det nu är så "viktigt" att vi ska kunna styra våra handlingar, vår upplevelse, bortom rimlighetens gränser, vart ska vi stanna någonstans? Är ett spels ultimata mål att "kunna chocka"?
För att i så fall är det bara att kasta in ungarna och "ha kul".

Men vad är du rädd för? Är det bara en moralfråga eller tror du att människor kommer att vilja mörda prostituerade efter att ha spelat GTA ?

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ender:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Ender:

Spelar det någon roll ifall det är på riktigt eller inte? Gränsen för vad som är OK eller inte i spel flyttat ju fram hela tiden, frågan är, vad får du/ni som spelare ut för spelglädje av sådana här scener?

Här kan ju du och alla andra tänkta ut ett riktigt fyndigt svar, och sedan förklara för mig varför vi då inte också ska fylla spelen med andra go'bitar som partnermisshandel, våldtäkter, skolmassakrer. Vill inte ens blanda in barn här för att förtydliga mitt exempel, men så länge som folk helt analt måste skrika "moraltant" så fort man börjar ifrågasätta innehållet i ett spel så ska man nog se sig själv i spegeln och prova att föra den ståndpunkten hela vägen.
Eller så kan man ju sträcka på ryggen och erkänna att "näe, det finns nog fan saker som inte är ok i spel ändå", och titta på vad i hela friden man tycker är underhållande egentligen, och varför.

Spel är faktiskt inte endast till för att underhålla. Spel kan ha som syfte i att shocka och få en att tänka på konsekvenser av sina handlingar., Finns massvis med exempel på sådana spel som t,ex This war of mine. Jag tycker att du har en snäv syn på vad spel är för sorts medium.

Hatred kommer jag köpa direkt just för att det är shockerande och provocerande. Kanske har jag en sjuk humor/fantasi men utanför spelet är jag fortarande den lugna snälla norrlänningen.

Är det just spel du är så emot ? Vad tycker du om våldsamma filmer som saw, Martyrs osv?

Du säger att spel inte är på riktigt, så varför inte byta ut kvinnan i filmklippet mot ett barn då? Är det du, som du sa, som ska "tas in på psyket för att du inte kan se skillnad på spel och verklighet"? Chock, visst (in med ungarna bara), men vart i klippet får du ta konsekvenser att handlingarna?
Enligt klippet har du just köpt tjänster av en prostituerad, misshandlat henne för att sedan mörda henne med bilen, och konsekvenserna som detta medför är vad? En spännande biljakt i värsta fall?

I filmer gör du inga medvetna val, du matas med en fantasi eller ett scenario som du inte påverkar. Spel är ett annorlunda medium, där du själv mer eller mindre styr din upplevelse. Och om det nu är så "viktigt" att vi ska kunna styra våra handlingar, vår upplevelse, bortom rimlighetens gränser, vart ska vi stanna någonstans? Är ett spels ultimata mål att "kunna chocka"?
För att i så fall är det bara att kasta in ungarna och "ha kul".

Men vad är du rädd för? Är det bara en moralfråga eller tror du att människor kommer att vilja mörda prostituerade efter att ha spelat GTA ?

Lite av båda antar jag. När blev spel en plattform för att hjälpa en att utföra de mest avskyvärda tänkbara handlingar? Är det något vi behöver eller vill ha? Nu har du svarat med en motfråga, men jag svarar iallafall, och frågar dig ifall det borde finnas gränser för vad ett spel kan innehålla eller inte.

Tänk det värsta scenario du kan föreställa dig i ett spel, och fråga sedan dig själv vad du frågade mig: "Men vad är du rädd för? Är det bara en moralfråga eller tror du att människor kommer att vilja mörda prostituerade efter att ha spelat GTA ?"

Medlem
Skrivet av Ender:

När blev spel en plattform för att hjälpa en att utföra de mest avskyvärda tänkbara handlingar?

Runt 1976 då spelet Death Race släpptes. Man fick poäng för att köra över människor..

Medlem
Skrivet av aT1C:

Så guld av rockstar.

Förstår värkligen inte varför det så jävla hush med sex fortfarnde i dag....

Det mest naturligaste och vakraste som finns.

Ja absolut betala för sex är ju det mest naturligaste och vakraste. Det gör ju alla. Speciellt om man kan spöa på / skjuta ner kvinnan sen och sno alla pengar!

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av aT1C:

Så guld av rockstar.

Förstår värkligen inte varför det så jävla hush med sex fortfarnde i dag....

Det mest naturligaste och vakraste som finns.

Ja absolut betala för sex är ju det mest naturligaste och vakraste. Det gör ju alla. Speciellt om man kan spöa på / skjuta ner kvinnan sen och sno alla pengar!

Sän kan man ju fortsäta läsa vidare tråden för att se vad jag menade med detta uttlandet ....

Medlem
Skrivet av dimeyard:

Som sagt, det är ledsamt att flera av er som skriver här ska vara med att fatta beslut i samhället. Man borde fan ta från er rösträtten…

Kul också att artikelförfattaren "Tompa" helt plötsligt har tolkningsföreträde eftersom han är "tvåbarnsfar". Kul också att folk påstår att homosexualitet i spel borde kritiseras mer än när man kör över en prostituerad. Ännu kuligare är det nog ändå att vanligt sunt förnuft påstås vara ett uttryck för "feminazi" och liknande.

Ha en skön kväll. Det kommer säkert gå bra för er alla.

Typiska feministen, bara plockar argument ur tomma luften.
Blev du kränkt av en man en gång tiden?
Du var nog den enda som reagerade på att det var just en kvinna som blev påbackad i slutet av klippet medans alla andra gamers såg ettor och nollor.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skriv svar